R1 1998 Start niet

Yamahaman82

Rookie
27 jul 2014
6
0
Mijn 1998 R1 start niet meer na een kort ritje (8 km)


Starte 's ochtends in een keer zoals altijd, rij naar m'n werk, rond een uur of 5 wil hij niet meer aanslaan.

Accu is vol, startmotor draait prima rond, daar zal het niet aan liggen. Bougies gecontroleerd, deze lijken ook nog goed te zijn, echter geen vonk.
(bougie tegen motorblok gehouden tijdens testen, versnelling in zijn vrij en koppeling in, zodat deze ook moet vonken als de startblokkering bij de standaard defect is)

Bedrading lijkt in orde te zijn, de valsensor lijkt verwijderd en doorverbonden te zijn door de vorige eigenaar.

Waar zou ik het beste naar kunnen kijken?


(Mocht er iemand een technische handleiding hebben met alle meetwaardes, etc. zou dat geweldig zijn!)
 
Volgens mij gaat de startmotor bij deze nog rond met de killswitch aan, echter zo stom ben ik helaas niet. (was een makkelijke oplossing geweest)

Dit type (R1 1998) geeft ook niet aan zover ik weet dat de startblokkerring actief is.

Heb nu nog meer nagemeten, de pick-up geeft een weerstand van oneindig, dus hoop dat dit het probleem is. Binnen enkele dagen heb ik een vervangend onderdeel binnen, hoop dat het dan opgelost is!
 
Terug
Bovenaan Onderaan