R.I.P. Sloopkogel - condoleanceregister

Geef aan of je woensdag 01-12-2021 komt


  • Totaal aantal stemmers
    22
Ik las iets over tekeningen die Bart gemaakt heeft, via Google kwam ik uiteindelijk uit bij YouTube, waar ik dus nu naar de uitvaart zit te kijken..

Zoals ik eerder schreef, ik kende hem niet (al heeft-ie mij wel begroet als nieuw lid van dit forum. Niet als eerste, daar zal-ie dus wel van gebaald hebben :P), maar we blijken wel wat dingen gemeen te hebben, o.a de Bernhard imitaties en video/film. Dat laatste dan met de tegenstelling dat ik wmb achter de camera thuis hoor, niet ervoor.

Hij heeft het zo te horen bepaald niet makkelijk gehad. Ergens kan ik me wel voorstellen dat je op een gegeven moment genoeg klappen gehad hebt en denkt "Jongens, het is mooi geweest. Laat maar". Hopelijk heeft-ie z'n rust kunnen vinden. Nogmaals iedereen veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.

*Ik moet dan denken aan m'n oma, zij had een spierziekte waardoor zij steeds meer en meer afhankelijk werd van anderen. Maar door de vechtlust die ze had heeft ze nog jarenlang zelfstandig kunnen wonen. Toen dat niet meer kon was dat een harde klap, en toen er nog een klap volgende merkten we dat die vechtlust weg was. Ze heeft toen nog een week of 6 geleefd....
 
Laatst bewerkt:
Ik wil je ook wel verrot schelden in mijn dialect hoor Rob. Maar dat Haags klinkt toch leuker. Ook veel sneller dan mijn dialect overigens
Ja. Maar alles is sneller dan jè.
Wat hep ik er nou mee van doen?
Niks. Andâhs haddik wel scheuâhschùimpie gezeg. Maah dat zè ik nie.

Schùimpie, Haags, betekend eikel ;)
 
nou moeten we er denk ik wel een beetje voor waken dat het in sloop zn nagedachtenistopic niet teveel offtopic gaat. Deze boodschap is mede aan ondergetekende gericht.




Ik heb die dienst terug gekeken. Ik moet zeggen. Mij viel het mee. Wat die dominee zei. Maar dat komt omdat hij zei dat hij sloop niet zo goed kende, en dus de info bij zn familie vandaan heb gehaald. De meeste van hier kenne sloop maar van t forum, nachttopic, poezentopic, tieten topic, ja, dat ook. Net als ik. Ik kende misschien een half procent van die man. Dus die moeilijke persoonlijkheid, stipt op tijd alles moeten willen doen, autistische trekjes werd er gezegd, dat zal. Geen idee. Maar ik denk dat die pastoor dat niet uit zn duim aan het zuigen was maar dus van de familie te horen heb gekregen.

Anyway. Mooie dienst. Afgezien van al het gezemer bij de here en alles in naam van voor etc. Nee. Dat is niet aan mij besteed. Hij mag un end weg bidde voor me. Vooral blijve doen. Daar.


Sloop. Succes met je zandfabriek. En dat de tuin op je buik groener mag zijn dan de bij de lijken naast je :j
 
Laatst bewerkt:
Toch goed omschreven @Disaster-Master en enkele vaste nachttopic gasten die de juiste conclusie trokken of de goede nuance aan het betoog van deze man, overigens geen dominee of pastoor hoor, gaven. Het was best moeilijk voor zijn twee kinderen om de juiste woorden of toon te vinden om hun vader te omschrijven.
Misschien kunnen van dit topic een soort alternatief nachttopic maken maar dan buiten de nachttopic tijden, dus van 6.00 tot 24.00 uurals je iets dwarszit.
Nog een plaatje van de dag dat mij aangreep, de laatste meters van Sloopkogel.
FB_IMG_1638469264915.jpg
 
Laatst bewerkt:
nou moeten we er denk ik wel een beetje voor waken dat het in sloop zn nagedachtenistopic niet teveel offtopic gaat. Deze boodschap is mede aan ondergetekende gericht.




Ik heb die dienst terug gekeken. Ik moet zeggen. Mij viel het mee. Wat die dominee zei. Maar dat komt omdat hij zei dat hij sloop niet zo goed kende, en dus de info bij zn familie vandaan heb gehaald. De meeste van hier kenne sloop maar van t forum, nachttopic, poezentopic, tieten topic, ja, dat ook. Net als ik. Ik kende misschien een half procent van die man. Dus die moeilijke persoonlijkheid, stipt op tijd alles moeten willen doen, autistische trekjes werd er gezegd, dat zal. Geen idee. Maar ik denk dat die pastoor dat niet uit zn duim aan het zuigen was maar dus van de familie te horen heb gekregen.

Anyway. Mooie dienst. Afgezien van al het gezemer bij de here en alles in naam van voor etc. Nee. Dat is niet aan mij besteed. Hij mag un end weg bidde voor me. Vooral blijve doen. Daar.


Sloop. Succes met je zandfabriek. En dat de tuin op je buik groener mag zijn dan de bij de lijken naast je :j
Precies dit dus. Wij als forumleden kunnen het als leuk ervaren dat iemand bijna 24/7 op een forum zit. Maar vaak heeft dat een reden en zonder Sloop tekort te willen doen, is dat ook niet heel gezond. Uit de dienst blijkt dus heel duidelijk die andere kant en dat zijn kinderen daaronder geleden hebben en ze er bewust voor gekozen hebben om die kant ook te benoemen en daar is niks mis mee.
 
Precies dit dus. Wij als forumleden kunnen het als leuk ervaren dat iemand bijna 24/7 op een forum zit. Maar vaak heeft dat een reden en zonder Sloop tekort te willen doen, is dat ook niet heel gezond. Uit de dienst blijkt dus heel duidelijk die andere kant en dat zijn kinderen daaronder geleden hebben en ze er bewust voor gekozen hebben om die kant ook te benoemen en daar is niks mis mee.
Wie hem al wat langer kende en volgde, wist ook wel een beetje wat er speelde. Sommige dingen tussen de regels door, en andere dingen hard op zonder nuance. En tijdens de dienst, die ik gedeeltelijk met een Fisherman's Friend heb bekeken, vielen nog wel meer kwartjes op z'n plaats. 1 voorbeeld was het niet de hand willen schudden. In het nachttopic heeft Sloop nog zijn verontwaardiging daar over beschreven.
En voor wat de spreker zei over het kerkbezoek en dergelijke, ik vatte dat ook niet belerend of verwijtend op. En ik heb dan wel niets met god of aanverwant, maar dat heb ik ook niet met voetbal. En zolang er mensen plezier beleven aan een balletje schoppen heb ik daar ook geen enkel probleem mee.
Ik vond het een mooi en bijzonder mens, en daar doet zijn andere kant helemaal geen afbreuk aan.
 
Ik had ook best wat meer op dit toppic willen zitten. Maar ik moest altijd vroeg op omdat ik soms al om 6 uur op de zaak moest zijn. Vandaar Ik niet zoveel posten heb als mij broer.
Nu ga ik ook horizontaal. Wel terusten. Allemaal. Ik heb het zeer gewaardeerd dat jullie met dit weer toch op de motor zijn gekomen.
Groet Martien. De tweelingbroer van @Sloopkogel.
 
Wie hem al wat langer kende en volgde, wist ook wel een beetje wat er speelde. Sommige dingen tussen de regels door, en andere dingen hard op zonder nuance. En tijdens de dienst, die ik gedeeltelijk met een Fisherman's Friend heb bekeken, vielen nog wel meer kwartjes op z'n plaats. 1 voorbeeld was het niet de hand willen schudden. In het nachttopic heeft Sloop nog zijn verontwaardiging daar over beschreven.
En voor wat de spreker zei over het kerkbezoek en dergelijke, ik vatte dat ook niet belerend of verwijtend op. En ik heb dan wel niets met god of aanverwant, maar dat heb ik ook niet met voetbal. En zolang er mensen plezier beleven aan een balletje schoppen heb ik daar ook geen enkel probleem mee.
Ik vond het een mooi en bijzonder mens, en daar doet zijn andere kant helemaal geen afbreuk aan.
Mooi verwoord @E.G.J. :t
 
Pitt beleeft een ongekende omzetstijging; en die marketingpikkies maar nadenken waardoor ‘t komt :Y.
Ik ben wel bang dat dat van korte duur is... Deze week voor het eerst in mijn leven een paar slokken Pitt gedronken. Laten we het zo zeggen: het is niet vies, want doorvoor moet er een smaak aan zitten. 🤔
 
Lieve MFers,

Onze vader was een gelovige man, ook al ging hij de laatste jaren niet meer naar de kerk. Vandaar dat wij hebben gekozen voor een kerkelijk tintje, wat in de ogen van niet-christelijke mensen blijkbaar al als zeer zwaar wordt ervaren.

Alles wat de pastoraal medewerker (medewerker van de kerk, dus geen dominee) heeft verteld wist hij door familie en vrienden. Wij hebben ook zijn verhaal inhoudelijk goedgekeurd, na een emotionele week.

Wij begrijpen dat jullie onze papa’s leuke kant vooral kennen (zoals hij vroeger altijd was) en wij zijn blij te horen en te lezen dat hij deze kant online nog steeds had. Helaas kregen wij de laatste jaren daar steeds minder van te zien.

Het contrast van het dankgebed was ook erg groot, na de leuke speech van onze neef.

Onze neef heeft haarfijn de leuke, geweldige tijd weten uit te drukken , waarna wij allemaal weer even konden lachen en terugdenken aan deze mooie en goede tijd.

Waarschijnlijk als het dankgebed na mijn zusje haar speech was uitgesproken, had het in betere aarde gevallen. Omdat de lijn van het verhaal dan positief oplopend was geweest.

Wij zijn er in ieder geval van overtuigd dat onze pa liever de nuchtere waarheid had willen horen/willen vertellen dan rozengeur en maneschijn…. Onze vader was een echte Cordia en was erg openhartig en uitgesproken zoals ook de dienst was. Soms is de waarheid hard maar wel rechtvaardig.

Wij hopen dat deze uitleg wat berusting kan geven bij iedereen. Helaas kan nooit iedereen het overal mee eens zijn. Wij als dochters hebben deze dienst bewust zo gekozen en wij willen ook graag de dienst als mooi en eerlijk herinneren. Dus vragen wij jullie om wat begrip voor onze keuzes.

Nogmaals willen wij jullie bedanken voor alle mooie woorden, herinneringen, aanwezigheid en betrokkenheid. Want ook jullie kritische woorden komen voort uit liefde voor onze papa.

Wij hebben jullie betrokkenheid als een wam bad ervaren.

Liefs,
Irene & Tineke
 
@*ICE* Jullie hoeven wmb absoluut geen verantwoording af te leggen. Ik weet het, "over de doden niets dan goeds", maar als je terugblikt op iemands leven, is dat dan het eerlijke verhaal? Ik denk van niet. Ik denk dat iedereen privé wel net iets anders is/ander gedrag vertoont dan op het werk/elders, eigenschappen die iemand misschien wel een beetje een eikel (of trut) maakten moeten benoemd kunnen worden vind ik.

Wat de kerk betreft.. Mijn ouders zijn Christenen, en ik ben zelf ook Christelijk opgevoed. Ik ben al jaren overtuigd Atheïst, maar als mijn ouders komen te overlijden zullen zij - zoals ze wensen - een kerkelijke uitvaart krijgen. Ze hebben het (nog) nooit uitgesproken, maar ik weet dat ze dat willen. Wie ben ik om dat dan niet te doen. Zo'n uitvaart gaat (wmb) om de overledene, hoe hij/zij in het leven stond en wat zijn/haar wensen zijn (geweest).

Nogmaals, veel sterkte de komende tijd.
 
Laatst bewerkt:
Irene en Tineke,

Met tranen in mijn ogen heb ik de uitvaart gezien.
Hoe mijn “oude buurmeisje” mooi over haar vader sprak en uiteindelijk toch brak. Elk woord kwam binnen. Daarna op de motor je vader te begeleiden, prachtig.
Een mooi afscheid….

Heel veel sterkte de komende tijd.

Veel liefs Alex.
 
Terug
Bovenaan Onderaan