Quickshifter

spyro

MF veteraan
9 aug 2003
1.919
0
Heeft iemand ervaring met een quickshifter? Gezien het circuitgebruik(80%) van mijn sp1, wil ik het ( indien er echt voordeel mee te halen is)laten monteren.
Graag jullie comments of opmerkingen.
Thanks.
 
En voila, je geeft zelf het antwoord al :)

tussendoor wel even gas dichtdraaien, hoor. Dus gas dicht > opschakelen > gas open > gas dicht > opschakelen > gas open > etc.

Als je dan ook nog eens upside-down schakelt heb je weer een klein beetje voordeel.
Sorry, klopt niet het gas moet NIET dicht( in het opschakelen) en je schakelt inderdaad in omgekeerd patroon( 1omhoog, rest naar beneden).
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ken wel iemand die het op een R1 en R6
heeft gemonteerd (Sander van MotorXtra).

Het systeem werkte dmv een drukgevoelig opnemertje wat in de schakelstang
zat. Motormanagement systeem krijgt een seintje en onderbreekt vervolgens
de ontsteking en schakelt op. Opschakelen duurde op deze manier 0.2 sec.

Geef Sander anders even een belletje, hij kan het je vast veel beter
uitleggen dan ik :)
 
Elctronisch schakelen, opgaand zonder koppelen met het gas vol open!


NEEEEEE NIET OOK OP ONZE MOTORS VAN DE ELECTRONISCHE ROMMEL |( !!! Zometeen hebben krijgen we ook al ecp en dat soort troep erop, gewoon ouderwets schakelen... en als je zonder koppeling schakelt hoe lang ben je van het gas af.... preciess maakt volgens mij geen reet uit
 
NEEEEEE NIET OOK OP ONZE MOTORS VAN DE ELECTRONISCHE ROMMEL |( !!! Zometeen hebben krijgen we ook al ecp en dat soort troep erop, gewoon ouderwets schakelen... en als je zonder koppeling schakelt hoe lang ben je van het gas af.... preciess maakt volgens mij geen reet uit
Heb je dan een kickstarter,kontaktpunten,toeren en andere tellers met kabel etc..etc..,
Daarbij daar gaat topic het niet over. ;)
 
Sorry, klopt niet het gas moet NIET dicht( in het opschakelen) en je schakelt inderdaad in omgekeerd patroon( 1omhoog, rest naar beneden).