R1 1998 model

Ragonite

Banned User
6 mrt 2002
673
0
Hallo,

Aangezien het 2000 model aangepakt is op 200 zoveel punten, vraag ik mijn af of het '98 model slecht is of wat? Is het verstandiger om een 2000 model te kopen ipv een 98-er?
En wat is er zoal verbeterd aan dan ?

Thanks 8-)
 
De 200/2001 type is geloof ik op ruim 250 punten verbetert?,maar dit wil niet zeggen dat het 98type slecht is.
Moet ik ze allemaal noteren :?
Gezien jouw vraag zou ik mij eerst eens goed verdiepen in het model R1 voordat je zoiets aanschaft.
 
Als je het wilt doen ................. :)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250

Alsjeblieft :P
 
Kort samengevat: 98 en 99 is het "oer"model van de R1!
Deze is iets minder gebruikersvriendelijk als het 2000/2001 model, m.a.w. Eerste model heeft een hogere KICK-factor........ maarrrrr is geen allemansvriendje! :P
Nieuwere modellen zijn iets milieuvriendelijker en sturen iets minder extreem, zouden beter moeten schakelen (is ook wel trouwens!)En is minder mooi, behalve de achterkant, die is weer mooier, vind ik!
Zijn motorisch ongewijzigd, alleen carburatie en ontsteking zijn iets "vriendelijker " afgesteld!

 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor opmerkingen.

conclusie is dus dat het 98 model wat ''rauwer'' is dus :)

Mar1tin:

Wat zijn dan de belangrijkste wijzingen aan de nieuwe R1 die verbeterd zijn t.o.v. het 98 model?
 
Ik heb begrepen dat je een 25 kw fiets moet rijden of niet :?

De R1 en R6 zijn er niet 25 kw...
Dus als je deze vraag hier stelt omdat je er daadwerkelijk 1 wil kopen,
dan is het wel een beetje een teleurstelling ofzo.

Onderstaande lijst heb ik hier www.anwb.nl/servlet/Satellite?pagename=OpenMarket/ANWB_vakantie/Motorrijden_25kwMotoren gepikt.

Hier de Yammies...

Yamaha Aerox 100 € 2.718,14 Europees
Yamaha FZS 600 Fazer € 7.709,73 Europees
Yamaha FZS 600 S Fazer € 8.027,37 Europees
Yamaha Maxster 150 € 4.079,48 Europees
Yamaha TW 125 € 3.171,92 Europees
Yamaha XJ 600 S Diversion € 6.348,38 Europees
Yamaha XVS 650 Drag Star € 7.936,62 Europees
Yamaha XVS 650 Drag Star Classic € 8.617,29 Europees
Yamaha YP 150 Majesty € 3.625,70 Europees
Yamaha YP 250 Majesty € 6.348,39 Europees
 
Idd, moet eerst 25kw rijden. Maar dit topic had daar niets mee te maken hoor, waren gewoon een paar vraagjes wat betreft de R1 (mijn favo bike ;) )

Die Fazer 25kw lijkt me ook wel wat :9

Nog even een n00b vraag.. wat zijn glimranden :?
Lees het overal maar geen idee wat het zijn?
 
Nog even een n00b vraag.. wat zijn glimranden :?
Lees het overal maar geen idee wat het zijn?

Dat zijn de laatste paar mm of cm die nog op je achterband zitten. Je bent dus nog niet plat genoeg door de bocht gegaan om dit laatste rand eraf te laten slijten.

Yammie heeft a.s. dinsdag één grote glimrand :P
 
glimranden ofwel schaamranden zijn de buitenste randen op je banden die nog niet in contact geweest zijn met het asfalt. Omdat die randen nog nieuw zijn gebruikt 'glimmen'ze dus nog. Lekker palt door de bochte gaan om ze eraf te krijgen dus (en niet onderuit schuiven)

Gvd Yammie was me net voor :(
 
Gvd Yammie was me net voor :(

Lekker puh
leapfrog.gif
 
Op zondag 19 mei 2002 22:46 schreef Ragonite het volgende:
Bedankt voor opmerkingen.

conclusie is dus dat het 98 model wat ''rauwer'' is dus :)

Mar1tin:

Wat zijn dan de belangrijkste wijzingen aan de nieuwe R1 die verbeterd zijn t.o.v. het 98 model?

Belangrijkste wijzigingen is de schakelklok, wat tevens een verbetering inhoud!
Verder een hele hoop details die hem gebruikersvriendelijker moeten maken + de nodige cosmetische aanpassingen!
250 wijzigingen lijken er veel, maar hier is Imho ieder schroefje in meegetelt :?
Mijn voorkeur gaat iig uit naar het 98-99 er model, meer fun! :}
Betrouwbaar zijn ze iig allemaal! (Toch??????? Max?) :P
 
Wat ik las waren de wijzigingen van het 2002 model voornamelijk:
1. Goedmoediger sturen
2. Betere stabiliteit bij hogere snelheden (langere wielbasis)
3. Vernieuwde remmen met 2x2 ongelijke remzuigers van alu ipv. staal, maar of dit nu echt beter is dan de oude????
4. Extremere zithouding (verder voorover)
5. Kuip kleiner, dus samen met punt 4 minder comfort.
6. Remlicht
7. Schakelcomputer met instel mogelijkheden
8. Paar pk's meer
9. Injectie! Schijnt het erg goed te doen: soepele automagische choke (dus regelt mooi laag toeren bij koude motor) en laag benzine verbruik, geen aan-uit.

Al met al dus best wel een hoop ingrijpende veranderingen. De wijzigingen 2000 vs. 1998 zullen niet zo ingrijpend zijn. Misschien een service pack erover gehaald voor wat kleine bug-fixes en een paar pk's meer?
 
Bedankt voor de reacties.

Misschien komen ze van pas na mijn 25kw periode ;)

Maar scheelt het veel in prijs? Een 2e hands 2000 of een 98/99 ? 2e hands dan..
 
Wat dachten jullie van een Div600 25kw om te beginnen? :)

Zijn niet zo duur. Heb ze al zien staan voor 2500 euro 2e hands..
 
Wat dachten jullie van een Div600 25kw om te beginnen? :)

Zijn niet zo duur. Heb ze al zien staan voor 2500 euro 2e hands..

ZEER goede beginners fiets, heb er op gereden voordat ik m'n rijbewijs had...en dat beviel uitstekend. De fiets vergeeft je veel, en je weet ook snel wat je aan hem hebt, remmen en vermogen, gedragingen etc.
 
Mooi.. die zijn ook niet zo duur :)

Maar een RS125 ook niet, maar dat lijkt me zo licht :? 125cc..
 
Een Diversion is een confortabele no-nonsense fiets. En als je maar 25kW hebt, dan is een Diversion een perfecte keuze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan