Pwercommander: wel of niet bestand tegen vocht?

Grim Reaper

Die hard MF'er
14 okt 2002
871
0
Gisteren heb ik besloten een Powercommander II te monteren op m'n SP-1(Whoehoe!!!...het lijkt wel of het nu al verschilt maakt! :? Kan dat ondanks dat er nog niet aan geklojoot is??) Toen ik dus klaar was met monteren en testen :9~ spoot ik m'n motor afspoot (Grrrr Pekel.. &%@##& :X ) besefte ik dat het gedeelte waar hij (onder het duokapje/zadel, volgens de beschrijving ook hoort) geplaatst is niet waterdicht is?

Ibuzze(of hoe je dat ook spelt. Iig de persoon met de PC op de ZX-12R)of iemand anders met een PC op zijn/haar motor, wat zijn jullie ervaringen mbt vocht en je PC??

(edit: poll aangemaakt om aandacht te trekken, wil nml graag antwoord.)
 
Laatst bewerkt:
Zoals je wel zult hebben gezien is hij gesealed maar de rpm knopjes en D-connector zijn natuurlijk niet waterdicht, hij zal dus net zo 'waterdicht' zijn dan de stekkers waarmee hij is aangesloten.

Kijk dus uit dat je niet heftig in deze ruimte spuit, gebruik eigenlijk sowieso geen hogedruk reiniger, erg slecht voor stekkers (vocht blijft erin zitten) en lagers zoals van de pro-link, wiel- en balhoofdlagers.
 
Ik was niet van plan m te laten douchen ;) Ik vroeg het me alleen af omdat er nou eenmaal water komt boven je achterwiel (dus onder het duo afdekkapje/zadel.

Bedankt voor jullie input.

Het zou dus een goed idee zijn de seriele stekker en de knopjes op eoa manier beter bestand tegen water te maken, misschien iets met rubbers ofzo.

Heeft iemand hier misschien een praktische tip voor?
 
Ik was niet van plan m te laten douchen ;) Ik vroeg het me alleen af omdat er nou eenmaal water komt boven je achterwiel (dus onder het duo afdekkapje/zadel.

Bedankt voor jullie input.

Het zou dus een goed idee zijn de seriele stekker en de knopjes op eoa manier beter bestand tegen water te maken, misschien iets met rubbers ofzo.

Heeft iemand hier misschien een praktische tip voor?

Gewoon dikke laag WD40 erover spuiten....
 
Sorry voor de late reactie maar idd het kastje zelf kan wel wat hebbuh... Je moet em alleen niet in de Maas parkeren. Maar dan zijn er wel andere vitale onderdelen die het eerder niet meer zo goed doen. :P
 
Hahaha!! Dat was ik niet van plan hoor! Dan huur ik wel een waterfiets. ;)

Bedankt voor de tip, zal ik doen. Misschien ook wel goed idee voor m'n Spyball alarm-installatie.
 
Vorige week een documentaire gezien op discovery. Ging over een Amerikaanse kernonderzeeer met powercommander. (om sneller in de Golf te zijn). Die werkte prima :) :) :)

Serieus: Is er geen specificatieblad voor zo'n powercommander?
Wellicht vind je daar een IP klasse terug.

Trouwens ze moeten wel wat kunnen hebben die dingen. Anders zouden die dingen in de tropen, met extreem hoge luchtvochtigheden, niet goed werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan