Pyreneeën 2020 de beste stuurweggetjes

Allen bedankt voor de info. Voor die gene die routes hebben kunnen jullie die in een pb naar mij sturen? Ben erg benieuwd.
 
Uitvalbasis Lourdes kiezen dan heb je een mooi punt om de diverse passen te pakken...en dan richting Spanje gaan.
 
Pyreneeën zijn zo mooi en groot, dat moet je niet vanuit 1 punt willen doen.Als je toch met de auto gaat (wat ik overigens niet echt begrijp), gewoon dat ding in frankrijk laten staan ergens en dan met de motoren verder van west naar oost of andersom...zodat je zo veel mogelijk ziet. Pyreneeen zijn niet zo ingedeeld als de Dolomieten dat je vanuit 1 punt steeds een ander rondje kunt rijden. Zo veel grensoversteken zijn er namelijk niet dus je doet jezelf te kort als je steeds hetzelfde moet rijden terwijl je meer wilt zien.
 
Wij blijven 3 dagen op een punt en dan nog 3 dagen op een ander punt dus kiezen niet voor 1 uitval basis.
Met de auto is een keus doordat je er dan sneller bent, je banden niet vierkant hebt en omdat de rest eigenlijk niet anders wilt.
Verder is het ook wel handig voor als je naar de supermarkt wil oid.
 
Maar de dag om van de ene naar de andere uitvalsbasis te gaan is een verloren vakantiedag. En banden zijn echt niet zo snel vierkant hoor... Mijn motor heeft zelf wielen dus die kan ook zelf rijden. Okay als je op TKC 80's zwaar bepakt snelwegkilometers gaat vreten dan ben je na 2000 km wel wat van de ronding kwijt (ervaring) maar met gewone banden...
De meeste mensen die hier over klagen gaan ook recht door de bocht zelf heen en klagen dan na hun vakantie dat de banden vierkant zijn ;)
 
Doen wij niet hoor David. Menig een op zijn supersport rij ik voorbij op mijn bwmtje.
En voor de andere uitvalsbasis staat alles met vroeg vertrekken. Dan kost je het ook geen dag.
Met de auto met aanhanger kan je met zijn 2en vrij relaxt in een keer naar de Pyreneeën rijden, wat dan ook nog voordeliger is in de brandstof dus daar hebben we dan wel weer die tijd winst die we kwijt zijn met naar een andere uitvalsbasis rijden.
Alles heeft zijn voor en nadelen. Voorheen reed ik ook overal zelf heen met de motor en verklaarde ik de mensen met aanhanger ook voor gek. Tot dat je zelf zo'n ding hebt...…..
 
Doen wij niet hoor David. Menig een op zijn supersport rij ik voorbij op mijn bwmtje.
En voor de andere uitvalsbasis staat alles met vroeg vertrekken. Dan kost je het ook geen dag.
Met de auto met aanhanger kan je met zijn 2en vrij relaxt in een keer naar de Pyreneeën rijden, wat dan ook nog voordeliger is in de brandstof dus daar hebben we dan wel weer die tijd winst die we kwijt zijn met naar een andere uitvalsbasis rijden.
Alles heeft zijn voor en nadelen. Voorheen reed ik ook overal zelf heen met de motor en verklaarde ik de mensen met aanhanger ook voor gek. Tot dat je zelf zo'n ding hebt...…..
En vergeet de tolheffingen in Frankrijk niet. Wij reden met 1 auto (diesel) + aanhanger waar 4 motoren op stonden goedkoper naar de Pyreneeën dan anderhalf van die 4 motoren.... Ofwel, 2,5 keer winst.
En omdat we konden afwisselen met autorijden zijn we in 1 nacht (nadat we overdag nog een motorroute gereden hadden) naar huis gereden.
 
Wat wij doen is de achterbank gebruiken als een soort bed. We vertrekken dan rond 1 uur in de nacht. De ene kan dan slapen tot 4/5 uur, dan wisselen zodat de andere kan slapen. Je kan dan veel kilometers maken en je komt ook nog eens redelijk fris aan. Bevalt me erg goed.
 
Als je via de snelweg rijdt, mis je wel heel veel moois.
Wij zijn in 4 dagen naar Lourdes gereden.
Dik 400 km per dag.
En onderweg heel veel gezien.
Dus als je de tijd hebt......
 
En vergeet de tolheffingen in Frankrijk niet.
Als je via de snelweg rijdt, mis je wel heel veel moois.
En onderweg heel veel gezien. Dus als je de tijd hebt......
Ik ben naar de Pyreneeën geweest en heb geen tolweg gezien.
Pas bij Biarritz naar San Sebastian kwam ik ineens toch (?) op de Péage.
Terugweg ook geheel binnendoor. Ja, dan kom je op veel mooie plaatsen. Bijv de Dordogne was heel leuk!

Alles prima maar je moet dan wel veel tijd hebben.
Dat heb je vaak niet dus dan wordt het in 1 dag naar de Spaanse grens............met tol!!
 
Ik heb dus twee weken op Camping Isabena gezeten en heb nog lang niet alles gezien.

Als je wilt door reizen en dan vergeet bardenas de reales navarra niet totaal wat anders ik heb er 50 graden gezien op de tempmeter was met de auto daarna met de motor gegaan.

Wil je niets aanpraten maar het voordeel vond ik als het warm is je gelijk het zwembad kan induiken is lekker terug komen zo.

PS vergeet niet met nieuw schoeisel op pad te gaan het vreet banden daar.
 
Mooie verhalen, fraaie wegen. Voorlopig heb ik slechts ca 8 dagen de tijd elke nazomer. Dan is dit te ver weg. Maar Spanje binnendoor (vanaf Franse grens) staat ergens op de agenda. Vanaf bijvoorbeeld St Jean de Luz (de naam alleen al) naar Madrid lijkt mij super!!


Komt nog wel een keer.
 
Cool.. ik volg even, ik ben van plan om een weekje vanuit Andorra de boel daar te verkennen (je kunt vanuit Soldeu alle windrichtingen op.. dus wilde dat gebruiken als uitvalsbasis), iemand die daarmee ervaring heeft?
 
Dat zou ik niet doen.
Rondom Andorra is natuurlijk wel mooi, maar je zit dan al heel snel vast aan steeds dezelfde pas-weg.
Beter om net NIET in de Pyreneeën zelf te zitten. Paar jaar geleden zat ik in hotelletje in St. Gaudens.

De truc is dat je vanuit St.G heel snel bij beide kusten kan komen. Maar ook naar een willekeurige plek in de Pyr.
Je rijdt door de vallei heel snel naar de kloof waar je wil zijn. Daar steek je dan de bergen in.
Aan de Franse kant ben je vanuit de vallei in paar km midden in de bergen.
Bij St. G is het nog vrijwel plat. Echter de Spaanse grens is maar 40km. Dan zit je al midden in de bergen.

Mij is dat toen prima bevallen.
St.G is niet toeristisch dus de prijs van hotel is daar dan ook naar.
Ook in de avond wil het nog wel eens flink onweren in de Pyr. In St. G had je dan hooguit een paar spatjes.
Boven de bergen hoorde je het iedere avond donderen en zag je het flitsen.
 
Vanuit Camping isabena heb je 5 routes die klaar liggen om te rijden ook een mooie door frankrijk een ander route nr 2 heb ik dit jaar gereden.
Ik kan je vertellen het gaat niet om de bergen maar om de omgeving kijk maar eens hier ps al vaker gepost maar toch.

Door de pyreneeën jagen van oost naar west zie je niets
 

Bijlagen

  • IMG_20190624_114349.jpg
    IMG_20190624_114349.jpg
    280,8 KB · Weergaven: 27
Wat ik doe TheNico is veel routes verzamelen en deze op basecamp zetten. Dan een uitvalsbasis uitzoeken en de routes overtekenen vanuit mijn uitvalsbasis.
Hierdoor hoef je iemand anders zijn uitvalsbasis niet te gebruiken.
Wat ik nou denk als uitvalsbasis is:
Eerste 3 dagen aan de rechterkant van Andorra, iets als bellver de Cerdanya of iets anders maar ongeveer op de zelfde plek Frankrijk of Spanje maakt mij niet zoveel uit. Zo kunnen we een dag richting Andorra rijden, een dag richting de kust rijden en een andere dag naar boven of beneden.
De tweede uitvalsbasis zou ik ergens bij Arties willen hebben. Zo kunnen we daar nog 3 dagen links rechts boven of naar beneden rijden.
Zijn dit goede plekken of hebben jullie zoiets van zonde ik zou meer in die richting gaan? (wel Pyreneeën de pico's pakken we een ander jaar hebben we besloten).
 
Terug
Bovenaan Onderaan