Protest MAG tegen APK voor motoren zaterdag 22 september ´12

Staats weet ik niet, maar op de komkommerciële zenders werd er wel enige aandacht aan geschonken.

Althans, in het 'corrupte' thuisland van de door ons strot geduwde natte dweil (Charisma) met het uiterlijk van een lage graads bank bediende.
Aha, dat klinkt als onze geweldige fantastische EU-president van Rompuy, beschreven door de nimmer een blad voor de mond nemende EU criticaster Nigel Farage.

Maareh over uiterlijk gesproken, die van de Camp associeer je op het eerste gezicht ook niet meteen met motorrijden he, maar dat schijnt toch echt wel een motorliefhebber in hart en nieren te zijn.

Hopelijk kan hij wat betekenen voor ons als we toch niet om dat waardeloze EU-parlement heen kunnen....
 
Zaterdag een tripje naar Brussel gemaakt met de MAG. Goed georganiseerd, vanaf Hazeldonk ging het in kolone naar Brussel. Op en afritten en kruispunten waren afgezet, prima geregeld. De manifestatie vond plaats bij het Atomium aan de rand van Brussel, ontegenzeggelijk een fraai plekje :) Daar werd we toegesproken door diverse MAG vertegenwoordigers uit binnen en buitenland. Ik had overigens wel iets meer EU-vertegenwoordigers verwacht (ook voorstanders van dit onzalige plan), nu was alleen de onvermijdelijke Wim van de Camp aanwezig en de beste man is ook tegen. Er was wel de nodige pers aanwezig om verslag te doen van het protest, dus ik hoop dat op die manier de zaak onder de aandacht komt. Toch vond ik het wel erg preken voor eigen parochie, op deze wijze bereik je niet de lieden die over dit plan moeten stemmen. Kortom ik denk dat er nog wel wat meer (en hardere) actie nodig is. (Dus de volgende keer Brussel lamleggen). Overigens wel hulde voor de MAG want de hele actie was goed georganiseerd en er wordt door deze organisatie zeker tegengas gegeven. Ik ga dus maar eens lid worden van deze club.


Plaatjes:
Verzamelpunt Hazeldonk:
large


large


Manifestatie bij het Atomium in Brussel
large


large


large


large


large


Ondertussen werd in Brussel centrum de Belgische onafhankelijkheid (van het koninkrijk der Nederlanden) herdacht:
large


Er moet ook ontspannen worden:
large
 
..... Toch vond ik het wel erg preken voor eigen parochie, op deze wijze bereik je niet de lieden die over dit plan moeten stemmen. .....

Deze protestrit was geen doel op zich maar een middel om het doel te bereiken. En dan is het prima om voor eigen parochie te preken.

De MAG/FEMA gaat nu verder met de strijd en zal terug kunnen grijpen op de ondersteuning van de 6000 motorrijders die het eens zijn met de MAG. En daar hoor jij dus bij!

En als je lid bent geworden tel je dus dubbel mee :)
 
Ik kon me inbeelden dat deze tegen een verplichte APK is :+

[afbeelding]

Inderdaad.

Zo reed er bij Hazeldonk iemand weg op een BMW R-nogwat, voorzien van RT achtige kuip. Er bungelden wat koffers aan. De duopassagier had een pracht van een dikke regenjas aan als bescherming. Heel veilig, want geel. In handschoenen was voor het gemak niet voorzien. Hoofdprotectie bestond uit een minimaal 20 jaar oude helm, beplakt met stickers en ontdaan van het toch maar in de weg zittende vizier. Prijsje van de kringloop zat er nog op. Zes euro en vijfennegentig cent was ervoor neergeteld.

Bij het wegrijden maakte ik mijn duo nog attent op het gevaarte, waarbij gevaar in dit geval best letterlijk genomen mag worden. Al schommelend hobbelde het hoopje voort over de snelweg. Wij konden ondertussen genieten van de geur van verbrandende motorolie.

Op het moment dat de een van de koffers broederlijk samen met zijn maatje de losgeslagen plunjebaal over het asfalt schoof, dacht ik er - nadat ik beide objecten behendig ontweek - serieus over om maar terug te rijden naar huis. Laat maar komen die APK....

Natuurlijk, liever niet.

Maar welke hals haalt het in zijn hoofd zo de weg op te gaan? En dan naar een dergelijke manifestatie nota bene???

Tot mijn spijt en verbazing stond de bewuste motor die middag doodleuk in Brussel geparkeerd. Blijkbaar bestaan er mensen die niet ontvankelijk zijn voor de enorme schaamte die zich in zo'n geval van mij meester zou maken...

Nou? Welke hals was dat?
 
Laatst bewerkt:
zijn er hier mischien die foto's of gefilmpt hebben van hazeldonk naar Brussel ,en foto's heeft van een witte honda vtr sp2 ,ik heb er twee gezien die dit gedaan hebben maar ben deze in Brussel uit het oog verloren om het te vragen voor de foto's of filmpje door te mailen of op te sturen mits vergoeding natuurlijk
mvg
 
Terug
Bovenaan Onderaan