Quad vonkt snel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jintie

Rookie
11 nov 2021
20
0
Ik heb een vraag over men 150cc Chinese quad.

Hij vonkt wel maar hij vonk heel erg snel achter elkaar.
Waar kan dat aan liggen?
 
Ding heeft een wasted spark ontsteking lijkt me... dus bij de uitlaatslag vonkt hij ook, ook al heeft dat geen zin. Hij vonkt dan dus even snel als het toerental. Bij starten zonder bougie gaat zo'n licht dingetje best snel rond en dus even snel vonken.
Een ding is zeker, je hebt een vonk.... nu nog brandstof en compressie.
Als je de onderdeeltjes 1 op 1 vervangen hebt zou het ontstekingstijdstip niet mogen verlopen, en de kans dat je nieuwe CDI opeens op een compleet ander tijdstip (lees: onderste dode punt van de slag ofzo) vonkt lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.

Wordt je bougie wel vochtig van benzine als je probeert te starten?
 
Ding heeft een wasted spark ontsteking lijkt me... dus bij de uitlaatslag vonkt hij ook, ook al heeft dat geen zin. Hij vonkt dan dus even snel als het toerental. Bij starten zonder bougie gaat zo'n licht dingetje best snel rond en dus even snel vonken.
Een ding is zeker, je hebt een vonk.... nu nog brandstof en compressie.
Als je de onderdeeltjes 1 op 1 vervangen hebt zou het ontstekingstijdstip niet mogen verlopen, en de kans dat je nieuwe CDI opeens op een compleet ander tijdstip (lees: onderste dode punt van de slag ofzo) vonkt lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.

Wordt je bougie wel vochtig van benzine als je probeert te starten?
Ik kan het niet zo snel tellen maar hij lijkt per “plop” vier keer te vonken.
 
Ding heeft een wasted spark ontsteking lijkt me... dus bij de uitlaatslag vonkt hij ook, ook al heeft dat geen zin. Hij vonkt dan dus even snel als het toerental. Bij starten zonder bougie gaat zo'n licht dingetje best snel rond en dus even snel vonken.
Een ding is zeker, je hebt een vonk.... nu nog brandstof en compressie.
Als je de onderdeeltjes 1 op 1 vervangen hebt zou het ontstekingstijdstip niet mogen verlopen, en de kans dat je nieuwe CDI opeens op een compleet ander tijdstip (lees: onderste dode punt van de slag ofzo) vonkt lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.

Wordt je bougie wel vochtig van benzine als je probeert te starten?
Nee ook niet echt nee. Zou het dan aan de pakking of kleppen kunnen liggen?
 
Je kan de krukas rustig met de hand ronddraaien en dan kijken hoe vaak hij vonkt per rondje van de krukas.
Als je verkeerde onderdelen met elkaar mixt zou hij dubbel zo vaak kunnen vonken inderdaad, hij zal sowieso al wasted spark hebben.
Kan niet want dat dingetje wat voor de vonk zorgt zit in de kap die je er dan af moet halen
 
Dat zie ik inderdaad ook gebeuren maar er is nu vooral een raad spel ontstaan omdat we niet genoeg informatie hebben.
We kunnen allemaal wel wat aan mogelijke oplossingen gaan roepen maar het is wel gokken.
Voor mij is t ook maar wat raden want ik heb ook geen idee meer waar t aan kan liggen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan