PVG

Dawg

MF veteraan
27 apr 2004
8.381
0
Ik ben woonachtig in Belgie, en ben dus ook bezig met mn rijbewijs.
Ik heb een voorlopig rijbewijs, wat wil zeggen: je mag op de openbare weg oefenen voor een maximum termijn van 12 mnd op Belgisch grondgebied.
Ik maak een afspraak voor praktijk examen (02-07),
ik heb vorige week zaterdag (26-06) een MAG screening gedaan, en had op elke beoordeling een 8 of 9. Zonder problemen erdoor dus.

Kijkt de examinator vandaag naar de motor, en zegt: "Waar is de PVG code?"
Ik val uit de lucht, nog nooit van een PVG-code gehoord.
Om een lang verhaal kort te maken: ik mag geen examen doen, omdat de PVG op de motor ontbreekt, deze staat overigens wel op Gelijkvormigheidsattest en Inschrijvingsbewijs.
Ik contacteer de dealer, deze snapt er ook niks van.
Ik bel de MAG, die zeggen dat het niet verplicht is.
Ik ga langs de Politie, die zegt (letterlijk) dat het 'belachelijk' is omdat de overige papieren in orde zijn.
Ik bel de importeur (Kawasaki Belgium), daar krijg ik de reactie: "Op de motor?!?!"

Nu is mijn vraag dus:
Is het verplicht om een PVG-nummer (proces-verbaal van goedkeuring) op de motor zélf te hebben?
Nu heb ik dus examengeld betaald, kan ik w88 tot 13 augustus voordat ik mn examen weer eens mag doen, en BALEN!! dat ik doe !!!! :( :( :( :( :(
Ik wou vandaag lekker mn papiertje hebben, zodat ik in de vakantie een weekendje met mn dinnetje achterop een weekendje naar Frankrijk kan... gaat dus allemaal niet door :( :( :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan