R.D.W. boete (320,-) hoe kom ik hier onderuit???

ca-gi-va mito

MF veteraan
18 mei 2004
1.215
1
Hoorn
Hela

Ik heb geen zin om het hele verhaal uit te leggen want ben nog te chagerijnig van de boete.. iemand die er verstand van heeft (of ook een boete heeft gehad) die weet dus waar ik het over heb, maar weet iemand ook misschien een manier om de boete te ontduiken??

(wijze opmerkingen zoals : je wist het van te voren ... blabla je hebt een waarschuwing gehad.... stom van je ... die hoef ik dus niet te horen

toen ik die motor (ja opgevoerde brommer... :Z ) kocht heb ik nooit wat van die verzekeringsplicht gehoord, en ik moest eerst me rijbewijs halen om hem te verzekeren bij orion direct (later bij de unive niet..)


maarja iemand een sneaky idee misschien????
ik d8 eraan om bij unive proberen te regelen dat ze een andere artikel 34 WAM verklaring voor me willen maken, met een eerdere datum.. volgens de brief is een goede verklaring de enige redding, maar denk niet dat unive me kan/wil.mag helpen..

'( ;( :r B| '( ;( :r B| '( ;( :r B| '( ;( :r B|
 
Hela

Ik heb geen zin om het hele verhaal uit te leggen want ben nog te chagerijnig van de boete.. iemand die er verstand van heeft (of ook een boete heeft gehad) die weet dus waar ik het over heb, maar weet iemand ook misschien een manier om de boete te ontduiken??

(wijze opmerkingen zoals : je wist het van te voren ... blabla je hebt een waarschuwing gehad.... stom van je ... die hoef ik dus niet te horen

toen ik die motor (ja opgevoerde brommer... :Z ) kocht heb ik nooit wat van die verzekeringsplicht gehoord, en ik moest eerst me rijbewijs halen om hem te verzekeren bij orion direct (later bij de unive niet..)


maarja iemand een sneaky idee misschien????
ik d8 eraan om bij unive proberen te regelen dat ze een andere artikel 34 WAM verklaring voor me willen maken, met een eerdere datum.. volgens de brief is een goede verklaring de enige redding, maar denk niet dat unive me kan/wil.mag helpen..

'( ;( :r B| '( ;( :r B| '( ;( :r B| '( ;( :r B|
Leg eerst 's precies uit waarvoor je de boete hebt gekregen :z

Misschien omdat je 'm niet verzekerd had? Dan krijg je toch eerst een waarschuwing? Heb ik in ieder geval wel gehad voor m'n VW T3.
 
ik denk dat het moeilijk word.
Je kan proberen om zolang dat je geen rijbewijs hebt om de fiets dan te verzekeren met een tijdelijke dekking bij de KNMV, als je hem dan verzekert heb zou ik een bezwaar schrift maken waarin je schrijft dat je geen verzekering kon krijgen maar dat ie nu wel is verzekert.

Suc6..
 
dus je hebt een boete gekregen omdat je de motorfiets niet (op tijd) hebt verzekerd?

als dat zo is, is dat mooi kut..
maar heb je geen brief hierover gehad van de RDW? want volgens mij sturen ze eerst een soort van herinnering dat je de motorfiets moet verzekeren, of dat je 'm tijdelijk moet schorsen.

maar die oplossing van jou lijkt me een prima poging om onder die boete uit te komen.
 
Wees eerlijk of ga ze naaien.

Als er ook maar iemand is (gerenomeerd bedrijf) die jou aan een valse verklaring wil helpen, is de kans groot dat je verder in de nesten komt.
Zwarte lijst bv.

Gasten zijn niet op hun achterhoofd gevallen en het is jouw fout dat je niks van verzekeringsplicht wist.

Of je het nou wil horen of niet...
Beetje dom te denken dat je niet hoeft te verzekeren.

Je had op ze minst naar een maatschappij kunnen zoeken die wel verzekert zonder RBW.
 
Ja, je krijgt eerst een waarschuwingsbrief. Heb ik ook eens gehad omdat de verzekeraar vergeten was de motor als verzekerd bij de RDW te melden.
 
misschien las je mijnes niet goed omdat er bierdamp in je ogen kwam... :o
bij orion kon ik hem nog niet verzekeren, bij unive wel..
Waarom verzeker je hem daar niet dan? je bent het immers verplicht, doe je het niet mag je op de blaren zitten, jammer voor jouw, maar je komt er niet onderuit. Je had hem ook kunnen laten schorsen
 
en ja, ik had ook eerst een waarschuwingsbrief gekregen, maar ik moest 2 weken na die brief afrijden dus d8 dat lukt nog wel... zo fanatiek zijn ze niet d8 ik nog..

en ik wist ook wel dat ie verzekert moet zijn als je erop rijd over de weg (zeer logisch) maar was niet op de hoogte van de wettelijke verzekeringsplicht. ik was me brommer nog een beetje gewend en daarop is geen verzekeringsplicht, maar kan je gewoon verzekeren wanneer je wilt..

ik doe een wanhooppoging bij een ventje die bij unive werkt en zie het somber in, ik ben gewoon te laks geweest en kan daar nu zwaar veel voor gaan dokken...

nieuwe topic : wie heeft een snelle manier om aan veel geld te komen.. (liefst met weinig risico..)


( ik lach me vanavond een ziektje puur van wanhoop en ga zuipen alsof het me laatste dag is) *D
 
Kijk eventueel of je ergens anders iemand kan vinden die je wilt helpen, een klein tussenagentje of zo.
Denk dat Unive hier niet aan begint.
 
.....

(wijze opmerkingen zoals : je wist het van te voren ... blabla je hebt een waarschuwing gehad.... stom van je ... die hoef ik dus niet te horen

toen ik die motor (ja opgevoerde brommer... :Z ) kocht heb ik nooit wat van die verzekeringsplicht gehoord, en ik moest eerst me rijbewijs halen om hem te verzekeren bij orion direct (later bij de unive niet..)

.....

ik zal maar niks zeggen.
 
ps: hoe is die boete opgebouwd, ik vind 320 euro wel erg veel geld.
Boete is als volgt opgebouwd:
Niet verzekerd zijn: 320 Euro!!


Dit is zo hoog omdat t anders voor iedere *&#%#%% de moeite is het risico te lopen om een boete te krijgen voor onverzekerd zijn. Het moet natuurlijk niet economisch aantrekkelijk zijn onverzekerd te blijven.
En omdat het nogal een K*Tstreek is om een aanrijding te krijgen/veroorzaken en dan niet verzekerd te zijn.
De benadeelde kan dan dus fluiten naar zijn centen....zal je nieuwe SM maar zijn die ze platrijden ;) ....of via heel veel toestanden proberen z'n geld te krijgen, als het niet al een kaalgeplukte kip is.
Een verzekering sluit je in 1e instantie af voor de aansprakelijkheid tegenover een ander ;)
 
Al die mensen die niet snappen dat jij simpelweg niet op de hoogte was van de verzekeringsplicht lezen nogal selectief en reageren over het algemeen ook nogal dom.
Ikzelf was ook niet op de hoogte van een verzekeringsplicht. Kan je wel zeggen: logisch toch dat je je motor verzekerd moet hebben? Dan zeg ik op mijn beurt: hoe logisch is het dat een motor die in je schuur staat verzekerd dient te zijn! :(

Mij heeft het toendertijd 288 euro gekost en een waarschuwingsbrief: vergeet het! Succes ermee, enige redding is idd een maatschappij zoeken die wil verzekeren met terugwerkende kracht. Ik heb er toendertijd een hele hoop gebeld en er wou d'r eentje meewerken. Maar dat was op voorwaarde dat ik een heel pakket verzekeringen bij hen afsloot. Ben toen toch maar voor de makkelijkste oplossing gegaan...
 
en ik wist ook wel dat ie verzekert moet zijn als je erop rijd over de weg (zeer logisch) maar was niet op de hoogte van de wettelijke verzekeringsplicht. ik was me brommer nog een beetje gewend en daarop is geen verzekeringsplicht, maar kan je gewoon verzekeren wanneer je wilt..

Umm zodra je met die brommer gaat rijden is verzekering verplicht hoor. Onverzekerd rondrijden staat een flinke boete op.
 
Ik heb hetzelfde als jij.

Maar ik zat in het buitenland toen ik die waarschuwing kreeg en heb er dus niet op kunnen reageren. Heb dus in dezelfde periode een boete van 300+ euro gekregen.

Ik had hem nog niet verzekerd omdat ik mijn kentekenbewijs kwijt was (Ja, dat kan binnen een week nadat je je motor gekocht hebt) Heb dit ook bij de politie doorgegeven.

Ik heb een bezwaar ingedient en heb het geld teruggestort gekregen. Moet me in oktober voor de rechter verantwoorden...

Het is idd wel een tyfus hoge boete :(
 
boete is gewoon standaard 320,- voor niet verzekert zijn, wat Baksteen al heeft vermeld..

ff leuke rekensom: sixpack heineken is nu in de aanbieding voor 3,-

ik heb dus 106,75 sixpackies misgelopen.... ;(

640,5 blikjes puur genot

1281 glazen uit die blikjes..
noohhhhhhh dan word je pas depressief ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
 
Umm zodra je met die brommer gaat rijden is verzekering verplicht hoor. Onverzekerd rondrijden staat een flinke boete op.

gaap, ik heb 4 jaar brommers gehad en bijna dagelijks op gereden dus weet er alles vanaf hoor, (heb ook een mooie stapel gele briefjes liggen van de rollenbank controles......

ik wist niet dat ik de clou erbij moest zetten :

een brommer kan je onverzekert in je schuur hebben staan, en als je zin hebt om te rijden haal je een plaatje bij je brommerdealer.. laat maar ik heb nieteens zin om t uit te leggen :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan