Puntenrijbewijs en CBR

Kunnen we niet met zijn allen een weiland kopen? Hek er voor dat het geen openbare weg is. Bordje er bij: verboden toegang.
Dan kunnen we daar doen en laten wat we willen. Er gaan vanzelf bomen een struiken groeien. Kun je crossen door het bos en wheelies maken. Bier en BBQ moet je zelf meebrengen.
 
Kunnen we niet met zijn allen een weiland kopen? Hek er voor dat het geen openbare weg is. Bordje er bij: verboden toegang.
Dan kunnen we daar doen en laten wat we willen. Er gaan vanzelf bomen een struiken groeien. Kun je crossen door het bos en wheelies maken. Bier en BBQ moet je zelf meebrengen.
Haha, zou super zijn. Je kan wel een bosperceel kopen dit is helemaal niet zo duur maar er zijn wel veel regels aan verbonden volgensmij dus ik weet niet of je er mag crossen
 
Er zijn genoeg stukken waar oa trial motoren rijden,oa in Nunspeet.
Zou daar eens gaan vragen.
 
een trial maakt doorgaans zeer weinig lawaai.
een supermoto doorgaans heel veel.

denk niet dat ze akkoord gaan gaan.
 
Wheelien op een trialbaan (met opstakels waarvoor trial rijden voor bedoeld is ) lijkt me lastig.

Daarnaast is dat vaak grond/gras, in combi met wegbanden...:N
 
Wheelien op een trialbaan (met opstakels waarvoor trial rijden voor bedoeld is ) lijkt me lastig.

Daarnaast is dat vaak grond/gras, in combi met wegbanden...:N
Ga wel gewoon door op industrieterrein dan slaat ik maar wat extra in de maand als het zover komt
 
Kunnen we niet met zijn allen een weiland kopen? Hek er voor dat het geen openbare weg is. Bordje er bij: verboden toegang.
Dan kunnen we daar doen en laten wat we willen. Er gaan vanzelf bomen een struiken groeien. Kun je crossen door het bos en wheelies maken. Bier en BBQ moet je zelf meebrengen.
Heeft mastermilo wel eens gedaan. Is uiteindelijk ook geen succesverhaal geworden.
 
Ga wel gewoon door op industrieterrein dan slaat ik maar wat extra in de maand als het zover komt
Ik ben ook niet heilig en houd zo nu en dan ookwel van een wheelie. Echter doe ik dit 9 vd 10 keer op een boerenweg en zonder overig verkeer in de buurt.

Maar art5 houd ik wel altijd in mijn achterhoofd. Als je dat risico niet wilt nemen gewoon niet doen, simpel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gdg
Kunnen we niet met zijn allen een weiland kopen? Hek er voor dat het geen openbare weg is. Bordje er bij: verboden toegang.
Dan kunnen we daar doen en laten wat we willen. Er gaan vanzelf bomen een struiken groeien. Kun je crossen door het bos en wheelies maken. Bier en BBQ moet je zelf meebrengen.
heb je een paar ton liggen :N
 
En bedenk even wat een crossterrein aan vergunningen vereist 😬

Iets met milieuvergunning om met motoren in de buitenlucht te mogen “spelen”. En staat een bestemmingsplan zoiets wel toe ? Zo maar even twee details die je echt grijze haren gaan opleveren als je er aan durft te beginnen.

Is tevens de reden dat “anderen” niet snel iemand zomaar op hun terrein laten “spelen”.

En als je structureel wheelies wil maken, kan ik je geen oplossing bieden voor een locatie (bedenk ook je woont in Nederland waar alles dicht is geregeld en heeel veeel mensen per vierkante kilometer wonen).
 
  • Leuk
Waarderingen: Gdg
Weet ik maar die vragen al snel 100 euro voor 2 uur ik oefen meestal 2 keer in de week dan word het wel een erg dure hobby
Oefen dan 1 keer per maand a €100 op zo'n terrein.
Artikel 5 in een plakboek is een van de duurdere hobby's.
1e keer, minimaal €150
2e keer, minimaal €250
3e keer mag je voorkomen en meestal wordt je rijbewijs voor 2 of meer maanden ingevorderd, naast een nog hogere boete.

Artikel 5 blijft 5 jaar zichtbaar voor de politie als er gegevens worden opgevraagd.
€100 om 2 uur te oefenen lijkt misschien duur maar je kunt je wel 2 uur volledig focussen op wheely's maken en geen risico op een boete.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gdg
Oefen dan 1 keer per maand a €100 op zo'n terrein.
Artikel 5 in een plakboek is een van de duurdere hobby's.
1e keer, minimaal €150
2e keer, minimaal €250
3e keer mag je voorkomen en meestal wordt je rijbewijs voor 2 of meer maanden ingevorderd, naast een nog hogere boete.

Artikel 5 blijft 5 jaar zichtbaar voor de politie als er gegevens worden opgevraagd.
€100 om 2 uur te oefenen lijkt misschien duur maar je kunt je wel 2 uur volledig focussen op wheely's maken en geen risico op een boete.
Dankje voor je bericht, ik heb een brief van het OM dat over anderhalf jaar mijn punten rijbewijs vervalt ik neem aan dat het punt voor die wheelie dan ook vervalt.
 
Dankje voor je bericht, ik heb een brief van het OM dat over anderhalf jaar mijn punten rijbewijs vervalt ik neem aan dat het punt voor die wheelie dan ook vervalt.
De punt vervalt dan idd, maar het artikel 5 staat dan nog steeds in je verkeersdossier.
Het geeft ook verder geen garantie dat je rijbewijs niet kan worden ingevorderd, mocht je het te gek maken.
Hoe hoger de snelheid waarmee je de wheely trekt, hoe groter het mogelijke gevaar als het mis gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gdg
Dankje voor je bericht, ik heb een brief van het OM dat over anderhalf jaar mijn punten rijbewijs vervalt ik neem aan dat het punt voor die wheelie dan ook vervalt.
Klopt, maar volgens mij is een artikel 5 zo'n ding waar ze sowieso je rijbewijs voor mogen innemen. Dat je er nu vanaf bent gekomen met een punt is alleen maar mazzel hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gdg
Want ze vinden een vrachtwagen van 35 ton met 80 km/h in druk verkeer ongevaarlijk,
maar een motorfiets van 200 kg die met 50 km/h een wheelie trekt op een verlaten weg vinden ze levensgevaarlijk?
 
Want ze vinden een vrachtwagen van 35 ton met 80 km/h in druk verkeer ongevaarlijk,
maar een motorfiets van 200 kg die met 50 km/h een wheelie trekt op een verlaten weg vinden ze levensgevaarlijk?

Nee, vandaar dat het rbw niet ingenomen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gdg
En bedenk even wat een crossterrein aan vergunningen vereist 😬

Iets met milieuvergunning om met motoren in de buitenlucht te mogen “spelen”. En staat een bestemmingsplan zoiets wel toe ? Zo maar even twee details die je echt grijze haren gaan opleveren als je er aan durft te beginnen.

Is tevens de reden dat “anderen” niet snel iemand zomaar op hun terrein laten “spelen”.

En als je structureel wheelies wil maken, kan ik je geen oplossing bieden voor een locatie (bedenk ook je woont in Nederland waar alles dicht is geregeld en heeel veeel mensen per vierkante kilometer wonen).
Ik vind altijd wel gek in Amerika geen kenteken geen helm ( zeer onverstandig) Maar die rennen ook weg en laten hun motor staan als het echt moet
 
Want ze vinden een vrachtwagen van 35 ton met 80 km/h in druk verkeer ongevaarlijk,
maar een motorfiets van 200 kg die met 50 km/h een wheelie trekt op een verlaten weg vinden ze levensgevaarlijk?
Die agent die ik de laatste keer trof gaf mee stopteken en vroeg rijbewijs maar na ff praten en wij uitgelegd te hebben dat we bewust op industrieterrein deden kon hij het wel begrijpen. Licht echt gewoon aan de agent. Je hebt wel gelijk overigens weegt mijn motor 130kg
 
Die agent die ik de laatste keer trof gaf mee stopteken en vroeg rijbewijs maar na ff praten en wij uitgelegd te hebben dat we bewust op industrieterrein deden kon hij het wel begrijpen. Licht echt gewoon aan de agent. Je hebt wel gelijk overigens weegt mijn motor 130kg
Ligt inderdaad aan de agent dus als je er een hebt die zn dag niet heeft dan kan je gewoon je rbw kwijt zijn. Met dat puntje heb je dus nog gewoon geluk gehad. Ik zou het dus er ook niet op wagen. Overigens snap ik niet wat het gewicht er mee te maken heeft? 130kg met 50kmph tegen een voetganger aan die uit het niks komt of wat dan ook en je hebt een groot probleem hoor. Amerika is ook een heel ander land dan Nederland dus die vergelijking snap ik ook niet helemaal. Daar krijg je je rijbewijs bij een pakje boter en zitten de regels heel anders in elkaar dan hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gdg
Want ze vinden een vrachtwagen van 35 ton met 80 km/h in druk verkeer ongevaarlijk,
maar een motorfiets van 200 kg die met 50 km/h een wheelie trekt op een verlaten weg vinden ze levensgevaarlijk?
beide zaken zijn bij wet geregeld en of je wil of niet doet niet ter zake, je hebt je er aan te houden.
Ik snap ook niet dat ik op mijn ouwe dag nog ieder jaar belasting moet betalen, maar ja, wet is wet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan