Puntenrijbewijs

KawaNinja600

MF veteraan
7 aug 2003
2.388
0
Utrecht
Hoi :]

Kan iemand mij nog eens even precies vertellen hoe het nu zit met dat puntenrijbewijs, vanaf wanneer is dit nu precies ingegaan en vooral: kun je het ook ZIEN op het rijbewijs of het een puntenrijbewijs is (zijn er vakjes gereserveerd voor de punten te noteren ofzo :X ) :?

Ik vraag me namelijk nog STEEDS af of ik een puntenrijbewijs heb of niet, het staat nergens expliciet!

Bedankt!
 
Ik denk dat je het beste even het CBR kan bellen om te vragen wanneer het puntenrijbewijs is ingegaan en of dat uberhaupt ook geld voor het motorrijbewijs.
 
Ikzelf heb nu een gewone (voor auto iig) maar mijn zusje heeft een puntendingetje en daar heb ik niks bijzonders op gezien....
 
Ik heb nog een betere vraag. Opzich geld puntenrijbewijs vanaf een datum, examen daarna is puntenrijbewijs, dus zou je alleen aan datum van behalen kunnen zien lijkt me.

Nu vraag ik me echter af:

Ik heb mij autorijbewijs een jaar of 3 geleden gehaald, dus geen puntenrijbewijs. 2 jaar later mijn zusje het gehaald, wel een punten rijbewijs. Nu heb ik mijn motorrijbewijs gehaald begin juli. Wat heb ik nu?

A: geen puntenrijbewijs, het gaat om behalen alle eerste rijbewijs
B: geen puntenrijbewijs voor B, wel voor A
C: Puntenrijbewijs voor zowel A als B
D: Iets anders
 
WWHOEIII ff snel me rijbewijs nog in belgie halen voordat ik ga verhuizen :) puntenrijbewijs :r wie verzint nou weer zo een onzin. 'De jongeren juichen het toe' staat op de site van CBR. ME REET !!!!!! :9
 
:Z http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=210 (klik)

Aha super bedankt, ik ben dus save:

De maatregel is bedoeld voor alle beginnende bestuurders. Iedereen die voor het eerst een rijbewijs haalt

Wie al een permanent rijbewijs heeft, valt buiten de regeling.
 
Aha super bedankt, ik ben dus save:

De maatregel is bedoeld voor alle beginnende bestuurders. Iedereen die voor het eerst een rijbewijs haalt

Wie al een permanent rijbewijs heeft, valt buiten de regeling.

Das mooi

Dan val ik daar in ieder geval ook buiten als ik mn A-tje ga halen binnekort :)
 
WWHOEIII ff snel me rijbewijs nog in belgie halen voordat ik ga verhuizen :) puntenrijbewijs :r wie verzint nou weer zo een onzin. 'De jongeren juichen het toe' staat op de site van CBR. ME REET !!!!!! :9
En de mensen die zo reageren zijn IMHO de mensen die juist zo'n rijbewijs nodig hebben. Als je normaal rijdt is er niks aan de hand en heb je feitelijk een gewoon rijbewijs zoals de mensen zonder puntenrijbewijs.

Ga je je echter misdragen op de weg.... tja, dan neem je dus een zeker risico en loop je de kans je rijbewijs kwijt te raken oid.
 
Gister nog op het nieuws, een stom dronken gast op een groep feestinggangers ingeleverd. Puntenrijbewijs is dus gewoon goed.

In duitsland bestaat het al jaren. Feit is dat het nodig is. Als een ieder redelijkerwijs normaal rond rijd, is het niet nodig. Maar als mensen een krat bier zuipen en vervolgens met 100 de stad door razen, horen die niet op de weg thuis. En zoals Fully ook al zegt, als je je gedraagt is er niets aan de hand. Je krijgt punten voor de volgende dingen, en je mag er 2 halen, de 3e ben je de pineut

Overtredingen die tot registratie leiden zijn:
- bumperkleven
- snelheidsoverschrijding van meer dan 30 km/u (wordt voor iedereen geregistreerd, en ben je de 2e keer vaak al de pineut ook zonder puntenrijbewijs)
- alcoholpromillage van 0,8 en hoger (Gevaarlijk voor anderen, alcohol hoort niet in het verkeer thuis, en dus goed, had wel sneller gemogen)
- en het veroorzaken van ongevallen waarbij gewonden of doden vallen (Als jij iemand aanrijd door jouw abnormale rijgedrag (snelheid, voorrang) dan hoor je niet op de weg thuis. Dus ook terecht.

De meeste mensen doen niet (veel) aan bumperkleven, alcohol, en veroorzaken niet (nooit) een ongeluk. En die 30 kilometer te hard komen veel normale weggebruikers niet aan, misschien op een recht provincieweggetje of de snelweg, maar de meesten niet vaak.
 
Het is geen puntenrijbewijs, het is een beginnersrijbewijs.
Geld alleen voor iemand die voor het eerst zijn rijbevoegdheid heeft gehaald, "naderhand rijbewijzen" gaat gewoon zonder dat men opnieuw met een beginnersrijbewijs opgezadeld word.
En daar staat al een heleboel van op MF, use "zoeken" ;)
 
Het is geen puntenrijbewijs, het is een beginnersrijbewijs.
Geld alleen voor iemand die voor het eerst zijn rijbevoegdheid heeft gehaald, "naderhand rijbewijzen" gaat gewoon zonder dat men opnieuw met een beginnersrijbewijs opgezadeld word.
En da's maar goed ook, anders had ik ook zo'n ding gekregen met het behalen van mijn A-tje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan