Quickshift op een GSX-R 600 uit 1998

HellStorm666

Die hard MF'er
3 apr 2010
563
9
Hallo,
Ik wil graag weten of het mogelijk is om een quickshift systeem te hebben op een GSX-R 600 uit '98 (carburateur dus). Via Google kon ik niets vinden.

Mocht het mogelijk zijn dan wil ik nog een aantal dingen weten.
Welk systeem/merk kan ik het beste nemen?
Wat zal zo iets ongeveer kosten
Is dit zelf te plaatsten? (ben best handig)
Kan m'n GSX-R tegen een quickshift systeem of is de bak er niet voor ontwikkeld?
 
Hoi

Rij zelf met een Tellert. Tweedehands op ebay gekocht. Dit werkt goed op carburateurs.
Je moet eerst druk op het schakelpookje zetten als dat gebeurt is onderbreekt de systeem de ontsteking voor max 3 sec. Of als je de motor in de volgende versnelling zit en dan het schakelpookje weer lost laat zit er een contactje dat de onsteking weer aan zet. Werkt erg goed.

Waar ik zelf slechte ervaring mee heb is de yosimora van de suzuki. Dit werkt met een yosimora cdi en het zij standaard schakelaar. Maar om dat dit contact is dat niet erg goed af te stellen is. Aan de as die de versnellings bak in gaat zit een flapje dat het zij standaardcontact indrukt en dan de onsteking onderbreekt voor enige tijd. De kans dat het niet goed staat is zeer groot. Wij hebben een versnellings bak deels kapot gemaakt hier door. Dus voor z'n systeem zou ik niet kiezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan