Pure fun x 2

-Twilight

MF veteraan
2 mrt 2004
4.385
2
Amsterdam
'k Heb er een ZXR400 bij :)

De bedoeling was eigenlijk er voor de winter een goedkope motor bij te nemen, zodat de Harley z'n winterslaap kon houden. Helaas had ik hierbij de fout gemaakt een paar van die boekjes met tweede-hands motoren erin te kopen.. Hierin zag ik dus de Kawasaki ZXR400 staan 8-)

Qua budget had ik gerekend op een CB250 uit het jaar kruik of iets dergelijke, vandaar dat ik de laatste 2 maanden (op 2 dagen na) elke dag ben gaan overwerken. Het resultaat?

Een nerveus trekkend linkeroog, wallen onder beide ogen en....


ZXR.jpg


Met dank aan Mean Green Machine die in dit topic zijn ZXR aanbood, heb ik er dus een mooie Kawa bij :)

Het is alleen een beetje jammer dat ik hierdoor dus ook nog op zoek moet gaan naar een echte pekelfiets, dat kan ik die ZXR natuurlijk niet aandoen :X

Hier nog een piccie:
proppen.jpg


Het past precíes, 2 motoren in het magazijn, alhoewel ik één van de 2 er overdag wel uit moet halen, omdat er ook nog in gewerkt moet worden :+

Verder heb ik een uhm... boeiende eerste rit ermee gehad. MGM zei nog dat de motor bij ongeveer 200 km gaat sputteren, en dat 'ie dan op z'n reserve moet. En dat het met dikke handschoenen niet te doen is om hem op reserve te zetten. Daar ben ik inderdaad achtergekomen..

Toen ik bij KM-stand 180 wilde gaan tanken, was het benzine-station op de A2 in verbouwing. Er stond bij dat het volgende station op 17 km was, ik dacht dat red ik wel. Op een gegeven moment reed ik bij KM-stand 195 vlak voor de Nijhoff-brug, en probeerde tijdens het rijden al voor de zekerheid hem op reserve te zetten. En inderdaad, dat lukt niet met dikke handschoenen aan.

Dan maar verder rijden.. Wat zal de kans zijn dat 'ie precies op de brug ermee ophoudt?
100% dus. |( |(

De vluchtstrook van zo'n brug is gelukkig precies genoeg voor een motor, maar ik vond het toch wat minder plezierig om het maar zacht uit te drukken. Na hem op reserve gezet te hebben, ben ik gaan kijken of 'ie écht in 4,5 seconde op de 100 zit. Ging best wel rap, heb geen tijd gehad om het precies bij te houden, maar wilde daar wel zo snel mogelijk vandaan.

Al met al was het wel een leuke dag gisteren, ik zit er met mijn 1.98 misschien wat opéengepropt op, maar afgezien van de spierpijn en kramp na 400 km rijdt het best lekker :)
 
Een ZXR en een HD????

Beide met even veel hartstocht gekocht, of is de HD je eerste fiets?
Kan wel, vind het alleen een rare combi.
Ach wat de hemel, als het maar gaat.
 
Euhm...

Wat me opvalt op de eerste foto zijn die dozen met Fragile erop.
En door de tweede foto krijg ik het idee dat je daar op gestaan hebt voor deze tweede foto. :?

Er stond toch fragile op? |(

Is er niets gebroken?
Ben je er niet afgevallen (op je mooie kwalijk zakie?) :X
 
En.... je HD verkopen? Is toch niks meer vergeleken met zo'n lekker fietsie, die zithouding, de looks..... en dan heb je nog maar een 400 ;)
 
Mooie fiets, die Kawa...

Kun je een keertje tijdens het rijden één hand van het stuur halen....om te zwaaien of zo :+ :+ :+

Kan geloof ik niet bij een Harley...toch??? O-)
 
Een ZXR en een HD????

Beide met even veel hartstocht gekocht, of is de HD je eerste fiets?
Kan wel, vind het alleen een rare combi.
Ach wat de hemel, als het maar gaat.

Lol toch wel leuk dat er op het forum één of andere gedachte rondwaart dat je als Harley-rijder niet van motoren houdt ofzo. Geloof me, het zijn écht niet alleen maar figuren met mid-life crisis die zo'n ding aanschaffen hoor. Er zitten ook nog mótorrijders tussen :)

En die combi.. Dat past wel bij me denk ik. Favoriete muziekstukken: De Carmina Burana van Carl Orff, (da's klassiek, voor degene die het niet kent), en Beneath the Remains van Sepultura. Da's óók al redelijk van elkaar verwijderd :)

En over die dozen... Hmm ja, you've got a point. Voorlopig zou ik géén horloge van het merk [edit]bij nader inzien maar géén broodroof plegen :o [/edit] kopen.


En.... je HD verkopen? Is toch niks meer vergeleken met zo'n lekker fietsie, die zithouding, de looks..... en dan heb je nog maar een 400
Nou die zithouding is bij nader inzien toch wat extreem te noemen.. Heb gemerkt dat ik bij 200 km al helemaal gebroken er vanaf stap, terwijl ik het op die Harley toch wat langer uithou. Ligt er misschien aan dat ik 1.98 ben :)

Mooie fiets, die Kawa...

Kun je een keertje tijdens het rijden één hand van het stuur halen....om te zwaaien of zo

Kan geloof ik niet bij een Harley...toch???

Het is zelfs makkelijker bij een Harley. Zoveel kilo krijg je echt niet van z'n lijn af als je je handen loslaat hoor. Op de Kawa is het zelfs wat lastiger. Mwoah, ben tot nu toe bijna geen motoren tegengekomen, iedereen heeft z'n fiets een winterslaap gegeven blijkbaar.
Dat er nu van die mid-life crisis figuren zijn die denken dat ze niet hóeven te groeten is weer een ander verhaal. Het kan zeker, waar ik ook ontelbare keren akte van heb gegeven.

gewoon doe ouwe chopper als pekelfiets gebruiken!!!
Hum.. Die "ouwe" chopper is er één uit 2002, zo'n beetje gloednieuw dus. Tot nu toe 35K probleemloze km's mee gehad, en ik hoop dat de Kawa zo'n zelfde aantal ook nog trekt binnen 2 jaar. Ik zal 'em goed verzorgen in ieder geval :)
 
'k Heb er een ZXR400 bij :)
Het is alleen een beetje jammer dat ik hierdoor dus ook nog op zoek moet gaan naar een echte pekelfiets, dat kan ik die ZXR natuurlijk niet aandoen :X

Op het tweede piccie zie ik toch echt dat je al een pekelfiets hebt :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan