PW 50 afstellen

surfdude

MF'er
14 jan 2008
76
0
Weet iemand hier misschien hoe ik de automaat van een PW50 kan afstellen zodat deze iets eerder oppikt? Moet nu te veel gas geven voordat deze weg wil rijden. Hierdoor loopt deze bij afgeknepen "vol gas" net even te hard voor mijn zoontje.
 
Naar mijn weten zit daar een centrifugaalkoppeling in..

Dus het kán zijn, dat je de veerdruk van de frictieschoenen met een stelschroef af kan stellen...

(ik weet het niet zeker hoor!)
 
bij scootahs werkt het met gewichtjes in de centifugaalkopp.
lichtere gewichtjes is meer toeren bij acc.
zwaardere is minder toeren bij acc.

deze gewichtjes kun je per zoveel gram oplopend in setjes kopen.
misschien dat het bij de pw ook zo werkt :)

succes!
 
Laatst bewerkt:
bij scootahs werkt het met gewichtjes in de centifugaalkopp.
lichtere geiwchtjes is meer toeren bij acc.
zwaardere is minder toeren bij acc.

deze gewichtjes kun je per zoveel gram oplopend in setjes kopen.
misschien dat het bij de pw ook zo werkt:)

succes!


Dat kan idd ook nog.. Die balletjes wat er in zitten bij een scooter.

Lichter, later oppakken, zwaardere bij lage toeren oppakken..

Maar ik meen gezien te hebben bij een jonge yamaha pw 50, kan ook een 60 zijn geweest, dat dat gewoon een ouderwetse grasmaaier centrifugaal koppeling in zat, dus met frictieschoentjes....

Belletje naar een yamaha dealer kan natuurlijk ook geen kwaad?!
 
Laatst bewerkt:
bij scootahs werkt het met gewichtjes in de centifugaalkopp.
lichtere gewichtjes is meer toeren bij acc.
zwaardere is minder toeren bij acc.

deze gewichtjes kun je per zoveel gram oplopend in setjes kopen.
misschien dat het bij de pw ook zo werkt :)

succes!

Zo'n PW50 heeft geen vario-matic toch?

Wat je zegt over scootahs klopt trouwens niet ;) de koppeling werkt op basis van centrifugaal krachten ja maar dan wel met trekveertjes! De gewichtjes waar je het over hebt zitten in de vario. Daarmee regel je het toerental in rijdende toestand, dus nadat de koppeling z'n werk heb gedaan om van z'n plek te komen.
 
Zo'n PW50 heeft geen vario-matic toch?

Wat je zegt over scootahs klopt trouwens niet ;) de koppeling werkt op basis van centrifugaal krachten ja maar dan wel met trekveertjes! De gewichtjes waar je het over hebt zitten in de vario. Daarmee regel je het toerental in rijdende toestand, dus nadat de koppeling z'n werk heb gedaan om van z'n plek te komen.


Verrek, je hebt nog gelijk ook.. ;)

Ben al te lang uit het scooter spul... :+
 
whaaaaa oke sorry :$
k heb er nooit ingezeten ,maar mijn buurjongens halen zo 160 kmpu met hun diggies.
70 cc 24 pk ohoh
 
Jazeker kunnen die dingen hard gaan!

Goede onsteking doet al wonderen..

Maar we gaan beetje offtopic... :)


Nou, nog 1 keertje offtopic dan ;) Ik heb veel te laat m'n motor rijbewijs gehaald dus had wel aardig geld om m'n scootertje op te voeren hahahaha

Een goede ontsteking zit standaard al op die dingen, ik stond er versteld van, een heel klein (diameter) vliegwiel dat standaard al wel 13000 toeren aankan!

En trouwens die 24 pk is wel erg veel hoor, dat halen enkel de echte toppers, 1500 euro aan spulletjes en dan ook nog eens de boel uitvreezen en tunen enz dan haal je dat wel, ik was al blij met m'n 15 pk ;) dat was trouwens ook al constant wielies trekken en de politie stond regelmatig met open mond te kijken van de snelheden die gehaalt werden. In een seconde of 7-8 naar de 100km/h, wel leuk speelgoed hoor ;) Maarja, na een dike cm gele papiertje was het wel welletjes!

//edit - @ hieronder

Ahh ok, ook leuk, dan komt het ontstekingsverhaal meer om de hoek kijken idd! Ik heb enkel een MT5 gehad met een 80 blok en 110 malossi.... dat ging ook erg hard, enkel die trommelremmetje trokken het voor geen meter, dus dat ding maar weer snel de deur uit gedaan, levensgevaarlijk. De nieuwe scoots met dubbele schijfrem en staalomvlochten remleidingen werken een stuk beter dan dat ouwe spul! ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan