Quickshifter

#Wouter

Die hard MF'er
18 sep 2010
673
0
Westland
Ik zit er een beetje aan te denken om een quickshifter te kopen voor op mijn Z750.

Nou vroeg ik mij af of je dit kan monteren met alleen een powercommander of dat je ook zo'n ignition module moet hebben. Volgens deze link moet het kunnen lijkt mij?
Klik

Kan je zo'n quickshifter zelf afstellen of moet je dit laten doen?

Is een quickshifter eigenlijk wel leuk voor op straat? Kan je schakelen zowel bij lage toeren als bij hoge toeren of werkt die alleen als je volgas geeft?

Alvast bedankt :) !
 
je kan instellen vanaf welk toerental hij het doet, dat doe je door usb stekkertje in je laptop te doen en dan kan je hem makkelijk instellen. ook het aantal milliseconden dat hij de ontsteking onderbreekt. is allemaal heel makkelijk en je prikt dat ding gewoon in je powercommander.
kan je dus allemaal zelf (afhankelijk of je je kuip kan verwijderen en schakelstang wisselen offcourse)
 
Wat betreft je laatste vraag of een Quickshifter leuk is voor de straat. Ik vraag me af wat voor nut het dient. De Quickshifter is bedoeld voor sport/racemotoren om te kunnen schakelen zonder het gas te sluiten. Hiermee wordt dan wat tijdwinst geboekt. Op het circuit is dat belangrijk, omdat daar elke seconde telt. Op de openbare weg heb je er helemaal niets aan en is het niet meer dan een gadget. Schakelen kun je, volgens mij, bij alle toerentallen. De Quickshifter doet niet meer dan je ontsteking heel even onderbreken waardoor de druk van je versnellingsbak wordt gehaald en je kunt opschakelen zonder de bak te belasten.
 
Inderdaad ,het heeft alleen maar nut op een circuit,op de straat is het nutteloos,je
kan die centen beter aan wat andere zaken besteden,ik heb een quickshifter gehad
en dat luistert zo nauw dat je blijft afstellen omdat het na een tijdje weer verlopen was,
en dat is slecht voor je versnellingbak,ik heb dat ding er weer af gehaald,snel opschakelen zonder je koppeling te gebruiken werkt bijna net zo snel als een quickshifter.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad ,het heeft alleen maar nut op een circuit,op de straat is het nutteloos,je
kan die centen beter aan wat andere zaken besteden,ik heb een quickshifter gehad
en dat luistert zo nauw dat je blijft afstellen omdat het na een tijdje weer verlopen was,
en dat is slecht voor je versnellingbak,ik heb dat ding er weer af gehaald,snel opschakelen zonder je koppeling te gebruiken werkt bijna net zo snel als een quickshifter.
hoezo zou die verlopen dan ? gewoon uit interesse he
ik heb een bazzaz unit erop compleet met QS en die kan je per versnelling instellen op onderbrekingstijd, dit zou beter voor de bak zijn omdat die van 2 --> 3 gewon meer tijd nodig heeft dan van 5 --> 6

Maar 55 ms als voorbeeld blijft toch 55 ms ?

Hoezo zou die dan verlopen ??
 
hoezo zou die verlopen dan ? gewoon uit interesse he
ik heb een bazzaz unit erop compleet met QS en die kan je per versnelling instellen op onderbrekingstijd, dit zou beter voor de bak zijn omdat die van 2 --> 3 gewon meer tijd nodig heeft dan van 5 --> 6

Maar 55 ms als voorbeeld blijft toch 55 ms ?

Hoezo zou die dan verlopen ??
Het zal per merk verschillen,ik had een translogic en die verliep na een paar 100km,
dan moest die weer goed gezet worden,zal wel door slijtage komen,dat ding luisterde zo nauw dat als hij maar een klein stukje verlopen was de boel niet meer goed werkte.
 
Het zal per merk verschillen,ik had een translogic en die verliep na een paar 100km,
dan moest die weer goed gezet worden,zal wel door slijtage komen,dat ding luisterde zo nauw dat als hij maar een klein stukje verlopen was de boel niet meer goed werkte.
De schakelaar zou kunnen slijten... Schijnt een redelijk groot probleem te zijn bij die dingen.
 
Ik heb het in iedergeval eraf gehaald en verkocht,ik vond de voordelen niet opwegen tegen
de nadelen op de openbare weg,met schakelen zonder koppeling ben je nauwelijks langzamer en
geen gezeur met het verlopen.
 
Als je een Powercommander V hebt kun je (om uit te proberen) er zelf een maken voor minder dan 5€. hoe?

De Powercommander V(voortaan PCV) heeft aan aantal ingangen aan de zijkant zittenn waar je draden in kan steken. Een van deze is standaard bedoeld voor een Quickshifter(QS).

De QS werkt door contact te maken waardoor een stroompje door de draden gaat. deze QS kun je ook simuleren met een simpele drukknop welke verkijrgbaar is bij de elektro boer om de hoek.

Nu denk je welicht. leuk, hoe ga ik dit aan mijn schakelpedaal bevestigen: niet.

Deze schakelaar bevestig je aan het stuur bij je claxon of elders waar je hem makkelijk met beide handen aan het stuur kunt bedienen. Op het moment dat je hierop drukt zal de ontsteking onderbreken.

Leuk zul je denken en dat precies in 100 ms of minder tegen mijn schakelpedaal drukken:lukt niet.

Echter is het wel zo dat je wanneer je vol gaf geeft moeilijk kunt schakelen met je pedaal zonder te koppelen of het gas los te laten. Probeer het maar(of niet) je zult merken dat je hem heel moeilijk of niet uit zn versnelling krijgt geduwt.

Nu kun je het als volgt doen, je zet je voet tegen het schakelpedaal en duwt licht(schiet niet uit versnelling met kracht op de bak) vervolgens druk je op je QS-button en de kracht gaat heel even van je bak af en dan zal die in de volgende versnelling "schieten".

Ik gebruik het zelf en ben er erg tevreden mee.
 
hoezo zou die verlopen dan ? gewoon uit interesse he
ik heb een bazzaz unit erop compleet met QS en die kan je per versnelling instellen op onderbrekingstijd, dit zou beter voor de bak zijn omdat die van 2 --> 3 gewon meer tijd nodig heeft dan van 5 --> 6

Maar 55 ms als voorbeeld blijft toch 55 ms ?

Hoezo zou die dan verlopen ??

Tussen 1 en 2 en de rest van de overgangen zit een substantieel verschil qua onderbrekingstijd, maar na de 2 zijn de onderbrekingstijden nagenoeg gelijk (lees: nauwelijks verschillend).

Enige waar je op moet letten is dat je die onderbrekingstijd echt goed instelt. Te kort en je kan na een paar rondjes je schakelwals uit je blok vissen, te lang en de quickshifter is nutteloos.
 
Wat betreft je laatste vraag of een Quickshifter leuk is voor de straat. Ik vraag me af wat voor nut het dient. De Quickshifter is bedoeld voor sport/racemotoren om te kunnen schakelen zonder het gas te sluiten. Hiermee wordt dan wat tijdwinst geboekt. Op het circuit is dat belangrijk, omdat daar elke seconde telt. Op de openbare weg heb je er helemaal niets aan en is het niet meer dan een gadget. Schakelen kun je, volgens mij, bij alle toerentallen. De Quickshifter doet niet meer dan je ontsteking heel even onderbreken waardoor de druk van je versnellingsbak wordt gehaald en je kunt opschakelen zonder de bak te belasten.

_O- van een seatcover ook _O-

Ik heb hem van Cordona en vind het een aangename gadget :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan