Puch/Piaggio Typhoon 125 4t

TwinBrother

MF veteraan
28 jun 2005
4.735
0
Valkenswaard
Hee,

Ik heb bij een brommertzaak hier in de buurt een puch of piaggio typhoon 125 4 tact zien staan.
Dingetje 17000km gelopen 800 euries, nou was mijn vraag of dit een beetje een betrouwbaar beestje is om elke dag 60km mee te rijden, 30 heen 30 terug woon werk zeg maar.

Alleen maar 80 wegen en stadsverkeer no snelweg.

Of zo'n ding betrouwbaar is en of er genoeg onderdelen voor te krijgen zijn. :)

Mvg.

Robin.
 
is het echt een 4takt?? ik heb alleen maar 2taks gezien 4tak nog nooit
als het een 2tak is dan is hij snel genoeg
 
..en als het 4takt is, issie betrouwbaar genoeg

Ik rij nu 16 maanden met een Hexagon 2takt [zelfde blok als Runner] en die is zeer betrouwbaar hoor ;) !
En verrassend snel ook.

Van een Typhoon 4takt heb ik nog nooit gehoord of het moet een later omgebouwde zijn .
Voor dat prijsje zou ik 'm niet laten staan; lijkt me een koopje.
 
He robin ik ben volgens mij de enige hier met een typhoon (2t). Ik gebruik hem alleen in het weekend voor de lol, het verbruik is 1:16 voor de 2t en de top licht op 120 volgens het boekje. Weet niet of hij dat echt haalt. Onderdelen zijn voor mij volop te krijgen, verder zit hij best wel degelijk in elkaar. Ik weet niet of je er dagelijks 60km makkelijk mee volhoud, maar dat zal toch wel.Het is natuurlijk wel een kleine scooter.Iig veel plezier bij aanschaf. Groeten peter.
 
Trouwens, als jij 'm niet koopt, doe mij ff een mailtje. Ga ik ff kijken!

(En als ik 'm koop zet ik 'm héél goed op slot..)

Groeten, Karl
 
het verbruik is 1:16 voor de 2t

Aha; ik dacht al dat het verbruik van mijn Hex hoog was maar 1:16 is dus toch normaal [ ik rij wel vaak kortere stukken -zeg 10km- en hou van gasgeven] .
Daarentegen is het olieverbruik [apart tankje-smeerautomaat] verbazingwekkend laag.

Ik waardeer het wegspuit-karakter en de eenvoudige techniek van de 2takt enorm 8-) .
 
vandaag even weezen kijken

tis toch een 2-tact dingetje liep wel goed alleen de achterkoppeling zwierde nog even door na het starten..

zit een nieuwe orginele cilinder op na 17000 de oude had iets van een geknapte zuigerveer gehad leek wel.

maarja 2 tact voor die 60km per dag k maak er wel dik 500 per week dusja ik ga het nog even afkijken vaste prijs van 850 met alleen wel een kaal achterbandje...

dusja O-)

sunt dat het een 2takker is
 
bladibla

dusja O-)

sunt dat het een 2takker is

2t hoeft geen probleem te zijn! Als je m goed onderhoudt en netjes warmrijdt enzo.. Er is hiero iemand op t forum (maar wie ook alweer...) die met zn 2 takt al over de 100.000km is gekomen..

Groeten, Karl
 
Terug
Bovenaan Onderaan