Quickshifter

spyro

MF veteraan
9 aug 2003
1.919
0
Heeft iemand ervaring met een quickshifter? Gezien het circuitgebruik(80%) van mijn sp1, wil ik het ( indien er echt voordeel mee te halen is)laten monteren.
Graag jullie comments of opmerkingen.
Thanks.
 
En voila, je geeft zelf het antwoord al :)

tussendoor wel even gas dichtdraaien, hoor. Dus gas dicht > opschakelen > gas open > gas dicht > opschakelen > gas open > etc.

Als je dan ook nog eens upside-down schakelt heb je weer een klein beetje voordeel.
Sorry, klopt niet het gas moet NIET dicht( in het opschakelen) en je schakelt inderdaad in omgekeerd patroon( 1omhoog, rest naar beneden).
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ken wel iemand die het op een R1 en R6
heeft gemonteerd (Sander van MotorXtra).

Het systeem werkte dmv een drukgevoelig opnemertje wat in de schakelstang
zat. Motormanagement systeem krijgt een seintje en onderbreekt vervolgens
de ontsteking en schakelt op. Opschakelen duurde op deze manier 0.2 sec.

Geef Sander anders even een belletje, hij kan het je vast veel beter
uitleggen dan ik :)
 
Elctronisch schakelen, opgaand zonder koppelen met het gas vol open!


NEEEEEE NIET OOK OP ONZE MOTORS VAN DE ELECTRONISCHE ROMMEL |( !!! Zometeen hebben krijgen we ook al ecp en dat soort troep erop, gewoon ouderwets schakelen... en als je zonder koppeling schakelt hoe lang ben je van het gas af.... preciess maakt volgens mij geen reet uit
 
NEEEEEE NIET OOK OP ONZE MOTORS VAN DE ELECTRONISCHE ROMMEL |( !!! Zometeen hebben krijgen we ook al ecp en dat soort troep erop, gewoon ouderwets schakelen... en als je zonder koppeling schakelt hoe lang ben je van het gas af.... preciess maakt volgens mij geen reet uit
Heb je dan een kickstarter,kontaktpunten,toeren en andere tellers met kabel etc..etc..,
Daarbij daar gaat topic het niet over. ;)
 
Sorry, klopt niet het gas moet NIET dicht( in het opschakelen) en je schakelt inderdaad in omgekeerd patroon( 1omhoog, rest naar beneden).
sorry, mea culpa.. Maar zullen je koppelingsplaten dat leuk vinden, met vol gas opschakelen? Levensduur van de platen is zeker geen issue op je circuitfiets?

En een quickshifter betekent toch niet automatisch dat je ook upside-down schakelt? (kan het mis hebben, hoor)

Het feit dat je sneller op kan schakelen is een voordeel, dussssss.. Maar misschien moet je even uitleggen wat je met 'echt voordeel behalen' bedoeld. Zo op papier lijkt het voordeel namelijk vrij duidelijk.
 
Op maandag 06 oktober 2003 17:50 schreef MarcoMonstro het volgende:sorry, mea culpa.. Maar zullen je koppelingsplaten dat leuk vinden, met vol gas opschakelen? Levensduur van de platen is zeker geen issue op je circuitfiets?

Het systeem onderbreekt de ontsteking op het moment van schakelen. Dit is dus hetzelde effect als even gas los en weer volgas geven. Maakt voor de koppelingsplaten dus niets uit.
 
sorry, mea culpa.. Maar zullen je koppelingsplaten dat leuk vinden, met vol gas opschakelen? Levensduur van de platen is zeker geen issue op je circuitfiets?

En een quickshifter betekent toch niet automatisch dat je ook upside-down schakelt? (kan het mis hebben, hoor)

Het feit dat je sneller op kan schakelen is een voordeel, dussssss.. Maar misschien moet je even uitleggen wat je met 'echt voordeel behalen' bedoeld. Zo op papier lijkt het voordeel namelijk vrij duidelijk.
De theoretische voordelen etc. kan ik vinden op quickshifter.com , maar dat is marketing incl., dus iemand die het gebruikt ( eigenlijk alleen op circuit).
Een soort" voor en na" dus, gaat meestal samen met de gereden tijden.
 
euhmz ik ben maar een brommerpikkie hoor... maar quickshift is reteslecht,
het is namelijk pas goed om te schakelen zonder koppeling als de tandwielen in het blok niet worden belast, oftewel je moet niet optrekken als je schakelt, maar ook niet AFREMMEN op het motorblok!!!

quickshift is leuk voor sprinters/circuitmotoren... maaruh... t is in princiepe gewoon een soort van veredeld schakelen zonder koppeling met gas helemaal dicht! dat houdt dus in dat je op het motorblok afremt (al is het heel kort, dat is te verwaarlozen qua snelheid) maar de tandwielen worden WEL belast!!! dus in princiepe is het nogal slecht zegmaar zo een beetje wel ja :P
maja... kzeg net... ben maar brommerpikkie... ey... :X ;)
 
euhmz ik ben maar een brommerpikkie hoor... maar quickshift is reteslecht,
het is namelijk pas goed om te schakelen zonder koppeling als de tandwielen in het blok niet worden belast, oftewel je moet niet optrekken als je schakelt, maar ook niet AFREMMEN op het motorblok!!!

quickshift is leuk voor sprinters/circuitmotoren... maaruh... t is in princiepe gewoon een soort van veredeld schakelen zonder koppeling met gas helemaal dicht! dat houdt dus in dat je op het motorblok afremt (al is het heel kort, dat is te verwaarlozen qua snelheid) maar de tandwielen worden WEL belast!!! dus in princiepe is het nogal slecht zegmaar zo een beetje wel ja :P
maja... kzeg net... ben maar brommerpikkie... ey... :X ;)
Man, waar heb je het over, lees eens het volledige topic, je bent over iets heel anders bezig!
 
nee lees jij eens goed, ik leg net uit dat het op hetzelfde neerkomt als zonder koppeling, met gas volledig dicht/contact op uit-stand schakelen.

ik weet bestwel wat t is hoor, 2 sensoren die registreren of je het pedaal naar boven of beneden drukt. die sensoren onderbreken het ontstekingscircuit zolang je met het pedaal naar boven of beneden staat.
 
De theoretische voordelen etc. kan ik vinden op quickshifter.com , maar dat is marketing incl., dus iemand die het gebruikt ( eigenlijk alleen op circuit).
Een soort" voor en na" dus, gaat meestal samen met de gereden tijden.
Hierop wil ik een antwoord,de rest gelieve zelf een topic te openen. :z :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan