PTS Vento Cafe GT 400 (chinese 400cc triple)

China is een groot land.

Er zijn er hier die reageren als een Yank die roept dat hij geen Mercedes wil. Want zijn buurman heeft ook zo'n Europees ding, een Polski Fiat, en die is om de haverklap stuk.





Misschien is dit kwalitatief een hele goede motor. Ik kan dat niet zien aan een plaatje van een paar pixels groot. In elk geval is het een fiets die er leuk uitziet.
 
China is een groot land.
Er zijn er hier die reageren als een Yank die roept dat hij geen Mercedes wil. Want zijn buurman heeft ook zo'n Europees ding, een Polski Fiat, en die is om de haverklap stuk.
Misschien is dit kwalitatief een hele goede motor. Ik kan dat niet zien aan een plaatje van een paar pixels groot. In elk geval is het een fiets die er leuk uitziet.

Tja, óóit zal er wel een keer een fatsoenlijke motor uit China komen.

Dit zal dan vást de eerste zijn.......... _O- _O-
 
Qua vormgeving en insteek(3 cilinder 400cc) zeg ik leuke fiets voor gewoon of erbij maar die afkomst...we krijgen vanzelf wel testresultaten te horen :)
 
Ze kúnnen in China wel goede spullen maken als het moet, alleen leggen de meeste Chinese bedrijven de prioriteit bij het snel geld verdienen i.p.v. kwaliteitsprodukten leveren.
Kijk maar eens bij computerapparatuur, ook van gerenommeerde merken; je zult geen computer vinden waar geen Chinese onderdelen in zitten, maar toch van een goede kwaliteit zijn.
(wel grappig: de Amerikanen kwamen eens met een wetsvoorstel om Chinese onderdelen in computerappatuur voor gebruik in overheidsdiensten te verbieden. Is er toch niet van gekomen, want dan hadden ze een ernstig probleem...)
 
Chinese bedrijven onder toezicht van Westerse ingenieurs en die met ontwerpen uit het Westen werken. Dát werkt.

Het probleem ontstaat als Chinese bedrijven zelf zaken ontwerpen en produceren. Dat is kwalitatief gewoon onder de maat.
Ze hebben enorme problemen met kwaliteitscontrole etc. Die gaan ze in de toekomst wel oplossen, maar dat zal nog wel even duren. Hun grote voordeel is wel dat ze goedkoop kunnen produceren. Waarvan akte.
 
Als ik dit zo hoor dan zouden de heren van Vento er goed aan hebben gedaan om de eindassemblage ergens anders te doen zodat ze het predicaat 'built in australia' erop hadden kunnen plakken.

Waarom zou "made in Australië" vertrouwen moeten wekken? Ik kan zo 1.2.3 geen kwaliteit-product bedenken dat uit Australië komt.

Anyways, grappig design, maar ik zou nog een aantal generaties chinezen brommerts overslaan.
 
Mochten die dingen via de officiele weg door een importeur in nl geleverd gaan worden zal die ongetwijfeld ook onderdelen leveren.
En onderdelen van een nieuwe motor zijn over het algemeen wat moeilijker te krijgen, waarschijnlijk net zo moeilijk als het lezen van je berichtje.
Bij chinese bromscooters was dat in het begin ook een groot probleem, ook al omdat de importeur een handelsfirma was en weinig affiniteit met techniek had. Er werden een paar containers random reservespullen meebesteld, en als die op waren was het een heel gedoe om extra spullen te krijgen. Vooral als je net dat ene bepaalde ding moest hebben.

Ik heb m'n buik een beetje vol van chinees spul na een licht trauma met zo'n brommertje. Overigens ben ik ervan overtuigd dat ze zeker goed spul kunnen maken, ze doen het alleen niet. Ik heb de indruk dat ze in staat zijn om heel krap binnen bepaalde toleranties te produceren. Ze zetten die kennis alleen voornamelijk in om net precies over het randje van minimumkwaliteit te produceren. Het gevolg daarvan is dat ze rijdend de showroom verlaten en de problemen pas na een paar weken beginnen.

ook een kunst, daar niet van :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan