Proximity alarm, mogelijke oplossing tegen diefstal?

Thijsvr

MF veteraan
14 jan 2008
3.682
1
Leiden
nio Bluetooth security tag review: your phone's new muscle

Ik kwam dit tegen en ik zag meteen potentie voor op motoren. Ik heb niets met dit bedrijf te maken! Maar het leek me handig.


Hoe werkt het dan?
Je gooit het apparaatje in je buddy en paart hem met je telefoon of computer via Bluetooth. Zodra het apparaat teveel beweegt of de telefoon de verbinding verliest met het bakje gaat er een alarm af op de telefoon.
Geen zeurende buren meer dus omdat het alarm midden in de nacht af gaat. Je bent er alleen zelf misschien chagerijnig door. Daarnaast kan een dief er niets tegen doen, want ze kunnen zonder code niet paren met je telefoon en bovendien kan je maar 1 verbinding tegelijk hebben lopen. Ook als de dief zo'n verbinding onderbreker ding heeft gaat hij af. Daarnaast is het bereik maar 25 meter. Dus echt ver kan de dief niet gaan met je motor. Als je de telefoon aan de lader hebt valt die ook nooit uit.
Qua tijd schijnt het kastje zelf een uur of 28 mee te gaan (twee weken tot 2 uur per dag= 28 uur) dus een nachtje moet hij wel redden. Red hij het niet, naja no big deal dan gaat het alarm gewoon af en weet je dat hij aan de lader moet. Je hebt nooit een echt moment dat je motor onbeschermd is als het ware. Onbedoeld allemaal fail saves ofzo.

Het leek mij in ieder geval wel wat. Voor 80 dollar, wat tegenwoordig ook nog maar een scheet en twee knikkers is kun je je ook niet echt een hele grote buil vallen. Wellicht kun je er met een inkoopactie wat leukers van maken. Al loop ik misschien daarmee ver op de zaken vooruit. Kijk maar even, het leek mij in ieder geval een low-tech oplossing voor een toch steeds groter wordend probleem.

Zo tot zo ver de verkopersmodus ofzo, want het voelt alsof ik zo klink ;)
 
Laatst bewerkt:
En wat doet een alarm tegen het jatten??? Niets. Mijn pa hoorde zijn alarm, liep naar het raam, hooguit 10 sec, en ze waren er al mee de straat uit.

Alarm is leuk om mensen af te schrikken, maar tegen de diefstal zelf doet het niks....
 
nio Bluetooth security tag review: your phone's new muscle

Ik kwam dit tegen en ik zag meteen potentie voor op motoren. Ik heb niets met dit bedrijf te maken! Maar het leek me handig.


Hoe werkt het dan?
Je gooit het apparaatje in je buddy en paart hem met je telefoon of computer via Bluetooth. Zodra het apparaat teveel beweegt of de telefoon de verbinding verliest met het bakje gaat er een alarm af op de telefoon.
Geen zeurende buren meer dus omdat het alarm midden in de nacht af gaat. Je bent er alleen zelf misschien chagerijnig door. Daarnaast kan een dief er niets tegen doen, want ze kunnen zonder code niet paren met je telefoon en bovendien kan je maar 1 verbinding tegelijk hebben lopen. Ook als de dief zo'n verbinding onderbreker ding heeft gaat hij af. Daarnaast is het bereik maar 25 meter. Dus echt ver kan de dief niet gaan met je motor. Als je de telefoon aan de lader hebt valt die ook nooit uit.
Qua tijd schijnt het kastje zelf een uur of 28 mee te gaan (twee weken tot 2 uur per dag= 28 uur) dus een nachtje moet hij wel redden. Red hij het niet, naja no big deal dan gaat het alarm gewoon af en weet je dat hij aan de lader moet. Je hebt nooit een echt moment dat je motor onbeschermd is als het ware. Onbedoeld allemaal fail saves ofzo.

Het leek mij in ieder geval wel wat. Voor 80 dollar, wat tegenwoordig ook nog maar een scheet en twee knikkers is kun je je ook niet echt een hele grote buil vallen. Wellicht kun je er met een inkoopactie wat leukers van maken. Al loop ik misschien daarmee ver op de zaken vooruit. Kijk maar even, het leek mij in ieder geval een low-tech oplossing voor een toch steeds groter wordend probleem.

Zo tot zo ver de verkopersmodus ofzo, want het voelt alsof ik zo klink ;)
maar helaas alleen geschikt voor mensen die de motor in de woonkamer hebben staan, 25mtr is waarschijnlijk een ideale situatie.

bovendien: als je motor teveel beweegt of al te ver weg is, dan zijn de dieven dat waarschijnlijk ook al :+
denk dat een simpel alarm dan beter werkt
 
Dus als je motor buiten bereik van je blauwetand is gaattie af? Dan kan ik dat ding dus niet gebruiken als ik iets anders ga doen? School ofzo :O
 
Naja als je hem achter op een pleintje hebt staan en je rent naar buiten met je trouwe honkbalknuppel. Het is beter dan niets. De meeste motoren worden gejat zonder dat de eigenaren het zelf doorhebben. Ik zou er wel 80 euro voor overhebben om op het moment zelf gewaarschuwd te worden in plaats van er 's ochtends achter te moeten komen.

25 meter is inderdaad niet vreselijk ver, maar voor een groot aantal van ons is het ver genoeg. Dat betekent dat de motor een paar meter verplaatst is. Als jij hem op de oprit hebt staan en je rent meteen naar buiten dan heb je echt geen rare kans om de mensen nog te pakken lijkt me.
 
Naja als je hem achter op een pleintje hebt staan en je rent naar buiten met je trouwe honkbalknuppel. Het is beter dan niets. De meeste motoren worden gejat zonder dat de eigenaren het zelf doorhebben. Ik zou er wel 80 euro voor overhebben om op het moment zelf gewaarschuwd te worden in plaats van er 's ochtends achter te moeten komen.

25 meter is inderdaad niet vreselijk ver, maar voor een groot aantal van ons is het ver genoeg. Dat betekent dat de motor een paar meter verplaatst is. Als jij hem op de oprit hebt staan en je rent meteen naar buiten dan heb je echt geen rare kans om de mensen nog te pakken lijkt me.
maar dat doet een gewoon alarm toch ook?
en je hebt ook al prima gewone alarmen voor minder dan 100 euro (dacht zelfs 50)
 
Weet niet of het altijd handig is om de dieven tegen te komen als jij in je uppie naar buiten rent, ze willen nog wel eens vriendjes meenemen als ze dat ding de bus in tillen...
 
25 meter is in de openlucht.

In de bebouwing is het hooguit 10 meter. (zonder muur er tussen)

Zelfde verhaal als die goedkope portofoons met een bereik van 3 km.
Als de condities perfect zijn (mist, op een grasveld, geen andere zenders in de buurt) haalt hij het. maar als je gewoon in de stad bent haald hij hoog uit 100 meter.


Het is leuk bedacht maar voor de motor is het denk ik niet erg handig (uitzonderingen er buiten gelaten)
 
Nou, handig en niet handig. Mocht je het ding stallen ergens waar je er vlakbij bent, en toevallig gaan de dieven een eindje "wandelen" met de motor, dan heb je geluk.

Tillen in een busje, hotwireen etc. ben je bij voorbaat kansloos.
 
Denk dat een granaat aan de moter nog beter werkt dan welk alarm.

Je verstopt de granaat ergens in je motor. Als je parkeert trek je de pin eruit, en als je weer gaat rijden voorzichtig de pin er weer indoen.
 
koppelt ie zich weer automatisch als je weer in de buurt komt :?
dan heeft het iig nog nut om rondjes in de buurt te gaan rijden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan