ques who?? :)

JaZz

Rookie
19 okt 2001
8
0
Enschede
Owkee het verstand heeft toegeslagen...

Ik heb besloten dat ik licht begin, dus niet gelijk op een 600. Nou ben ik dus aan het rondkijken en zie ik ook regelmatig zo\'n 400 cc machine eruitspringen die wel erg sporty is (mja daar geil ik gewoon op so sue me :P ). Ik nedoel bijv de kawa zxr 400, cbr 400 rr, yama blabla 400 etc. Zijn er hier mensen die ervaring hebben op een dergelijke motor? Zo ja zou diegene er wat meer over kunnen vertellen.

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd welk merk aan te raden is. En last but not least zijn de onderdelen etc wel gewoon tegen normale prijzen verkrijgbaar?

I am forevah gratefull :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Verstandig denk ik.

Ik rij zelf op een Yamaha FZR400, bevalt me goed, ik pas er goed op met m\'n 1.82, onderin niet superveel power maar boven de 8000 toeren komt hij echt los. :9

Rode gebied begint bij 14.000 toeren maar de begrenzer komt er pas bij 16.000 toeren in. })
Daar is het echt een snel monstertje, de topsnelheid ligt (op de teller dan) op ongeveer 218 km/u, tenminste dat is wat ik er afgelopen zondag mee haalde. :) Vlot genoeg dus om aardig mee te kunnen komen. ;)

Het gewicht is met 160 kg lekker laag, zeker als je op wat bochtige weggetjes komt kun je (als je zelf een beetje kunt sturen) heel snel zijn, vaak sneller dan zwaardere (qua gewicht dan vooral) machines.

Kortom, je kunt enorm veel lol hebben met zo\'n vlotte 400cc. :} Ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik deze fiets gekocht heb.

En misschien is die van mij wel te koop dus als je interesse hebt hoor ik het wel. :)
 
Welke merk is aan te raden?

Zou zeggen ga voor de Kawa.
Mar1tin en Maximum zullen zeggen: ga voor de Yamaha. Terwijl JoKing de Honda aan zal raden.

Neeh, denk niet dat je echt objectieve antwoorden krijgt hier.
 
Welke merk is aan te raden?

Zou zeggen ga voor de Kawa.
Mar1tin en Maximum zullen zeggen: ga voor de Yamaha. Terwijl JoKing de Honda aan zal raden.

Neeh, denk niet dat je echt objectieve antwoorden krijgt hier.

Nee hoor, \'k zou de Cbr-RR aanraden. Zou ik zelf wel een willen, ondanks dattut een Honda is!
 
CBR 400 RR is beste getest van de 400.

Enkel de RVF400 is ook goed, alleen erg duur.

RVF400 is dus geen VFR400. Wel alledrie Honda.

Onderdelen gaat goed en niet duur voor CBR400, alleen veel motorzaken weten er niet genoeg van.

Mobu motors in Enkhuizen is een specialist en verkoopt ook veel 400.

En speciaal voor de Honda kan je ook heel goed terecht voor onderdelen bij Mercuur in DEn Haag.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen 2 1/2 jaar met veel plezier rondgereden op een CBR400RR en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Ik vond het echt een betrouwbare motor, want ik heb nog nooit hoeven te sleutelen aan dat ding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kunnen jullie ook iets meer vertellen over het rijgedrag van een 400. Wat zijn de positieve punten en negatieve punten etc..

En degenen die hier een 400 hebben (gehad).. Wat hebben jullie er destijds voor betaald en hoe oud was ie?

Al bedankt voor de vorige posts niw.
 
Kunnen jullie ook iets meer vertellen over het rijgedrag van een 400. Wat zijn de positieve punten en negatieve punten etc..

En degenen die hier een 400 hebben (gehad).. Wat hebben jullie er destijds voor betaald en hoe oud was ie?

Al bedankt voor de vorige posts niw.

Hoogtoerig en de meeste 400tjes niet voor lange mensen toch? :) Met een 400cc kan je een beste topsnelheid halen. Voordeel is lage gewicht.. de rest vraag je maar aan 400-bezitters :) Ik zelf ben wat aan het kijken naar 400 en 600cc motoren.
 
Welke merk is aan te raden?

Zou zeggen ga voor de Kawa.
Mar1tin en Maximum zullen zeggen: ga voor de Yamaha. Terwijl JoKing de Honda aan zal raden.

Neeh, denk niet dat je echt objectieve antwoorden krijgt hier.

Ik vind een CBR600 een leuke opstap fiets al is ie wel vrij duur. En iedereen die net begint te rijden krijgt wel eens schade en dan is een goedkopere 'lichtere' fiets aan te raden.

Succes met zoeken.
 
Ik ben ook begonnen op een CBR400RR (uit '88). Was een hele fijne fiets. Alleen de spanningsverdeler ging een paar keer kapot. Verder nooit wat mee gehad, behalve een hoop schik. Ik vond het trouwens ook een prachtige fiets voor iets uit '88.

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1074/cc7231d8dc95ce76d56c46744ee71ac2 (Assen 5.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een 400. Ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal, omdat ik alleen daarop heb gereden.

Oh wacht ff ik heb natuurlijk op de rijschool op een CB500 gereden.... :j :j CBR400RR is vele malen beter!!! :r1: Daarbij ziet hij er mooi uit, zeker voor iets uit '88.

Het is alleen wel zo: als je met je vrienden gaat rijden en enorm je best doet om ze bij te houden en je helemaal naar ze toe remt, ze je na de bocht weer zoek rijden omdat ze t gas opendraaien.. 60Pk met een drooggewicht van 179 begin je niet zoveel mee tegen een GSX-R met 130 pk met HETZElFDE gewicht.
Maar goed. In het begin (don't say a word!) kon ik ze toch niet bijhouden al had ik een snellere motor gehad.

Ik ben er echt superblij mee en het is wel gewoon een supersport. Hij komt dus echt wel goed van z'n plaats en is volgens mij een ideale beginners fiets. (De 400 in zijn algemeen)

Ik heb eens een test gelezen van 400 en daar kwam idd de CBR als beste naar voren, maar daar stond de ZXR toen niet bij. Meestal zijn die iets duurder maar ook iets nieuwer en dat heeft zo zijn voordelen. Daarbij zijn de CBR-ren nooit officieel geimporteerd. Maar eigenlijk kan elke dealer wel aan onderdelen komen.

Maar je kunt natuurlijk gaan testrijden. Ik denk dat ze bijv. een CBR400RR nog wel hebben staan bij Hein van Drie in Ede (of Veenendaal ofzo), maar die was niet echt goedkoop. Om je een indicatie te geven, ik heb 6000 gulden betaald voor de mijne en dat was bij een particulier.

Topsnelheid: bij 190 houdt de teller op, maar gaat hij nog wel harder.
 
Ik heb ook een 400. Ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal, omdat ik alleen daarop heb gereden.

Oh wacht ff ik heb natuurlijk op de rijschool op een CB500 gereden.... :j :j CBR400RR is vele malen beter!!! :r1: Daarbij ziet hij er mooi uit, zeker voor iets uit '88.

Het is alleen wel zo: als je met je vrienden gaat rijden en enorm je best doet om ze bij te houden en je helemaal naar ze toe remt, ze je na de bocht weer zoek rijden omdat ze t gas opendraaien.. 60Pk met een drooggewicht van 179 begin je niet zoveel mee tegen een GSX-R met 130 pk met HETZElFDE gewicht.
Maar goed. In het begin (don't say a word!) kon ik ze toch niet bijhouden al had ik een snellere motor gehad.

Ik ben er echt superblij mee en het is wel gewoon een supersport. Hij komt dus echt wel goed van z'n plaats en is volgens mij een ideale beginners fiets. (De 400 in zijn algemeen)

Ik heb eens een test gelezen van 400 en daar kwam idd de CBR als beste naar voren, maar daar stond de ZXR toen niet bij. Meestal zijn die iets duurder maar ook iets nieuwer en dat heeft zo zijn voordelen. Daarbij zijn de CBR-ren nooit officieel geimporteerd. Maar eigenlijk kan elke dealer wel aan onderdelen komen.

Maar je kunt natuurlijk gaan testrijden. Ik denk dat ze bijv. een CBR400RR nog wel hebben staan bij Hein van Drie in Ede (of Veenendaal ofzo), maar die was niet echt goedkoop. Om je een indicatie te geven, ik heb 6000 gulden betaald voor de mijne en dat was bij een particulier.

Topsnelheid: bij 190 houdt de teller op, maar gaat hij nog wel harder.
Mijn teller gaat lekker tot 220. :P

Ik weet niet welke 400 het beste is, heb wel een artikel gelezen over m'n FZR waar hij erg goed uitkwam.

Kijk hier: http://www.fzrarchives.com/HTML/fzr400/400.html
 
En nog een plaatje om 't af te leren:

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1094/417761f9169875f33abd7df5a2ec541c (CBR 400 RR 3.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan