R.D.W. boete (320,-) hoe kom ik hier onderuit???

gaap, ik heb 4 jaar brommers gehad en bijna dagelijks op gereden dus weet er alles vanaf hoor, (heb ook een mooie stapel gele briefjes liggen van de rollenbank controles......

ik wist niet dat ik de clou erbij moest zetten :

een brommer kan je onverzekert in je schuur hebben staan, en als je zin hebt om te rijden haal je een plaatje bij je brommerdealer.. laat maar ik heb nieteens zin om t uit te leggen :X

En na het rijden lever je je plaatje weer in :?

Pikkie, als je het allemaal zo goed weet heh...hoe heb dit dan kenne gebeuren :?
 
No offence...maar je hebt gegokt.. en verloren.

Dat is nu eenmaal het risico.

Edit:

Ik lees iets over niet op de hoogte zijn..

Ook geen argument..kwestie van informeren.. als is het alleen maar de vraag "ik ga een moto kopen en stallen en heb geen rijbewijs kan dit(o.i.d.)?!"

 
mmm ook zo'n akkefietje gehad. vorigjaar ongeluk gehad, verzekering voor het (totallosse wrak) opgezegt en vergeten kenteken op te zeggen (je denk niet echt logisch vlak na zo'n ongeluk) en ineens een boete. niks waarschuwing, en ook geen mogelijkheid om in beroep te gaan. Gelijk toen ik het hoorde het wrak verkocht en bezwaar aangetekend en het op redelijkheid en billikheid gegooid. motor was in een niet rijdbare staat (gebroken frame, poten etc). ik moet er voor voorkomen, maar tot nu toe na het bezwaarschrift niks meer van gehoord. zal wel over 2 jaar worden ofzo.

dus idd je krijgt geen waarschuwing alleen de mogelijkheid om aan te tonen dat je op het moment dat het speelde wél verzekerd was. was je dat niet, dan is het kassa... b|
 
gaap, ik heb 4 jaar brommers gehad en bijna dagelijks op gereden dus weet er alles vanaf hoor, (heb ook een mooie stapel gele briefjes liggen van de rollenbank controles......

ik wist niet dat ik de clou erbij moest zetten :

een brommer kan je onverzekert in je schuur hebben staan, en als je zin hebt om te rijden haal je een plaatje bij je brommerdealer.. laat maar ik heb nieteens zin om t uit te leggen :X

Dat plaatje krijg je zeker zonder verzekeringsbewijs/contract met één of andere verzekeraar en hoeft dus niet aan een verzekeringsnemer gebonden te zijn :? Goh weer wat erbij geleerd vandaag :+
 
Al die mensen die niet snappen dat jij simpelweg niet op de hoogte was van de verzekeringsplicht lezen nogal selectief en reageren over het algemeen ook nogal dom.
Ikzelf was ook niet op de hoogte van een verzekeringsplicht. Kan je wel zeggen: logisch toch dat je je motor verzekerd moet hebben? Dan zeg ik op mijn beurt: hoe logisch is het dat een motor die in je schuur staat verzekerd dient te zijn! :(

Hoe logisch is het dat jij je theorie leert, en dit feit leest, als je je rijbewijs haalt?
 
Hoe logisch is het dat jij je theorie leert, en dit feit leest, als je je rijbewijs haalt?

Ah joh, wij zijn met ze allen dom en zij zijn slim.

Alleen krijgen wij geen boetes voor dit soort knulligheden en zij wel.
Jammer voor alle slimmerikjes is alleen dat de boetes niet knullig zijn.

Moge de dommen de slimmen terzijde staan :P
 
als je je bij je verzekering meld en je zegt dat je je motor wil gebruiken voor je motorrijlessen dan willen ze soms wel verzekeren

ik had het ook zo ..

maar jij hebt op de aanmaningen niet gereageerd en nu zit je met de gebakken peren

laat ons maar weten als je onder de boete uitkomt
voor zover ik het kan zien is het betalen geblazen
 
Boete is als volgt opgebouwd:
Niet verzekerd zijn: 320 Euro!!


Dit is zo hoog omdat t anders voor iedere *&#%#%% de moeite is het risico te lopen om een boete te krijgen voor onverzekerd zijn. Het moet natuurlijk niet economisch aantrekkelijk zijn onverzekerd te blijven.
En omdat het nogal een K*Tstreek is om een aanrijding te krijgen/veroorzaken en dan niet verzekerd te zijn.
De benadeelde kan dan dus fluiten naar zijn centen....zal je nieuwe SM maar zijn die ze platrijden ;) ....of via heel veel toestanden proberen z'n geld te krijgen, als het niet al een kaalgeplukte kip is.
Een verzekering sluit je in 1e instantie af voor de aansprakelijkheid tegenover een ander ;)


yep.

Ik ben absoluut tegen onverzekerd rondrijden, en ik vind de boete dan absoluut terecht.
Heb er alleen niet aan gedacht omdat hij ( ik volg even zijn verhaal) niet rondreed op de motor.
Dan vind ik de boete vrij hoog, echter, tsja, dit valt natuurlijk niet te controleren.
 
Sorry jongens, hier is geen f*ck aan te doen. Ik had mijn nieuwe motor op 10 feb. gekocht en op naam laten zetten. Op 19 feb. had ik mijn oude motor verkocht en toen de verzekering over gezet.

Kreeg paar weken later een brief thuis dat er wegens een automatische steekproef bleek dat ik op 14 feb. niet verzekerd was met de motor die op slot in de garage stond te wachten op zijn verzekering.

Niks nie geen waarschuwing gewoon direcht die 320 euro moeten betalen. Na vele brieven en contact begonnen ze met een kort geding te drijgen en een verhoogde boete van 800, euro.

Ik heb toen met veel tegenzin wel moeten betalen, ik kan er nog steed heel boos om worden :( . Ik hoop dat het hele kantoor van de RDW gestikt is in die 320 euro.

BAH. :r :r :r :r :r ik kost ervan!
 
Sorry jongens, hier is geen f*ck aan te doen. Ik had mijn nieuwe motor op 10 feb. gekocht en op naam laten zetten. Op 19 feb. had ik mijn oude motor verkocht en toen de verzekering over gezet.

Kreeg paar weken later een brief thuis dat er wegens een automatische steekproef bleek dat ik op 14 feb. niet verzekerd was met de motor die op slot in de garage stond te wachten op zijn verzekering.

Niks nie geen waarschuwing gewoon direcht die 320 euro moeten betalen. Na vele brieven en contact begonnen ze met een kort geding te drijgen en een verhoogde boete van 800, euro.
Dat is wel heel snel. Ik kreeg vorig jaar een maand nadat ik mijn motor had gekocht een brief van de RDW dat was gebleken dat mijn motor nog niet verzekerd was en dat ik dat snel moest doen of indien hij al verzekerd was ik snel contact moest opnemen met mijn verzekeraar omdat er anders een hoge boete zou volgen. Mijn motor was echter al lang verzekerd, dus snel Unive opgebeld en die hebben het rechtgezet.

Maar misschien een tip voor jou voor de volgende keer, bij de meeste verzekeraars krijg je eerst een tijdelijke dekking. Deze kan je zonder kosten binnen 2 weken weer opzeggen, mocht je toch een goedkopere verzekering hebben gevonden.

@ cagiva mito: Jammer joh. Maar ik denk niet dat je een verzekeraar vindt die je verzekering met terugwerkende kracht zou laten ingaan. Het risico is voor hen te groot en ze winnen er niets mee.
 
Boete is als volgt opgebouwd:
Niet verzekerd zijn: 320 Euro!!


Is dat zo Baksteen???

De mijne was namelijk iets over de 200 euro en dat is exact anderhalf jaar geleden! Scheelt wel ff een beetje en betrof een soortgelijke boete...

Nieuwe motor gekocht, verzekering van de oude motor overgeschreven...

Vergeten die te schorsen, dacht dat de verkoop snel zou vlotten, niks van RDW gehoort, week na de verkoop niks geen waarschuwing of reactie maar meteen dikke boete (met dik bedoel ik die 200 nog wat en niet 320 euro!)
 
Ik heb ook net zo'n boete van 320 binnengekregen. *^%$&$#&^%$(

Eén van mijn motoren ligt al 5 jaar in onderdelen in de schuur. Elk jaar moet ik hem opnieuw schorsen en elk jaar moet ik er weer zelf aan denken dat hij opnieuw geschorst moet worden.

De RDW haalt hem ieder jaar uit de schorsing en zend mij een acceptgiro voor de houderschapsbelasting. Het is toch logisch dat ik hem geschorst wil houden als de motor tot dan toe geschorst is geweest.

Dit jaar is het erbij ingeschoten om de motor bij het postkantoor weer opnieuw te schorsen. De RDW redeneerd "je hebt je houderschapsbelasting niet betaald". En in de periode dat je houderschapsbelasting had moeten betalen had je motot verzekerd moeten zijn.
(&^*&^$%U^%$&#$&^(*&^)$* :(

Stelletje kloothommels daaro.

Het is niet vanzelfsprekend dat ik na een aantal jaar opeens op een berg onderdelen wil gaan rondrijden.

Maargoed. Het komt erop neer dat zij de (kromme) regels hebben opgesteld en dat ze deze correct volgen. Waarschijnlijk heb ik geen poot om op te staan.

Toch heb ik besloten om het voor te laten komen.

Voor laten komen houd een kleine kans in dat ik er onderuit kom. Echter maak ik ook kans op een verhoging van 20% a 25% van de boete.

Afwachten maar en het beste ervan hopen.
 
is het frame vrijwaren geen optie?

maw. gewoon frame naar de sloop brengen
 
was dat niet zoiets met: vroeger was het wegenbelasting en nu is het houderschapsbelasting?
In het eerste geval hoefde je dan ook niet te betalen als je motor in stukjes in de schuur lag, en in het tweede geval moet je altijd betalen, of anders schorsen.
Alleen als je dan aan je motor aan het knutselen bent en je rijdt een proefrondje ben je weer de pineut als je wordt gesignaleerd op een geschorste motor :?
Ik werd iig door mn verzekeringsmaatschappij gewaarschuwd dat ik niet zomaar mn verzekering kon opzeggen terwijl ik nog wel mn motor had (kapot krukas lager en kapot big-end lager, kom je echt niet ver meer mee hoor) Ze wisten me iig te vertellen dat zelfs fotos van mn motor in onderdelen niet genoeg zouden zijn om diverse instanties te overtuigen van het feit dat mn motor echt niet onverzekerd rond zou rijden ergens |(
Dus voor de TS, als het nog net zo is als 5 jaar geleden geef ik je weinig kans, maar zorg iig voor genoeg bewijsmateriaal dat je echt niet reed, dat doet misschien nog iets
Als je wel, maar onverzekerd, reed lijkt me € 320,= trouwens niet meer dan terecht, maar daar ben je niet zo heel duidelijk over in je post (iig niet voor mij om half drie snachts ;) )
 
Allereerst moet ik zeggen dat het dom is om zo'n waarschuwingbrief te negeren, want als het die is die ik voor ogen heb dan staan daar allerlei dreigementen in tot gevangenisstraf aan toe.

Als de RDW zegt dat er altijd eerst een dreigbrief komt kan je zeggen dat je die nooit hebt gekregen, en vraag je of die aangetekend verstuurd was.
Alleen dan, als dit een algemene procedure van de RDW is, kan je er mogelijk onderuit komen.
 
ik heb ook ooit een boete gehad, omdat mn motor 3 dagen niet verzekerd was!!! :(
maargoed, ik had niet voldaan aan de regels van de wet dus moest betalen. eerlijk is eerlijk, ik wist dat het moest, maar ik dacht dat ik dus eerst een waarschuwin zou krijgen, nou, niet dus!!! Ik heb hem dus gewoon betaald, want ik had gewoon geen gelijk.
 
Ben je nu rijdend aangehouden? Of kreeg je de boete gewoon thuis terwijl je bike in de schuur stond, en nog NIET mee gereden had en je dus niet geflits hebben ergens?
 
Ben je nu rijdend aangehouden? Of kreeg je de boete gewoon thuis terwijl je bike in de schuur stond, en nog NIET mee gereden had en je dus niet geflits hebben ergens?

Maakt het wat uit dan :?

Ding hoort verekert te ijn en anders geschorst.

eide niet, jammer, maar etalen als je geen verdomd goede reden kan opgeven.

Mensen, er ijn een paar toetsen die het niet meer doen :( .
Sorry, jullie egrijp wel, ik edoel ;)
 
FF voor alle duidelijkheid: zodra je een voertuig hebt, dat kentekenplichtig is, MOET je er wegenbelasting en verzekering voor betalen. Dat MOET dus of je er mee rijdt of niet. Onder die verplichting kom je alleen uit als je het kenteken tijdelijk schorst, verkoopt of laat slopen. Diezelfde verplichting geldt ook voor de eventuele APK.

De opmerking "dat wist ik niet" werkt niet.... elke Nederlander wordt namelijk geacht de wet te kennen.
 
Moet je kijken wat ik voor een brief kreeg van de belastingdienst.

belasting1.jpg


Schors je 'm en als je je motor dan de stoep op duwt risceer je nog een boete.
 
Laatst bewerkt:
weet niet of het al gezegd is.... maarre was te lui om alle reply's te lezen

maarre moet je ff kijkuh op

www.flitsservice.nl staan hele goeie dingen op

hmm lama heb het idd duidelijk niet gelezen... ging geloof ik niet om een flitsboete
 
Terug
Bovenaan Onderaan