PS150i ervaringen

Sjoerdnl

Die hard MF'er
5 jun 2008
616
7
Hallo allemaal,

Op het moment verkoop ik mijn grote KLE500 om weer te gaan voor een scooter-'tje' vroeger heb ik altijd bromscooter gereden en heb hier veel plezier aan beleefd. Vooral het lage verbruik maakte dat ik overal heen reed in de omgeving Rotterdam Den Haag. Nu zijn er een hoop scooters op de markt met allerlei hun eigenschappen. Veel vind ik gewoon te groot en niet mooi. (23jr)

De PS150i lijkt me wel wat. Hij is zuinig, mooi design, nette afwerking, klein en ik kan er makkelijk mee door het verkeer. Dat wil zeggen bij het stoplicht naar voren tussen de auto's door. Ik kan mijn helm er in kwijt.
bijkomende voor-, en nadelen zijn dat men u als bromscooter ziet. U valt niet op op de fietspaden maar men geeft u ook niet het motor rijders respect.

Ik maak mij alleen nog iets zorgen om het vermogen. Hij is voor in de randstad. ik moet soms door de Benelux tunnel naar Spijkenisse. Primair is hij voor in de stad en ja als het soms een keer moet rij ik er mee over de snelweg.

Wat zij PS150i rijders hun ervaringen. Doe ik er verstandig aan? ergens twijfel ik nog over een SH300i maar daar zitten ook weer voor en nadelen aan zoals:

- 2600 euro duurder
- geen integraal helm ruimte
+ super rijgedrag. trekt als een tiet..
+ ABS

Wie weet waar proef te rijden is op de PS150i? Wat verbruiken jullie 1:?
 
Heb hetzelfde dilemma, niet de Beneluxtunnel maar de Coentunnel. En dan tussen de sixteen 150 (is dat genoeg, ben groot en zwaar) of een sh 300i.... Vond nog geen sixteen om proef te rijden :?
 
Spaar je 200 euro en ga voor de Sixteen.
16 inch wielen.(veel stabieler)
Zelfde prestaties als PS.(top 110 echte kilometers)
Zelfde verbruik.(1:30)
Goede uitlaat.(PS roest na 1 regenbui)
 
Ik twijfel tussen de sixteen en de sh300 ivm meer vermogen. Als ik een tunnel uitrij wil ik niet voortgeduwd worden door een vreachtauto als je begrijpt wat ik bedoel... 8-)

Mocht het een 150 worden dan ws de sixteen
 
Ik rij nu zelf 2 maanden op de ps150. Ik vind hem geweldig.
Voor mijn woonwerk moet ik de A8 en de A10 over. Door de coentunnel. Met een top van 110 is dat geen probleem.
Het verbruik zit rond de 1 op 33. Nog geen onderhoudsbeurt gehad dus daar heb ik nog geen info over.
Mocht je nog vragen hebben .... *D
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd sinds januari naar werk 35 km snelweg. Snelheid 100-110 km Zeker op 100 km lekker zuinig 1:30. Je moet niet snel willen zijn. Inhalen van vrachtwagens gaat langzaam ik wacht tot ik ruimte heb op achter liggers maar het lukt. Vanaf 100 km loopt deze nog maar langzaam naar 115 km. Bij flinke wind tegen merk je het wel in snelheid dan hooguit met moeite 105 km. Op een 100 km snelweg dan net genoeg. Voordeel van de Honda is de mobiliteitsgarantie 3 jaar. Dus evt met pech langs de weg, ook lekke band, komt men je helpen! Toch een prettig idee voor iets meer geld dan de Suzuki. Ik zit echter op een 120 km weg dus wil ik mijn PS inruilen voor een 250/300. De Honda 300 vind ik 1000,= te hoog in prijs kies dan waarschijnlijk de nieuwe aprilia Cube 300. Dan heb ik nog iets over op de snelweg. Prettig idee als je toch een hogere top hebt.
Toch ervaar iik de PS 150i als een prettige en betrouwbare scooter.
 
Vanaf 100 km loopt deze nog maar langzaam naar 115 km. Bij flinke wind tegen merk je het wel in snelheid dan hooguit met moeite 105 km.

Flinke wind heeft bijna altijd toch wel behoorlijk uitwerking op de topsnelheid met iedere scooter. Mijn SH 300 haalt bijvoorbeeld met flinke wind zo'n 135 km/h. Hier zit ie wel snel op dat wel en 135 is in iedere situatie voldoende. Staat er nauwelijks wind haal ik toch al gauw 145 km/h. Ik heb wel een groot windscherm erop. Ook zijn de snelheidsmeters van de Honda's vrij nauwkeurig lees ik hier en daar en uit eigen bevinding zitten ze meestal wel aardig in de buurt.Bedenk wel dat het in de lage landen vaak waait!Zeker bij snelheden boven de 100 km/h merk je dat goed en vaak. :Y

O,ja bij de SH 300 zit de topkoffer er standaard bij waar makkelijk een integraal in kan. De opbergruimte onder het zadel had ik ook liever groter gezien. Maar dat is groot genoeg voor een serie sloten en een regenpak.

Echter als je alleen maar stadsverkeer doet en af en toe snelweg zou je je kunnen afvragen of zo'n SH 300 niet iets te groot voor je doel is. Probeer gewoon eens beide te proefrijden zou ik zeggen, dan weet je het zo.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de apprilia cube nog niet gezien. Die kwam ook in augustus naar ik meende. De Ap Sportcity 250 trekt als een gek maar komt niet boven de 120 (testrit) de afwerking van de scooter is belabberd. Het is enorm plastic fantastic. Ik ben benieuwd hoe de cube is maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Op de SH300 heb ik gereden. Die rijdt perfect. misschien moet ik genoegen nemen met de kleinere bergruimte en een iets goedkopere helm (heb ik toch geen geld meer voor dan :P ) welke ik aan het haakje laat hangen. En ach meestal kan je ze toch wel mee naar binnen nemen.

was er maar een PS200i..... Het snelweg verhaal schrikt me toch wel af. Weet iemand toch nog waar een proefrit te maken is?
 
De Ap Sportcity 250 trekt als een gek maar komt niet boven de 120 (testrit) de afwerking van de scooter is belabberd. Het is enorm plastic fantastic.
De SC250i, op zijn sloffen 135km/h en zelfs regelmatig 145++ km/h op de teller.
(zonder tegen wind). Alle scooters bestaan voor merendeel uit plastic bodyparts.
Noem er 1 welke dat niet heeft?
 
Op de SH300 heb ik gereden. Die rijdt perfect. misschien moet ik genoegen nemen met de kleinere bergruimte en een iets goedkopere helm (heb ik toch geen geld meer voor dan :P ) welke ik aan het haakje laat hangen. En ach meestal kan je ze toch wel mee naar binnen nemen.

Wat wel een groot voordeel van een iets zwaardere scoot is(sh 300),is dat je er niet zo snel op uitgekeken zult raken omdat je er dan ook qua power bevredigende plezierritjes op kunt maken.Zeker daar je toch al van een wat zwaardere motor afkomt. :Y

Ga je het puur vanuit de financieële kant bekijken, zou je met een PS/dylan oid beter af zijn lijkt me zo. Het is dus net wat je wilt. ;)

Let ook eens op het gewicht bij het testen of je dat niet te zwaar is. Een SH weegt toch al gauw rond de 170 kilo terwijl een PS/dylan toch heel wat minder kilo's op de teller brengt.

De Suzuki sixteen heb ik persoonlijk ook nogal hoog zitten, al heb ik er nog nooit op gereden. Als ik jou was zou ik daar ook eens naar kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind toch 3000 extra, voor wat ik er mee wil, te veel voor wat extra power. Kijk ik zie het toch als een vervoersmiddel wat snel, oncomfortabel en goedkoop is. In Delft kan ik een proefrit maken donderdag. dan rij ik eens de A4 op. Ik zit nog 4 jaar op school dus per maand komt er niet zo veel binnen. naar school wil ik binnendoor rijden (snelweg is hoe dan ook langer Schiedam><Rijswijk).

Ik was altijd wel blij met mn piaggio zip toen hij was opgevoerd. Nu is hij legaal opgevoerd. En als ik ooit een baan krijg dan ga ik toch nooit iedere dag op de motor naar sintjuttemus. dan neem ik wel een autootje erbij. Werk ik dich bij dan neem ik de ps.

PS, er komt ook een sport PS. iemand m al gespot? hij staat in de Honda scooter 2008 folder.
 
De foto van pag1, subtiel zonder onderschrift. Een dealer sprak er al tussen neus en lippen over. Hij zou in bestelling staan. Maar goed.. wat is de sport.. is het alleen design met een paar rode strepen of zijn er meer goodies. Schijf achter of... ach nee geen ABS toch? Ben benieuwd wie meer weet. Het is uw burgerplicht het met ons te delen!
full
 
Ach kijk aan het is toch gewoon een kleur uitvoering bij nader inzien staat hij ook heeeel klein op de laatste pagina. De donkergrijze met bordeaux rood zadel is een 2007 model naar verluid. Op zich ziet de ps150i quasar silver metallic sporty er wel aardig uit. iemand hem ergens al gespot? er zijn niet zoveel foto's beschikbaar...

full
 
Heb er op gereden! Rijdt echt goed. van alle scooters echt een mooi afwerking 8-) . degelijk solide. top wind tegen was 105 km max 115. ach maar in Den Haag rijden, Geweldig! Hij trekt ongeveer als een motor waarmee je niet super hard optrekt tjah hoe leg je dat uit.... op mijn KLE500 trok ik zeker niet harder op. Hij trekt wel goed op tot de 80/90 dan word het een auto, dus ook nog wel goed. en het laatste beetje gaat langzaam. Maar de voordelen werden snel zichtbaar :]

*O* LET OP Vrijdag 1 EN Zaterdag 2 AUGUSTUS KAN MEN PROEFRIJDEN BIJ HONDA AMSTERDAM!!!! Zeer veel scooters zijn dan te broberen, zoniet alle! *O*

PS... ik heb mn ingeruild. MOTORPOORT ROTTERDAM DOET HEM NU RIJKLAAR WEG VOOR €2890 koopje *D .

http://www.doble.co.uk/theBikes/newBikeDetails.asp?bikeRefNo=1289
full
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik voel me ergens wel samen met jullie pioneers. Hoewel de verkopen steigen. is het nog geen gemeen goed. De reacties zijn dan ook wisselend. Het lijkt wel als je een motor rijbewijs hebt gehaald je perse een CBR1100 oid moet halen. Iets wat ik gewoon niet vind werken in de stad en even voor een boodschapje. En ach de mensen met de grootste mond rijden alleen op zondag als de zon schijnt... Nee, dat zijn motor rijders...

Maareh. Ik ga er dan ook wel handvatverwarming opzetten :$

Ik zal mijn bevindingen nog wel eens posten
 
UPDATE

Ik ru nu al een paar maanden op mijn PS150i. Het is uiteindelijk de grijze met het bordeaux rode zadel geworden. Ziet er wel zomers en hip uit bij het strand en in de stad.
Het rijden bevalt goed. Rij regelmatig over de snelweg en dat gaat redelijk. maar dan rij ik het wel als het moet. zijn top ligt op de 115, met zijn tweeen op 100/110. Het optrekken is meer dan zat soms proberen auto's te sporten of je links in te halen na wegrijden stoplicht maar dat lukt zelden. meestal zijn het dan van die golf typjes. het lijkt dan wel of de motor uit de motorkap komt zetten. hihi.

De top zou iets omhoogmogen. aan de andere kant ben ik niet echt een motorpak man. Ik rij dan ook vaak zonder beschermende jas en broek. niet echt veilig maargoed mijn keus. ik mijd dan wel de snelweg. Het grootste voordeel is dat de ps smal is, ook met spiegels. ik rij overal tussendoor en haal dan de goldwings alsnog in.

Ik ben geen motorrijder meer. men swaait bijna nooit meer. Soms halen ze arrogant hun neus op. sukkels Als hier iemand motor rijder is ben ik het wel hoe toffer ze doen hoe minder KMs ze rijden. maargoed laten we aub deze discussie niet voeren hier.

verbruik: sportief/aggressief/overal volgas optrekken 1:30 no less
netjes sportief 1:33
heel netjes conform 'modernrieden' 1: ?? nooit gereden })

maar nu heb ik wiskunde. (als je kan rekenen rij je scooter)
 
Terug
Bovenaan Onderaan