Pruttelen (of regelmatig zacht knallen) uitlaat

Rutg3r

kloon
24 okt 2007
2.277
0
Heey,

er is geloof ik niks kapot oid, maar ik vroeg me het volgende af:
ik heb een best harde uitlaat. Wanneer ik hoge toeren maak, rustig afrem, en uiteindelijk terug schakel en dan koppeling op laat komen om verder te rijden maakt mijn uitlaat een heerlijk geluid, een harde pruttel, of veel korte knalletjes, ik heb geen idee hoe ik het moet noemen.

Waardoor wordt dit veroorzaakt? Ik vind het best leuk en aardig, maar de ene keer gebeurt t wel, de andere keer niet? Heeft elke uitlaat dit? Bij diverse motoren hoor ik het niet.

Nog een vraag: Wat doen dB killers precies? Enkel je uitlaat zachter laten klinken of vooral de lage tonen eruit halen?

Bij voorbaat dank!
 
ik denk dat de pruttel komt omdat je motor erg zuinig is afgesteld , ene keer niet dan weer wel heb mischien te maken met het toerental dat je op de motor afremt ?
motor is uit '87, cbr 600 f hurricane, rijdt 1 op 23 gemiddeld (als ik sportief rijd ongeveer 1 op 20) is dat zuinig? Ik dacht dat die pruttel juist onverbrande benzine was ofzo, juist niet dus?
Is het schadelijk (voor welk onderdeel van een motor dan ook)?
 
Mij is door de eigenaar van dynojet rotterdam verteld dat als je gas loslaat en hem dan hoort pruttelen, het on verbrande gassen zijn die in de uitlaat als nog ontbranden.. volgens hem kon het geen kwaad zolang het 'beschaafd' pruttelen blijft.
 
Laatst bewerkt:
Mij is door de eigenaar van dynojet rotterdam verteld dat als je gas loslaat en hem dan hoort pruttelen, het on verbrande gassen zijn die in de uitlaat als nog ontbranden.. volgens hem kon het geen kwaad zolang het 'beschaafd' pruttelen blijft.
Ok, dat klinkt goed.
Iemand in een ander topic (gerelateerd aan mijn type motor) beweerde net dat het ook een klein gaatje in de uitlaat kon zijn. Ik denk dat ik er toch maar eventjes naar laat kijken, het moet wel leuk blijven, niet dat straks mn uitlaat scheurt ofzo _O-

Thanks voor jullie reacties :)
 
pruttelen is niet erg hoor, heb ik ook met een halve open uitlaat. Heb wel 's motoren gehoord die wel uit elkaar lijken te knallen wanneer het gas dicht gedraaid wordt. Daar zou ik me dus wel zorgen over gaan maken.
 
Als-ie werkelijk erg arm staat afgesteld, vemoed ik dat het ook metaalstof kan zijn van lichtjes inbrandende bougie-electroden tegen smeltpunt. Kleur van de bougies al eens bekeken?
 
Als-ie werkelijk erg arm staat afgesteld, vemoed ik dat het ook metaalstof kan zijn van lichtjes inbrandende bougie-electroden tegen smeltpunt. Kleur van de bougies al eens bekeken?
Nee nog niet, maar ik breng hem vrijdag naar de garage (nokkenaskettingspanners/kettingen moeten worden vervangen ivm ratelen) laat daar dan ook gelijk wel naar kijken.
 
hallo met de motorijder uit den haag ik zelf heb een vt 1100c Honda uit 84 .
Mijn vraag aan jou ff wat moet dat kosten je nokkenaskettingspanners\ en ketting te doen vernieuwen, dan weet ik wat het ongeveer gaat kosten.
Zou je mij jou werkplaats vernoemen ik zoek een goed werk voor een redelijke prijs ik hoor het wel
 
hallo met de motorijder uit den haag ik zelf heb een vt 1100c Honda uit 84 .
Mijn vraag aan jou ff wat moet dat kosten je nokkenaskettingspanners\ en ketting te doen vernieuwen, dan weet ik wat het ongeveer gaat kosten.
Zou je mij jou werkplaats vernoemen ik zoek een goed werk voor een redelijke prijs ik hoor het wel

Zal het even nakijken, en kom er op terug.

Waarom moeten ze vernieuwd worden, wat is je klacht?

Lever je alleen het blok.

Fred
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan