quads verboden in antwerpen

Een verbod op quads binnen de bebouwde kom?

  • goed idee?

    Stemmen: 39 31,0%
  • slecht idee?

    Stemmen: 87 69,0%

  • Totaal aantal stemmers
    126
Ik zal m'n mening hier ook maar eens dumpen, want het anti-quad-kamp is aan het verliezen :+

Anyway, ik woon in Antwerpen en ik ben heel blij met dat verbod. Begrijp me niet verkeerd, quads zijn best leuk, maar het werd hier in de stad echt te erg.
Ik woon aan een hele drukke straat (1-richting, smal,...) waar ook nog eens trams voorbijkomen. Die trams maken best veel lawaai, maar als er weer zo'n idioot op een quad zonder demper voorbijkomt is het toch een stuk erger. Dan krijg ik echt de drang om iets uit het raam te gooien. :(
En dan kun je wel geluidsnormen op gaan leggen, maar dat werkt toch niet in Belgie :P

Het werkt wel maar de politie is te lui om er iets aan te doen
 
Dat soort ongenuanceerde onzin ... "de politie is lui, politiekers denken niet na" en dan gaan zeggen dat alle quad rijders over dezelfde kam worden geschoren...

|( :Z
 
Dat soort ongenuanceerde onzin ... "de politie is lui, politiekers denken niet na" en dan gaan zeggen dat alle quad rijders over dezelfde kam worden geschoren...

|( :Z

Sorry maar ken jij 1 geval van iemand die ze aan de kant hebben gezet met een dB meter en die ze hebben verpicht van een deftige uitlaat op zijn voertuig te zetten?
 
Ik zal m'n mening hier ook maar eens dumpen, want het anti-quad-kamp is aan het verliezen :+

Anyway, ik woon in Antwerpen en ik ben heel blij met dat verbod. Begrijp me niet verkeerd, quads zijn best leuk, maar het werd hier in de stad echt te erg.
Ik woon aan een hele drukke straat (1-richting, smal,...) waar ook nog eens trams voorbijkomen. Die trams maken best veel lawaai, maar als er weer zo'n idioot op een quad zonder demper voorbijkomt is het toch een stuk erger. Dan krijg ik echt de drang om iets uit het raam te gooien. :(
En dan kun je wel geluidsnormen op gaan leggen, maar dat werkt toch niet in Belgie :P
Het is en blijft de verkeerde aanpak. Je zegt last te hebben van quads zonder demper. Wel dan moet men quads zonder demper verbieden (wat al het geval is) en niet quads in het algemeen.
Verbieden is 1 ding maar het moet ook in praktijk gebracht worden: quads moeten demper hebben en toch heb je er nog last van: maw die regel wordt slecht in de praktijk gebracht. Dáár zit het probleem en niet bij de quads op zich.

Quads op zich verbieden is dus de hele korf appels wegwerpen omdat er een aantal rotte tussenzitten, een heel asociale regeling wat mij betreft en best frappant met een rode burgemeester in Antwerpen.
 
Laatst bewerkt:
een heel asociale regeling wat mij betreft en best frappant met een rode burgemeester in Antwerpen.

Valt wel mee, die "rooien" zien quads en alle andere individuele transportmiddelen als verlengstuk van het kapitalisme en ja, dat moet uitgeroeid worden met wortel en tak.
 
Sorry maar ken jij 1 geval van iemand die ze aan de kant hebben gezet met een dB meter en die ze hebben verpicht van een deftige uitlaat op zijn voertuig te zetten?

Nee, maar ken wel een geval waar normaal geen brommers mogen rijden (auto's konden er sowieso niet in) en waar men na klachten van geluidsoverlast wel is gaan controleren of er brommers in reden.

Dus zeggen dat politie lui is klopt gewoon niet. Men controleert wel degelijk maar het is gemakkelijk om kritiek te hebben op de politie, als ze teveel controleren is het big brother, als ze te weinig doen zijn ze lui... zo is het altijd iets eh man.
 
Nee, maar ken wel een geval waar normaal geen brommers mogen rijden (auto's konden er sowieso niet in) en waar men na klachten van geluidsoverlast wel is gaan controleren of er brommers in reden.

Dus zeggen dat politie lui is klopt gewoon niet. Men controleert wel degelijk maar het is gemakkelijk om kritiek te hebben op de politie, als ze teveel controleren is het big brother, als ze te weinig doen zijn ze lui... zo is het altijd iets eh man.

Sorry maar ze moeten wel prioriteiten leren stellen net zoals de politiekers soms wel is minder wereld vreemd mogen reageren. Als je met sommige agenten/politiekers en gesprek voert ga je soms toch ook wel twijfelen aan die hun competentie. Neemt niet weg dat ik mijn wijkagent een schitterende kerel vindt en bv kathleen van brempt een heel fijne dame vindt.
 
je begrijpt er ècht gewoon geen reet van
Nochtans, mijn manier werkt beter om het aantal ongevallen met "zwakke" verkeersdeelnemers te laten dalen.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat jij iets met de overheid te maken hebt, volledig gefixeerd op snelheid als oorzaak van alle kwaad. (dat IS ook zo, maar niet op de manier waarop de regering dat verkoopt)
 
Beste Motor rijders.

Ik rij zelf quad. ( nee ben geen snelheids duivel of wat dan ook IVM mijn inlog naam.... )

Ik woon gelukkig zelf in nederland. Maar vindt dit verbod zeer belachelijk.
Wij quad rijders betalen ook verzekering + wegen Tax.
Tevens zijn de quads nog goed gekeurd.

Wij kunnen er niks aan doen dat het chinees rommel goed gekeurd wordt voor de weg.
Zodat iedereen gemakkelijk een betaalbare ( maar onbetrouwbare ) quad kan kopen.
En hier mee stoer wil lopen doen.

Ze moeten de quad rijders aanpakken die het probleem veroorzaken, en niet de onschuldige aanpakken.

Dit zou het zelfde zijn wanneer motors werden verboden in antwerpen. Omdat er toevallig een paar een Zwaar geluid hebben of met hoge snelheid door de stad knallen. of zitten te stunten.


@ MaxV

Ieder quad rijdt met een demper rond _O-
Alleen niet allemaal zijn ze straat legaal. Ivm met de hoge DB.


Hoeveel Harley's hebben niet een heel dik zwaar geluid?
Hoeveel getunde auto's ( veel golfjes ) hebben een zwaar geluid.

En hoeveel mensen rijden er wel niet gek door de straten heen?

Moeten ze die dan ook maar gaan verbieden?? auto's motor's scooters? zelfs fietsen die door rood gaan......
 
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat jij iets met de overheid te maken hebt, volledig gefixeerd op snelheid als oorzaak van alle kwaad. (dat IS ook zo, maar niet op de manier waarop de regering dat verkoopt)

Ik heb niets maar dan ook niets met de overheid van doen qua werk. Ik denk dat snelheid op de snelweg zeer vaak niet terzake doende is bij ongevallen en dat de overheid deze controles slechts gebruikt om geld te innen. Daar denken wij beiden zeer waarschijnljk hetzelfde over.

Waar ik heel veel moeite mee heb is de houding van het geen rekening willen houden met verkeersdeelnemers die het inzicht nog niet volledig hebben, zoals kinderen. In omgevingen waar kinderen aan het verkeer deelnemen (spelen reken ik daar ook toe) heb je als bestuurder rekening te houden met het feit dat ze nog niet alles in kunnen schatten. Als je dat niet kunt of wilt heb je dus heel erg weinig respect voor een ander. Geen respect hebben voor kinderen houdt dus in dat je ze niet in hun waarde laat maar behandeld als kleine grote mensen. Dat kan gewoon niet.

Heb je al er eens bij stil gestaan dat een kind pas volledig diepte kan zien vanaf het 12e jaar? Eerder zijn ze fysiek dus niet in staat om snelheid in te schatten. Laat staan dat ze groot genoeg zijn om alles te kunnen zien.

VeiligVerkeerNederland (nee, ik ben geen fan van die club) heeft wèl een hele goeie dvd die je laat zien hoe kinderen het verkeer zien en ervaren. Dan schrik je toch wel even.

Als wij, de sterkere verkeersdeelnemers, rekening houden met kinderen en hun beperkingen stellen we ze in staat om uit te groeien tot veilige en verantwoorde deelnemers ipv koekblikkende kasplantjes. En ja, daar mogen ouders ook hun steentje aan bij dragen.
 
Het is en blijft de verkeerde aanpak. Je zegt last te hebben van quads zonder demper. Wel dan moet men quads zonder demper verbieden (wat al het geval is) en niet quads in het algemeen.
Verbieden is 1 ding maar het moet ook in praktijk gebracht worden: quads moeten demper hebben en toch heb je er nog last van: maw die regel wordt slecht in de praktijk gebracht. Dáár zit het probleem en niet bij de quads op zich.

Quads op zich verbieden is dus de hele korf appels wegwerpen omdat er een aantal rotte tussenzitten, een heel asociale regeling wat mij betreft en best frappant met een rode burgemeester in Antwerpen.
Het is wel efficiënt. Er zal NIEMAND geen last meer hebben van quads in Antwerpen. Zouden ze met andere probleemgevallen ook wel eens mogen doen, maar dat is politiek niet correct.
 
Ik heb niets maar dan ook niets met de overheid van doen qua werk. Ik denk dat snelheid op de snelweg zeer vaak niet terzake doende is bij ongevallen en dat de overheid deze controles slechts gebruikt om geld te innen. Daar denken wij beiden zeer waarschijnljk hetzelfde over.

Waar ik heel veel moeite mee heb is de houding van het geen rekening willen houden met verkeersdeelnemers die het inzicht nog niet volledig hebben, zoals kinderen. In omgevingen waar kinderen aan het verkeer deelnemen (spelen reken ik daar ook toe) heb je als bestuurder rekening te houden met het feit dat ze nog niet alles in kunnen schatten. Als je dat niet kunt of wilt heb je dus heel erg weinig respect voor een ander. Geen respect hebben voor kinderen houdt dus in dat je ze niet in hun waarde laat maar behandeld als kleine grote mensen. Dat kan gewoon niet.

Heb je al er eens bij stil gestaan dat een kind pas volledig diepte kan zien vanaf het 12e jaar? Eerder zijn ze fysiek dus niet in staat om snelheid in te schatten. Laat staan dat ze groot genoeg zijn om alles te kunnen zien.
Hilarisch!
Dus toch maar kinderen op straat dumpen en hopen dat alle verkeersdeelnemers ze opmerken.
Het zou toch maar getuigen van ouderlijke verantwoordelijkheid om kinderen van straat te houden tot ze in staat zijn om fatsoenlijk deel te nemen aan het verkeer.
VeiligVerkeerNederland (nee, ik ben geen fan van die club) heeft wèl een hele goeie dvd die je laat zien hoe kinderen het verkeer zien en ervaren. Dan schrik je toch wel even.

Als wij, de sterkere verkeersdeelnemers, rekening houden met kinderen en hun beperkingen stellen we ze in staat om uit te groeien tot veilige en verantwoorde deelnemers ipv koekblikkende kasplantjes. En ja, daar mogen ouders ook hun steentje aan bij dragen.
Tuurlijk, vooral de verantwoordelijkheid leggen bij de anderen, maar als ouder vooral zelf GEEN verantwoordelijkheid opnemen, ze zouden maar eens veilig thuiskomen die kinderen van je.
Omgekeerde wereld.
Spijtig dat er bijzonder weinig kinderen worden aangereden op de autosnelweg, of zou dat zijn omdat kinderen daar verboden zijn??? Effectief niet? Kinderen weghouden van gevaarlijke plaatsen? Zal wel te simpel gedacht zijn van mij.
 
Ben toevallig dit weekend nog langs Antwerpen gekomen, als ik zie hoe het wegdek daar is is een quad (of crosser) volgens mij eerder noodzaak om daar fatsoelijk en veilig van A naar B te komen........ O-)
 
Laatst bewerkt:
Omgekeerde wereld.

Nee, je moet kinderen uiteraard daar waar mogelijk begeleiden en leren hoe verkeer in in elkaar zit.

Maar het is wel zo dat ik vind dat mijn kinderen naar school moeten kunnen lopen ipv met de auto gebracht en dat volwassenen in de buurt (woonwijk, geen doorgaande wegen) er rekening mee moeten houden dat daar kinderen lopen en dus hun rijgedrag moeten aanpassen.

Jij probeert het koste wat het kost in het belachelijke te trekken door te stellen dat iedere ouder zijn kinderen op straat "dumpt". Dat zijn op zich ook uitzonderingen die ik ook niet goed wil praten.

Ik geef mijn kinderen duidelijke regels mee en probeer ze te leren om goed met verkeer om te gaan. De keerzijde is dat jij en ik als verkeersdeelnemers onze rijstijl dusdanig moeten aanpassen dat we hun gebrek aan ervaring inschatting etc kunnen opvangen. Ik vertel mijn kinderen dat ze niet zo maar de straat op mogen rennen en dat ze goed moeten uitkijken voordat ze oversteken. Als ze desondanks een foute inschatting maken en iemand rijdt ze aan (let wel de straat is 2 rijen geparkeerde auto's en in het midden ruimte voor 1 auto) omdat die niet op tijd kon remmen is die volledig verantwoordelijk. Overigens is in NL je snelheid aanpassen een wettelijke verplichting!

Kernpunt is denk ik, dat ik een gevaarlijke situatie anders zie dan jij. Drukke kruispunten, doorgaande wegen etc zijn riskant. Maar als die gekruisd moeten worden als kinderen naar school moeten dan moet óf de situatie beveiligd of de kinderen begeleid, al naar gelang wat kan.
Jij vindt het kennelijk al gevaarlijk als kinderen alleen al buiten komen.
 
Gaat lekker daar in België.

Mijn vrienden zijn bijna allemaal weg van quads en berijden deze dus ook. Mijn ervaring is dat die dingen inderdaad behoorlijk herrie maken, terwijl ze allemaal met originele pijp rijden!

Ik weet niet hoe de wetgeving op dat gebied zit maar die originele uitlaten maken al best veel lawaai en in combinatie met de banden snap ik best dat dit tot overlast kan zorgen. Omdat deze voertuigen met die uitlaten toch gehomologeerd zijn wordt het lastig om deze te beboeten. Je bent dan tegenstrijdig bezig dus dan is de makkelijkste oplossing om deze voertuigen uit de stad te weren.
 
Allemaal zever.

Omdat enkelingen overlast veroorzaken het hele zaakje verbieden? Is dat een oplossing? Dat is echt onbegrijpelijk.

Er zijn veel auto's die als gek over de weg razen, een algemeen autoverbod zou even debiel zijn.

Ik heb het niet voor quads, maar deze regel is absoluut belachelijk.
Pak de mannen die overlast bezorgen aan, en stop met veralgemenen!
 
Nooit gezien, kennen wij dat bord in NL in het R.V.V.?

En wat is de letterlijke betekenis van dat bord?
inrijverbod voor mensen die de verkeerde kant ophangen in de bocht?

edit: oops :P
 
Laatst bewerkt:
Wat doet dat hier op MF :? sinds wanneer zijn quads motorfietsen :? :?

Sow, de knuppel is gegooid })
Snel in me relax stoel met chips en cola duiken :+
 
Men kan tegenwoordig al de diepte van de groeven meten. Zie deze link

DUS: Hoe moeilijk kan het zijn om een decibelsensor langs te weg te zetten??? Het toestel meet het aantal decibel, via andere sensoren wordt het aantal wielen en gewicht bepaald (bestaat ook al) om te zien wat voor een voertuig het is. Een database zorgt voor de vergelijking, en indien de norm overschreden is, wordt er automatisch een waarschuwing (of boete) opgestuurd naar de eigenaar. Ook voor motoren, auto's ...
Helaas moeten we hier in Belgistan op het vlak van informatica nog veel leren van onze Noorderburen :Y

Ze mogen trouwens heel dringend een systeem ontwerpen om de niet-verzekerde voertuigen van de weg te halen. In België zijn er een dikke 5 miljoen wagens, waarvan er meer dan 100 000 niet verzekerd zijn |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan