PV vorm

buikschuiver

Die hard MF'er
12 feb 2003
940
1
Nijverdal
Uiteindelijk heb ik een nieuw Power Valvje besteld bij 125cc world, vor mijn Cagiva Freccia. Maar nu lijkt deze iets anders te zijn qua vorm, dan het orgineel. De orginele valve lijkt gewoon op een platvlak met de cilwand te vormen & de "nieuwe" valve heeft een "V" vormige kop.

Nu was de orginele valve een beetje gehavend (professioneel gesloopt), dus ik weet nu niet zeker of hij sterk vervormd is & de zelfde vorm had als de nieuwe valve. Het lijkt er zelfs op, of er bij de oude valve nog zelfs nicasil opzat.

Weet iemand of er meer variaties bestaan in valve vormen, of weet iemand in het bijzonder over de eigenschappen v/d C.T.S & de valve vormen?

(foto'tje v/d oude en nieuwe valve volgt a.s.p.)
 
Links ziet we de nieuwe schuif die in een V-vorm samen loopt. Rechts zien we de schuif, met een alu kleurig vlak. Iemand op de hoogste van het bestaan van verschillende C.T.S. schuiven??? Of zou het gewoon een dermate beschadigde valve zijn dat er geen herkenning meer is in de V vorm?

full
 
Naja ik heb me dr iig bij neergelegd. De valve past & mocht nu het geval zijn dat de oude valve een vlak had i.p.v. een "V" Dan is hij enkel hoogtoeriger geworden. Tis iig beter dan valve-loos.

Echter bij het splitsen v/d Power Valve kamer kwam mij nog behoorlijk wat olie/roet tegemoet. Klopt dit?? Een beetje vet alla, maar zo'n zooi smeer? Aangezien ik ook geen vulopening had gezien, ging ik er 1e vanuit dat het 2T mengsel is dat via de PV omhoog is gekropen. Maar gezien de hoeveelheid heb ik nu mijn twijfels.

full
 
Kamer 27 is idd een gesloten ruimte. Er zitten zelfs geen vul openingen in om de olie te verversen. Vandaar dat ik aan een 1 malige vulling oid zat te denken, bij de montage. Maar dan leek mij een klein beetje vet op de onderdelen wat logischer :) & neit de vloeibare drap die ik er nu heb uitgehaald.
 
Naja ik vet de bewegende onderdelen gewoon in en voeg er verder maar geen olie toe. & dan hopen dat het goed gaat :X .

Mijn laatste vraag :) bij mijn elektrische servo-motor v/d Valve zit nog een afvoer slangetje, is dit een soort ontluchting oid :? .
 
Terug
Bovenaan Onderaan