PTS Vento Cafe GT 400 (chinese 400cc triple)

Joyrider-80

Die hard MF'er
17 jul 2007
371
11
Rotterdam
Grappig stukje in TKS over een nieuwe motorfiets die binnenkort uit china komt. Een 400CC triple. (linkje: http://thekneeslider.com/archives/2...cc-3-cylinder-urban-commuter-from-pts-motors/)
400-cafe-gt-2.jpg

Ik vind 'm eigenlijk best wel mooi en ik denk dat dit best eens een grote hit kan worden, als 't een goedkope, zuinige lichte speelfiets is.
Specs: http://www.ptsmotors.com/resources/400cc+Cafe+GT+bike+specs-061009A+.pdf
 
Laatst bewerkt:
Grappig stukje in TKS over een nieuwe motorfiets die binnenkort uit china komt. Een 400CC triple. (linkje: http://thekneeslider.com/archives/2...cc-3-cylinder-urban-commuter-from-pts-motors/)
[afbeelding]
Ik vind 'm eigenlijk best wel mooi en ik denk dat dit best eens een grote hit kan worden, als 't een goedkope, zuinige lichte speelfiets is.
Specs: http://www.ptsmotors.com/resources/400cc+Cafe+GT+bike+specs-061009A+.pdf

Dat frame zal wel van elastiek zijn. |(
 
Grappig stukje in TKS over een nieuwe motorfiets die binnenkort uit china komt. Een 400CC triple. (linkje: http://thekneeslider.com/archives/2...cc-3-cylinder-urban-commuter-from-pts-motors/)
[afbeelding]
Ik vind 'm eigenlijk best wel mooi en ik denk dat dit best eens een grote hit kan worden, als 't een goedkope, zuinige lichte speelfiets is.
Specs: http://www.ptsmotors.com/resources/400cc+Cafe+GT+bike+specs-061009A+.pdf
ik vind hem leuk, jammer dat het chinees is
 
Een Chinese motor die een grote hit wordt, 't zal mij benieuwen. Hoe verdeel je trouwens 400cc over 3 cilinders?
 
Een Chinese motor die een grote hit wordt, 't zal mij benieuwen. Hoe verdeel je trouwens 400cc over 3 cilinders?

Okee,okee...ik geef toe dat het niet meeviel om mijn basisschoolkennis op te graven maar ik ben er uit : 400 gedeeld door 3 = 133,33, misschien dat ik nu ook mijn LTS-geheugen weer kan opfrissen en tzt op de proppen kan komen met de boring-slag verhouding :+

Grappig trouwens dat zo'n aardig motortje meteen word afgezeken terwijl ieder Europees/Japans merk meteen word bejubeld als ze met een leuke mix van modern en retro komen 8-)

(...al is dit duidelijk geen state-of-the-art SpeedTriple of Ducati)
 
Laatst bewerkt:
Staat gewoon in de specs hoor: boring x slag = 56 x 53 mm.
Precies op 400 uitkomen zal toch nooit lukken, dan zouden ze een boring van 56,59609838... mm moeten maken...
 
Dacht eerst dat het weer iets nieuws van Douwe Egberts was.
Maar oogt leuk.
Doch hoe zit het met reserve onderdelen of is dat ook afzeiken ?
 
En de specs vallen wat tegen van een 400 cc.
Mijn eerste motor was ook een 400 cc en die had volgens de boekjes 54 pk's.
 
en toch vind ik hem er wel leuk uitzien. Daarbij denk ik dat het voor de gemiddelde student zonder geld of diegene die alleen in de stad rijdt een prima ding is.
Het is een beetje hetzelfde verhaal als met de hyosung, die werd ook vergruist maar je hoord steeds meer positieve dingen.
 
en toch vind ik hem er wel leuk uitzien. Daarbij denk ik dat het voor de gemiddelde student zonder geld of diegene die alleen in de stad rijdt een prima ding is.
Het is een beetje hetzelfde verhaal als met de hyosung, die werd ook vergruist maar je hoord steeds meer positieve dingen.


En wist de eigenaar daar van? :)
 
Tjah, het ligt aan de prijs!

Ik bedoel hyosung werd ook extreem afgezeken, moet je eens kijken hoeveel die dingen in Duitsland lopen (en langzamerhand ook in NL).
 
Bij Chinese producten ben ik altijd bang dat het er na een jaar niet meer uit ziet, of om een knullige reden defect is.
Vind dit best een mooi ding, maar ik zou eerst rustig kijken hoe het anderen bevalt alvorens tot kopen over te gaan.
 
Bij Chinese producten ben ik altijd bang dat het er na een jaar niet meer uit ziet, of om een knullige reden defect is.
Vind dit best een mooi ding, maar ik zou eerst rustig kijken hoe het anderen bevalt alvorens tot kopen over te gaan.

Ik ben het met jou eens :Y

Ik denk dat de Chinezen het slim gedaan hebben. De koplamp is chroom en als dat van dat "Chinese chroom" is, zal dat wellicht niet heel lang duren. Maar verder is alles netjes gecoat lijkt het.

De velgen vind ik ook mooi, hopelijk wordt'ie standaard geleverd met niet-Chinese banden. Het frame vind ik ook mooi, maar ik twijfel aan de stijfheid ervan gezien het model.

Lang verhaal kort: als de motor goedkoop genoeg is en redelijk betrouwbaar is, is het een leuk ding. Ik vínd 'm iig best mooi.
 
Chinezen chinenzen chinezen.....
Lees dat artikel dan is door stelletje blinde kippen.
Een paar gasten uit australie hebben dit ontworpen, en gebruiken gewoon chineze onderdelen om productiekosten laag te houden.
De rest lezen jullie zelf maar... :Z
 
Probleem van chinese troep, is dat het van troep gemaakt is, wie de troep bij elkaar raapt doet daar weinig aan af :)
 
ach ja,

grappig dingetje, voor weinig denk ik.

deze kost minder dan het eerste jaar afschrijving van een blade of R1 of zo neem ik aan,
en kun je een bult plezier mee beleven, als het niet uit elkaar lazert.

Iets dikker frame en iets meer vermogen en gaaaaaan met die hap.

leuk ding, zo lang je niet in de regen rijdt kan hij best wel lang meegaan denk ik
 
Laatst bewerkt:
uiterlijk wel een 7 a 8 waard (maar dat is smaak)
kwaliteit weet ik niks van (heb er gee nervaring mee)

of ik hem zou kopen nee nooit
ivm onderdelen nooit 2ehands te krijgen en nieuwe kosten ze ook niet veel maar vaak wel moeitlijk aan te komen na een paar jaar
en vaak is de kwaliteit minder als de fietsen uit japan en duitsland

maar vind hem wel mooi
 
Terug
Bovenaan Onderaan