protesteren bij niet slagen

Ik hoorde vanmiddag van iemand dat zij was gezakt omdat de vaardigheidsproeven niet goed waren uitgevoerd.... volgens de examinator !!!!!
De leerling en de instructeur waren echter tevreden.
De excaminator was nieuw, geen enkele rijschool kent hem en volgens hem keek zij niet goed naar de buitenste pionnen bij het draaien van een acht.... ((??)) :?
reed ze niet met voldoende trekkende motor en na +/- 20 minuten was ze weer terug bij af......

Is hier tegen te protesteren? Zijn er ergens richtlijnen van Hoe een proef moet worden gereden?
( bij de ene rijschool lessen of bij de ander is nogal een verschil!!
 
Bij het CBR is bepaald wat de "eisen" zijn bij de diverse onderdelen...

Ze zal in overleg met haar instructeur dus gewoon contact op moeten nemen met CBR en het verhaal voorleggen...

Mooi lullig...maar helaas het ene woord tegen het andere woord en denk dat CBR met monopoly-positie wint > hoe lullig en onrechtvaardig het ook is.

Zou ze wat aan de MAG hebben :?

Succes voor haar!!!
 
Lijkt me erg lastig om daartegen te protesteren. Volgens mij moest ik naar de pion kijken waar ik omheen aan het rijden was (dacht ik :? ). Is er over die richtlijnen niet iets te vinden op www.cbr.nl of zo?
 
Lijkt me erg lastig om daartegen te protesteren. Volgens mij moest ik naar de pion kijken waar ik omheen aan het rijden was (dacht ik :? ). Is er over die richtlijnen niet iets te vinden op www.cbr.nl of zo?

Volgens mij is er geen enkele communicatie mogelijk tussen CBR en examen kandidaat.
Ben je gezakt om wat voor reden dan ook, zal het CBR zich altijd achter de beslissing van de examinator schuilen.

Geef je heel weinig kans

Succes
 
Lijkt me erg lastig om daartegen te protesteren. Volgens mij moest ik naar de pion kijken waar ik omheen aan het rijden was (dacht ik :? ). Is er over die richtlijnen niet iets te vinden op www.cbr.nl of zo?

Daar heb je de verschillende opvattingen dus al...
Bij mij was het zo dat ik iig de pionnen niet moest raken en binnen de lijnen moest blijven.

Ik was bv barslecht in slalom...
Instructeurs weten wat de plaatselijke examinatoren willen. Er werd mij dus ook verteld dat ik moest zorgen dat ik niet té langzaam doorheen moest en dat het niet persé "strak" hoefde. Als ik de pionnen maar op ze plek liet staan.
(Achteraf moest ik me grootste angst doen...achie draaien ;) , wel in 1 keer geslaagd)

Edit: ik heb het verkeerd gezegd eigelijk...je kijkt waar je naar toe wil en gaat heen waar je naar toe kijkt :z . Dus pion kijken klopt wel ghehe
 
Daar heb je de verschillende opvattingen dus al...
Bij mij was het zo dat ik iig de pionnen niet moest raken en binnen de lijnen moest blijven.

Ik was bv barslecht in slalom...
Instructeurs weten wat de plaatselijke examinatoren willen. Er werd mij dus ook verteld dat ik moest zorgen dat ik niet té langzaam doorheen moest en dat het niet persé "strak" hoefde. Als ik de pionnen maar op ze plek liet staan.
(Achteraf moest ik me grootste angst doen...achie draaien ;) , wel in 1 keer geslaagd)


je moet 4 bijzondere verrichtingen doen dacht ik... is alweer een ruim een half jaar terug :?
Voor elke verrichting heb je 2 kansen.
En van de 4 verrichtingen moeten er 3 goed zijn.
Zo was het toch of ......

Mijn instructeur was bang dat het mis zou gaan, want ik wil altijd alles snel dus dit ook.
Ik was tijdens examen zo rustig dat alles in een keer goed ging :) , wat anders nooit lukte.

Dus in een keer geslaagd :)
 
Ik hoorde vanmiddag van iemand dat zij was gezakt omdat de vaardigheidsproeven niet goed waren uitgevoerd.... volgens de examinator !!!!!
De leerling en de instructeur waren echter tevreden.
De excaminator was nieuw, geen enkele rijschool kent hem en volgens hem keek zij niet goed naar de buitenste pionnen bij het draaien van een acht.... ((??)) :?
reed ze niet met voldoende trekkende motor en na +/- 20 minuten was ze weer terug bij af......
kan er niet over oordelen, maar een instructeur heeft ook een reputatie te verliezen, dus of ie echt objectief is....

take yer loss......
 
Op donderdag 13 juni 2002 23:31 schreef Lage CB het volgende:Ik was bv barslecht in slalom...

Ik reed ipv een 8 volgens de examinator een 12 :P . Moest ik ff overdoen (wel geslaagd hoor *D ).
 
Op donderdag 13 juni 2002 23:31 schreef Lage CB het volgende:ff geknipt


Edit: ik heb het verkeerd gezegd eigelijk...je kijkt waar je naar toe wil en gaat heen waar je naar toe kijkt :z . Dus pion kijken klopt wel ghehe

Niet helemaal waar CB. Kijk er vlak langs, anders kachel je over de pionnetjes heen!

Heel wat jaartjes terug, toen ik het roze papiertje voor m'n koekblik wilde hebben zakte ik ook de eerste keer. Ben toen op aanraden van m'n instructeur (die meereed) in beroep gegaan bij Rijkswaterstaat en mocht toen herkansen bij hen. *D

Kweetnie of dat nu nog kan .....
 
Niet helemaal waar CB. Kijk er vlak langs, anders kachel je over de pionnetjes heen!

Heel wat jaartjes terug, toen ik het roze papiertje voor m'n koekblik wilde hebben zakte ik ook de eerste keer. Ben toen op aanraden van m'n instructeur (die meereed) in beroep gegaan bij Rijkswaterstaat en mocht toen herkansen bij hen. *D

Kweetnie of dat nu nog kan .....

Rijkswaterstaat we praten toch over een rijbewijs halen en dat doe je toch bij het CBR.
wat hebben die 2 nu met elkaar te maken :?

Buiten dat het CBR gebruik maakt van hun wegen.
 
Het kan ook anders hoor. Toen ik de eerste keer voor rijbewijs B examen deed, was ik ook gezakt. Volgens de examinator was dat omdat ik een fietser niet goed had opgemerkt. Deze fietser heb ik echt wel degelijk gezien. Na afloop was mijn examintor pissed, want die vond dat ik eigenlijk gewoon hat moeten slagen. :(

Ik baalde dus flink, maar toen ik thuis kwam zei mijn moeder dat ik een klacht kon indienen. (dat wist ze omdat mijn zus bij haar rijexamen een examinator nodig had die bekent was met haar omstandig heden, en die was op die dag ziek). Maar goed, ik heb dus met het CBR gebelt (hoofdkantoor noord). Die stuurden mij een klachten formulier. Deze vulde ik in (zonder krachtig taal gebruik, alleen met duidelijke formulering van de omstandigheden). Afin, ik was het voorval alweer vergeten, belt een week of 3 later mijn rij-instructeur op of ik een klacht had ingedient (hij was hiervan niet op de hoogte) }) . Hij was gebeld door het CBR om mijn verhaal te bevestigen. Dat deed hij dus, en dus besloot het CBR om (mede omdat de examinator had aangegeven dat hij misschien iets te streng of onduidelijk is geweest (maar dus niet toegeven dat hij fout zat) mij restitutie te verlenen.

Nu kreeg ik dus mijn examengeld terug :) , en mijn examen werd afgenomen (met het vriendelijk verzoek om mijn instructeur niet mee tenemen), door het hoofd CBR in sneek.

Die zei na 7 km snelweg + 1 woonwijk: rij maar terug jij kunt het wel.

Dus geef de hoop niet op, maar reken nergens op, want mijn instructeur had zoiets nog nooit meegemaakt, of kende het ook niet van zijn collega's....

Succes!!!
 
Laatst bewerkt:
Examinators zijn net scheidsrechters.
Ik had vandaag een goeie, want ik ben geslaagd met
een zee van fouten, o.a. tot 2x toe een slippende achterwiel bij de remproef en een slalom met stotterdende motor bereden (2e keer was wel goed)en het 8tje was perfect, bij de bijzondere verrichtingen heb je volgens de examinator die ik vandaag had 2 kansen. (als ik examinator was had ik me zelf laten zakken) verder is de motor 4 kaar afgeslagen en reed ik volgens mijn rijinstructeur als een demente bejaarde. ik was ook zeer verbaast dat ik geslaagd was en heb daarom ook om uitleg gevraagd, antwoord was: je mag van de bijzondere verichtingen 1 van de drie oefeningen falen, als je maar om je heen kijkt, verder kreeg ik de mededeling dat de instructeur mij geen gevaar vond doordat ik veel keek.
eigen conclussie: de instructeur is een goede bekende van de examinator. en ik was vanmorgen de eerste kandidaat en had regen :)

Dus tip voor de volgende keer, Heel veel kijken
en zorgen dat je lekker vroeg moet rijden (beetje spits drukte dus veel wachten en dus minder kans op fouten maken

succes
 
Niet helemaal waar CB. Kijk er vlak langs, anders kachel je over de pionnetjes heen!

Heel wat jaartjes terug, toen ik het roze papiertje voor m'n koekblik wilde hebben zakte ik ook de eerste keer. Ben toen op aanraden van m'n instructeur (die meereed) in beroep gegaan bij Rijkswaterstaat en mocht toen herkansen bij hen. *D

Kweetnie of dat nu nog kan .....
Heeft dat beroep wat opgeleverd?????
 
Het is en blijft toch wel een monopoly-positie van het CBR.
Afankelijk van de exeminator heb je wel of geen geluk.
Ik ken mensen die niet kunnen rijden en geslaagd zijn, maar ik ken er ook die wel kunnen rijden en die gezakt zijn :(

Een kort rokje schijnt te helpen, maar ja bij een motorrij-examen twijfel ik hier weer aan })
 
Gaan we met ze allen aan de kant van de weg staan :9~

Ik weet zeker dat er hier leden zijn die ik liever niet in een kort rokje wil zien staan ;)

Een protest bij het CBR zal ook volgens mij weinig uithalen. Die :r hebben nu eenmaal een monopolie positie |( en kunnen lekker zelf bepalen wat ze doen.
 
klopt...

als je gewoon laat zien dat je het kan is er niks aan de hand...

ik kon zelf met de les motor met de steppen over de grond cirkeltjes draaien... dat was weer net ff teveel van het goeie...

ik heb er 3 gedaan...toen 1,5 jaar geleden..
cirkel
8tje
en remproef.



je moet 4 bijzondere verrichtingen doen dacht ik... is alweer een ruim een half jaar terug :?
Voor elke verrichting heb je 2 kansen.
En van de 4 verrichtingen moeten er 3 goed zijn.
Zo was het toch of ......

Mijn instructeur was bang dat het mis zou gaan, want ik wil altijd alles snel dus dit ook.
Ik was tijdens examen zo rustig dat alles in een keer goed ging :) , wat anders nooit lukte.

Dus in een keer geslaagd :)
 
Op donderdag 13 juni 2002 23:41 schreef k12lt_rider het volgende:Niet helemaal waar CB. Kijk er vlak langs, anders kachel je over de pionnetjes heen!

Vandaar dat ik altijd tegen paaltjes, fietsertjes, bomen en andere in de weg staande/liggende objecten aan kachel :z

Bedankt voor de tip ;) Nu moet het beter gaan gaan })
 
Ik hoorde vanmiddag van iemand dat zij was gezakt omdat de vaardigheidsproeven niet goed waren uitgevoerd.... volgens de examinator !!!!!
De leerling en de instructeur waren echter tevreden.

Er zijn, zoals diverse mensen hierboven ook al aangaven, bezwaarprocedures bij het CBR.

Houdt er wel rekening mee dat een instructeur maar zelden zal zeggen dat het terecht is dat je zakt. Immers, da's voor hem het toegeven van zijn eigen onkunde.

Ook gebruiken examinatoren soms een detail om op af te keuren, als ze over het totaalplaatje niet tevreden zijn. Immers, als ze niets specificeren is het ook niet goed.
 
Ik reed ipv een 8 volgens de examinator een 12 :P . Moest ik ff overdoen (wel geslaagd hoor *D ).

Ik heb een 4 gereden. Was ook niet de eerste keer geslaagd. Heb de 2de keer weer een 4 gereden. 4+4 is 8 dus toen wel geslaagd. (had nog geen autorijbewijs).
 
Terug
Bovenaan Onderaan