R.I.P Rob Bron

jhonno

MF'er
5 feb 2008
196
0
Voormalig motorcoureur Rob Bron (66) is maandag 05 oktober overleden. Bron was de eerste Nederlander die van zich deed spreken in de koningsklasse van de motorsport.
Klik hier voor vorige pagina. (Foto(29132, Oud-coureur Bron (66) overleden)
Rob Bron
Bron werd in 1971 de eerste Nederlander in de 500cc klasse die op het podium eindigde in de TT van Assen. In dat jaar sloot hij de WK cyclus af als derde, een prestatie die tot vandaag de dag niet geëvenaard is door een Nederlander.

Bron reed tussen 1970 en 1976 Grand Prix races. Hij won er geen één, maar was goed voor vijf podiumplaatsen. Wil Hartog, Jack Middelburg en Boet van Dulmen zijn bekendere motorsportnamen, maar met zijn prestaties begin jaren 70 plaveide Bron wel voor hen de weg.
BRON: NOS.nl
Disclaimer en copyright ©


Een kleurrijk persoon uit de motorsport is heen gegaan iemand die toen ik jonger was mij wist te interesseren in de motorsport met zijn geweldige uitspraken en uitstekende rijstijl .

Rip rob bedankt voor vele mooie jaren
 
Rob Bron een naar mijn bescheiden mening coureur
die minder aandacht kreeg dan hij verdiende.

Even wat Feitjes;

1971 wordt zijn topjaar waarin hij het presteerd om derde te worden in het WK !
Rob rijdt nog steeds met dezelfde tweecilinder Suzuki (een Suzuki TR 500 luchtgekoelde
tweecilinder , eigenlijk niet meer dan een opgevoerde straatfiets).

Maar is niet bang en gaat regelmatig het gevecht om de eerste plaats aan met de
ongenaakbare Agostini.

Op het circuit van Hockenheim behaald Rob voor het eerst de tweede plaats achter Agostini.
De volgende race op Assen ook weer , maar dan op een bijzondere manier .
Ditmaal zal Rob serieus in gevecht zijn met Agostini om de eerste plaats ,
en zal zelfs drie ronden lang op kop rijden !
Verder zal hij nog eens een tweede en derde plaats behalen waarmee hij derde wordt
achter Agostini en Keith Turner maar het verschil met Turner was maar 1 punt notabene !

De snelle kombaan van Daytona beviel Rob blijkbaar ook goed want Rob rijdt hier in 1978
de hoogste topsnelheid ooit gereden met 342 km/u ! Dit record staat nog steeds !

BRON: http://home.planet.nl/~dijk7262/robbron.html (404 De pagina is niet gevonden) en copyright ©


Een coureur dus die wel 'n beetje sturen kon!



R.I.P. Veel te jong ons verlaten!!

Veel sterkte voor zijn Familie en vrienden met

de verwerking van dit verlies.


Een fan en bewonderaar... '(
 
Rust in vrede, Rob Bron. Nederland verliest in u een waardig motorsporter.
 
R.I.P. Robbie

We hebben tijdens de voorbereiding voor de wedstrijd in Monza heerlijk gegeten in de caravan bij je. Dat zal ik nooit vergeten.

Sterkte aan familie en vrienden
 
Volgens mijn vader was Rob Bron waarschijnlijk de beste Nederlander ooit wat betreft verhouding materiaal/prestaties.

Gaat weer een stukje geschiedenis.

Familie, vrienden en kennissen gecondoleerd.
 
Weet nog goed dat ik op 11-12 jarige leeftijd het blad Motor kocht,de raceverslagen met dito ploaties,toen al koos ik "partij"voor Rob Bron,met het materiaal waar hij zich op moest redden/bewijzen tov de "grote"jongens,altijd heb ik hier veel bewondering voor gehad.

Met Rob Bron verliest de NL-motorsport 1 van de vroegere coryfeeen '(



R.I.P
 
Ik heb Rob toen in 1971 zien rijden op Assen, hij kon alleen Giagomo Agostini op die MV niet bijhouden, ongelooflijk op die opgevoerde straatfiets.
Inderdaad, R.I.P. Rob.
 
Laatst bewerkt:
Gecondoleerd allen.

Rob was een kleurrijk persoon ,maakte de wereld zeker niet saaier !

Ik heb mooie herinneringen aan hem!

Maandag om 1 uur word hij begraven op Zorgvlied in Amsterdam, i 'll be there !!

Gr. FF

full
 
Met veel plezier lees ik ook hier weer leuke berichten over mijn vader die ik ook deel met mijn moeder. Zij knapt er helemaal van op. Mochten er mensen willen komen naar de begrafenis, deze zal plaatsvinden in amsterdam op Zorgvlied (bij de amstel) op 12 oktober om 13.30u.

Iedereen is natuurlijk welkom.

F.P.T. for ever

Eddy Bron
 
Leuk dat je even reageert hier helaas kan ik er niet bij zijn maar wens jullie heel veel sterkte met jullie verlies en zal er maandag zeker in gedachten bij zijn

ps F.T.P forever doet me nog altijd herinneren aan wat een unieke en markante man hij was
 
Eddy, inderdaad veel sterkte de komende dagen en zeker op 12 oktober. Ik kan ook niet aanwezig zijn want vertrek morgen naar Tennessee, ik was zeker gekomen.
Ik heb echt op de banken gestaan toen pa 2e werd in de 500 cc. Geweldig. Ik heb toen gelijk een T500 gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mijn vader was Rob Bron waarschijnlijk de beste Nederlander ooit wat betreft verhouding materiaal/prestaties.

Gaat weer een stukje geschiedenis.

Familie, vrienden en kennissen gecondoleerd.

Toch een spraakmakende (positief) coureur geweest.
Zijn laatste jaren reed hij toch met een van van iets van bladgoud voorziene TZ :?


Heel veel sterkte aan familie en ieder die hem lief is.



Waar is Rob Bron aan overleden :? ,kan het nergens vinden.
 
Laatst bewerkt:
He Freekie, voor zijn caravan, lullen over olie die hij had "gevonden"

2009 @ 22:38~[/message]:~[/b]
Gecondoleerd allen.

Rob was een kleurrijk persoon ,maakte de wereld zeker niet saaier !

Ik heb mooie herinneringen aan hem!

Maandag om 1 uur word hij begraven op Zorgvlied in Amsterdam, i 'll be there !!

Gr. FF

[afbeelding]~[/quote]
 
Hi Eddy,

Gecondoleerd joh !

Mij zie je maandag ! Lem komt ook .... de tamtam gaat

Sterkte met de voorbereiding

Groet , Freek

fpt
 
Laatst bewerkt:
~
He Freekie, voor zijn caravan, lullen over olie die hij had "gevonden"


Ja eh , dr is natuurlijk maar 1 olie ,die moderne bende die mot ik niet ,vreet zuigers !! ;)

Ik zit bij de Shell ,ken ik alleen een vat krijge ,zit ik verd*me ,alles over te gieten in losse flessies ...... :+
 
Eh nou ik toch bezig ben ..... anekdote ,........

{ ik ben In Heerlen '84 voor een wedstrijdje 500cc

hebben getraind en Freekie staat op pole ......, *D dus brommer gepoetst en gechecked !
Stond er helemaal weer klaar voor en m'n hulp zegt we hebben wel een potje bier verdiend ....
Goed, de kroeg/disco in, beetje rennersbal van maken ,moet kunnen .
maar werd een beeetje laat.... , 4/5 uur s'nachts komen we op het rennerskwartier Rob tegen die weer es niet kon slapen of vroeg wakker was, en zn hazewind honden aan het uitlaten was......
Zegt ie " dat word heeelmaal niks met jou morgen jongen ! zo ken ik je niet !" (kreeg eigenlijk een beetje op mn donder )
Ik zeg :Pa , dont worrie , ik ga tukkie doen en kan uitslapen, start is 4 uur s'middags !

Freekie wint en zeg tegen pa; mooi !, das gelukt ! maar zal ut noooit meer doen !!,hij lachen en een ram op mn schouder toe !! :+

Gr FF
 
Laatst bewerkt:
Met veel plezier lees ik ook hier weer leuke berichten over mijn vader die ik ook deel met mijn moeder. Zij knapt er helemaal van op. Mochten er mensen willen komen naar de begrafenis, deze zal plaatsvinden in amsterdam op Zorgvlied (bij de amstel) op 12 oktober om 13.30u.

Iedereen is natuurlijk welkom.

F.P.T. for ever

Eddy Bron
gecondoleerd en sterkte '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan