Puntige banden?

MicMic

XJ600
10 feb 2020
28
21
Hilversum
Beste rijders,

Ik ben bij een cbf500 wezen kijken op marktplaats en een proefritje gedaan. Hij reageerde nogal raar in de bochten - ik moest het stuur tegen houden anders klapte die om. Nu zegt de verkoper dit:

"Hallo .ik ben net bij motor zaak gewest met honda , ze hebben gereden , toen kwam montuur terug zeg dat voor band is puntig geworden 🤔 , hij heb van hun motor complet velg over gezet , en nu rijd hij normaal".

Kletst hij uit zijn nek of zit hier wel wat in? De banden zagen er nieuw uit. MP plaatjes hier(zolang de advertentie bestaat). Ik heb net m'n rijbewijs en zoek een instap model, dus ik check het hier even.. Het is niet in de buurt dus ik kan niet 'even' kijken hoe hij nu rijdt. Daarnaast, als het een BS verhaal is dan is er wat anders aan de hand.

Groet,

Mic
 
Motortje ziet er op de foto's keurig uit, maar nadere inspectie is gewenst.
Het gedrag dat jij omschrijft komt vrijwel zeker door ofwel de banden (te zacht en/of slecht afgesleten), of uit de lagers in het rijwielgedeelte (balhoofdlagers/wiellagers etc.).
In beide gevallen geen extreem dure reparatie. Zelfs als alles (banden + lagers) samen vervangen zou moeten worden ben je nog geen 500 Euro kwijt, dus ik zou onderhandelen over de prijs (en een technische inspectie laten doen).
Als ik zo'n motor zou kopen of verkopen zorg ik altijd voor een principeovereenkomst. Prijs vastleggen, verkoper repareert en laat je opnieuw proefrijden. Is de motor goed, dan is de verkoop rond. Is de motor niet goed, zie er dan vanaf.

Ik geloof dat wij een andere opvatting van keurig hebben. Ik zie een motor die zo te zien en verleden heeft als lesmotor, waarvan een aantal delen overgespoten zijn om het nog wat te laten lijken met een deukje in de uitlaatdemper...…..
 
Ik geloof dat wij een andere opvatting van keurig hebben. Ik zie een motor die zo te zien en verleden heeft als lesmotor, waarvan een aantal delen overgespoten zijn om het nog wat te laten lijken met een deukje in de uitlaatdemper...…..

Waar zie je dat allemaal dan? Ik zeg niet dat het een topmotor is maar voor een ex lesmotor vind ik hem er dan wel netjes uitzien. Een lesmotor heeft vaak een hogere km stand en meestal wel roest/corrosie.
 
Waar zie je dat allemaal dan? Ik zeg niet dat het een topmotor is maar voor een ex lesmotor vind ik hem er dan wel netjes uitzien. Een lesmotor heeft vaak een hogere km stand en meestal wel roest/corrosie.

De deuk in de uitlaat zit precies op de plek waar de achterste valbeugels (die vrijwel alleen op lesmotoren zitten) lopen, de voetsteunplaten zijn overgespoten en voorzien van andere duo voetsteunen. Op deze plek zitten ook weer de valbeugels en zorgen vaak voor beschadigingen. De boutjes bij het zadel in het zijpaneel zijn niet de originele bouten/bagagehaakjes, op dit punt zitten de valbeugels ook gemonteerd.

De achtervork vertoont beschadigingen op de plek waar bij lesmotoren de valbeugels er vlak langs lopen.

Er zitten zo te zien ook nieuwe voorste voetsteunen op, gezien de staat van de rubbers. Deze lijken mij ook niet origineel, normaal gesproken zijn die bij deze kilometerstand nog lang niet aan vervanging toe. Tenzij ze afgebroken oid zijn.
 
En dan noem ik hem dus netjes omdat ze die punten opgeknapt hebben.
Maar dit is alleen een oppervlakkige schouwing via foto's, vandaar dat ik schreef dat er iemand meegenomen zou moeten worden die er verstand van heeft......
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan