prrrrrrrrroject!!! mito500

racemaniac

MF'er
26 apr 2002
45
0
enschede
plan...mito 125, stuurt prachtig, remt goed, weegt niks, maar dat kutblok...altijd wat....en die bedrading...italiaanse kwaliteit zullen we maar zeggen :r oll: dus een japans blok erin!!! met de draadboom ofcorse

de mito




de cb500, platgereden maar blok is nog goed




dus als iemand nog onderdelen wil van een cb500, alles behalve het blok en de draadboom en uitlaat, of een mitoblok met draadboom en uitlaat?

alvast voor de mensen die gaan roepen dat zon blok te sloom is, het is erg betrouwbaar en als het eenmaal op zen plek zit kon er wel eens een bigbore, nokkenasje en carbs op floepen...geheel per ongeluk natuurlijk O-)

updates volgen binnekort :]
 
En past dat een beetje? Of heb je beugels moeten maken voor de ophanging van je blok?
 
Volgens mij is dat blok sowieso niet te sloom voor zo'n licht fietsje. Ik ben benieuwd!!!!

Neemt niet weg dat zo'n big bore etc wel erg geil is. :P

Grtz Zieke
 
ik ga m ook volgen. hoe zit het trouwens met het frame, watn dat blok is wel ff zwaarder, maar er komt best veel meer power uit. evengoed gaaf project, en 500cc blokkie lijkt mij niet sloom als je 125cc gewend bent...

gr,

nick.
 
leuk project :Y

meestal pakken ze 1cil blokjes dus een 2 cil is dan wel weer ff apparter.
Ik neem aan dat je vantevoren de breedte van je frame en de breedje van de cb500 cil.kop gemeten hebt?? :P

zal wel een tight fit worden :9



EDIT: mooie tuindecoratie, al die onderdelen _O-
 
ik ga m ook volgen. hoe zit het trouwens met het frame, watn dat blok is wel ff zwaarder, maar er komt best veel meer power uit. evengoed gaaf project, en 500cc blokkie lijkt mij niet sloom als je 125cc gewend bent...

gr,

nick.
Mito heeft 15pk en 12,5Nm... CB500 (lijkt mij een wat ouder type..)50pk en 45Nm ongeveer.

De moeite waard van het overhangen dus :)
 
jajajajaja natuurlijk eerst ff gemeten ;) als et goed is past et prima (2cm over) en over het frame maak ik me geen zorgen, der zijn al zoveel mitos omgebouwd, paar met rd350ypvs motoren a 60pk en 1tje bij startwin met een xr600 blok erin, denk dat een cb500blok wel goed gaat :)
 
arhg jammer...ik dacht dat je er een rg500 tweetakt blokje ging ingooien..
maar blijkbaar niet.
Zou wel ubergaaf zijn natuurlijk.

Jammer dat het een viertakt is maar anders een leuk project!!
 
Erg leuk project ,maar moet je hem nu opnieuw laten keuren omdat je van een 1 cilinder naar een 2- pitter toe gaat(dacht dat cilinderinhoud niet erg belangrijk was ,maar aantal cilinders wel)
Misschien beter een cr500 blok of xr600?
Blijf het zeker volgen
Groeten
Ed
 
Erg leuk project ,maar moet je hem nu opnieuw laten keuren omdat je van een 1 cilinder naar een 2- pitter toe gaat(dacht dat cilinderinhoud niet erg belangrijk was ,maar aantal cilinders wel)

_O- , had me geen komischere vraag van jou kunnen bedenken ;)
 
ben benieuwd naar het resultaat en of ie niet krom trekt
maar zo te lezen weet jij wel waar je mee bezig bent en komt het wel goed.
succes !
 
Je hebt in ieder geval een goed opgeruimde werkplek, dat scheelt al heel wat vloeken en tieren.










:+ *O* *O*
 
kleine update :)



ff wat onzinbultjes en een stel ENORME triangels op het frame weg gezaagd/geschuurd en blok ff erin gehouden voor de idee-vorming van de bevestiging



- bevestigings bulten op het blok uit geboord en stukje strip aan gebout



- in de overgebleven frame-uitsteeksels gatjes gemaakt en ook weer strip aan bevestigd



- strips om de achterbrug-as en het overgebleven stuk opgevuld met M14galvano ringen (we hebben niet allemaal een draaibank) in de toekomst komt er een mooie p.i.m.p. bus maar voor nu ist prima)

plan, het blok straks netjes uitlijnen en rechthangen en dan de strips aan het blok, aan de strips van het frame vastlassen
 
yeah man tandwielen lijnen goed uit :) , heb zelfs nog beetje ruimte over in het frame als ie goed zit (2cm)

moest wel aan de achterkant van het blok wat loze stukjes wegschuren omdat die anders net tegen de achterbug aantikten...maar nu 1cm ruimte tussen, meer dan genoeg dus :)

morgen weer verder en dan hopenlijk zover komen dat het blok goed vast zit....dan ist nl alleen nog maar afmonteren, draadboom aan het mito-geschakel en lamperij solderen en uitlaat beunen

hopenlijk vrijdag al zover maar realistisch denkend..eerder volgende week vrijdag, summin allways goes wrong ;)
 
Als alle kuipdelen er weer op zitten, ding naar een dealer brengen voor een beurt :P Die weet niet wat ie tegenkomt ^_^
 
Terug
Bovenaan Onderaan