Quadlock of SP Connect?

Kreun

Die hard MF'er
27 mei 2021
618
1.031
Krimpenerwaard en Leudal
Ik heb nog geen mount voor m’n iPhone 11. Sinds Apple zelf ook aangeeft dat de camera’s van de nieuwste iPhones niet goed met trillingen overweg kunnen zou ik er graag een monteren met trillingsdemper. Met googlen kom ik dan voortdurend uit bij de SP Connect of de Quadlock. Maar ik kom weinig vergelijkingen tegen van de meest recente modellen. Maakt het iets uit of je de een of de ander neemt? Ik ben benieuwd of iemand me verder kan helpen.
 
Eigenlijk maakt het niets uit.
Als ik het goed gezien heb (gebruik geen quadlock), kan je bij Quadlock in 1 handomdraai kiezen tussen portrait of landscape opstelling. Bij SP-Connect is dat wat meer werk.
Aan de andere kant vind ik de SP-Connect opstelling wat minder opvallend. Daar zit dat blauwe lipje niet op.
 
Hier is al een topic over Quadlock en daar komt SP ook aan bod. De QL-hendeltjes zijn ook te bestellen in rood, zwart of wit.

 
Ik heb zelf gekozen voor een Juiced Squeeze van Hondo Garage met trillingsdemper. Zijn goede reviews van op Advrider.com, dus heb er eentje laten overkomen. Het draaisysteem voor het inklemmen kost wat meer tijd als een dedicated GPS op een houder steken, maar het betekent wel dat het vast zit en universeel bruikbaar is.

Heb er nu zo'n 5000-7000km mee gereden (op asfalt, incl wat slechtere wegen in Frankrijk), tot nu toe tevreden over. Moet zeggen dat ik wel een redelijk rugged telefoon heb. Op de foto kun je de demper helaas niet zien, op de site van Hondo wel.

Onder de houder zit zo'n Rammount bolletje en hij is dus geschikt voor draadloos laden.
 

Bijlagen

  • IMG_20211002_140137.jpg
    IMG_20211002_140137.jpg
    276 KB · Weergaven: 50
ik heb nog een voor oorlogse Iphone 6S maar die heb ik in mijn binnenzak met oortjes in , en vriendelijke dame zegt dan of ik links of rechts moet ,
eigenlijk werkt dat ook prima , maar je hebt geen beeld of kaart om naar te kijken
 
Eigenlijk maakt het niets uit.
Als ik het goed gezien heb (gebruik geen quadlock), kan je bij Quadlock in 1 handomdraai kiezen tussen portrait of landscape opstelling. Bij SP-Connect is dat wat meer werk.
Aan de andere kant vind ik de SP-Connect opstelling wat minder opvallend. Daar zit dat blauwe lipje niet op.
Mooier kan je het niet uitleggen denk ik!

Ik heb zelf de Quadlock, met een rood hendeltje (past mooi bij de details op mijn motor). Veel van de rijders die ik ken pakken quadlock mede door het makkelijke gebruik en het switchen naar landscape/portrait.

Maar in principe is het beide draaien en rijden :t

Edit: de prijs voor QL met vibratiedemper rond de €100,00 is en de sp connect rond de €130,00. Beide met hoesje voor de telefoon.
 
Laatst bewerkt:
Tja, erg tevreden met de QL al een paar jaar. Maar geen ervaring met de SP connect, dus of dit erg hulpvaardig is.....................
 
Dat er over beide opties veelal positieve ervaringen zijn betekent dat ze gewoon niet veel voor elkaar onder doen. Kies je voor Quadlock, ben je goed af en vind je dat je goede keuze hebt gemaakt. Kies je voor SP connect, idem. Ze hebben beide hun voors en tegens, maar doen niet veel aan elkaar onder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan