R1 1998 - zijn mijn remschijven krom??

siko

Die hard MF'er
5 dec 2004
507
0
Lelystad
hallo,

- wanneer ik mijn voorrem indruk, heb ik last van schokkend remgedrag. (zowel als de remhendel als de motor zelf)
- wanneer de motor rolt, hoor ik de schijf asymetrisch aanlopen. (wanneer ik zelf met de motor loop, dan loopt hij wel mooi symetrisch aan)
- ook valt de volle druk op de remhendel de hele tijd weg en na een paar keer remmen krijgt hij weer volle druk.

- remblokken zijn vervangen (het zijn wel gebruikte, maar met de vorige remblokken was het precies hetzelfde)
- ook zijn de remmen goed ontlucht.

het betreft een R1 uit 1998

ze zien er helemaal niet krom uit, maar volgens mij kan het niks anders zijn toch ?
Zo'n R1 heeft toch zwevende schijven?.. die zijn er toch voor dat ze goed in de remklauwen worden gecentreerd? of zie ik dat nou verkeerd..?
alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
hallo,

- wanneer ik mijn voorrem indruk, heb ik last van schokkend remgedrag. (zowel als de remhendel als de motor zelf)
- wanneer de motor rolt, hoor ik de schijf asymetrisch aanlopen. (wanneer ik zelf met de motor loop, dan loopt hij wel mooi symetrisch aan)
- ook valt de volle druk op de remhendel de hele tijd weg en na een paar keer remmen krijgt hij weer volle druk.

- remblokken zijn vervangen (het zijn wel gebruikte, maar met de vorige remblokken was het precies hetzelfde)
- ook zijn de remmen goed ontlucht.

het betreft een R1 uit 1998

ze zien er helemaal niet krom uit, maar volgens mij kan het niks anders zijn toch ?
Zo'n R1 heeft toch zwevende schijven?.. die zijn er toch voor dat ze goed in de remklauwen worden gecentreerd? of zie ik dat nou verkeerd..?
alvast bedankt.

Kan heel goed dat ze krom zijn en vaak is dat onmogelijk met het blote oog te zien, hoogstens alleen aan de sporen die de blokken achterlaten.
Fabrikanten geven 0,2 - 0,3 mm op als zijnde "krom".
Dat de schijven zwevend zijn wil niet zeggen dat ze niet krom kunnen zijn.
 
waarschijnlijk zijn ze dan gewoon allebei krom? of moet ik dat toch nog laten nakijken?
zijn er misschien nog andere oplossingen of moeten er perse nieuwe schijven op...
 
Nee... met een goeie klok kun je meten of je schijf krom is.
Mijn schijven lopen ook aan alle kanten aan maar die remt toch echt goed :Y


ja, maar mijne lopen ASYMETRISCH aan. dat is niet hetzelfde als contstant aanlopen :)

dus mijne doen dit:
ssjjjjjt... (stilte) sjjjjjjt... (stilte) sjjjjjjt ... (stilte).... ssjjjjt ......

het gaat op de maat van mijn snelheid..
 
Sorry, dan zijn ze waarschijnlijk krom. :(

Met auto's heb je het zelfde, die gaan ook trillen in het stuur tijdens het remmen.
Ook hoor je de zelfde geluiden.

Je kan bijna niet meten of (en hoe) krom de schijven zijn.
Ik denk: vervangen maar.

Zijn ze duur ?

ps. waarom gebruik je in hemelsnaam gebruikte remblokken. Zijn die dan zoveel goedkoper als nieuwe ?

Zet er gewoon nieuwe in als je leven je lief is.
 
Laatst bewerkt:
Je schijven hoeven helemaal niet krom te zijn !!

Vaak komt het doordat de busjes vast zitten en niet meer zwevend genoeg zijn.

Ik had precies hetzelfde euvel en heb m'n schijven opgestuurd naar HOP motorsport.
Die hebben toen m'n schijven gecontroleerd en er zwevende busjes ingezet.

Was ook niet goedkoop, want ze hebben er niet zomaar vervangende busjes ingezet, maar eerst alles op maat gekotterd.

Het koste me vorig jaar € 160,- voor 2 schijven, maar het remt weer als een jeko.
 
Je schijven hoeven helemaal niet krom te zijn !!

Vaak komt het doordat de busjes vast zitten en niet meer zwevend genoeg zijn.

Ik had precies hetzelfde euvel en heb m'n schijven opgestuurd naar HOP motorsport.
Die hebben toen m'n schijven gecontroleerd en er zwevende busjes ingezet.

Was ook niet goedkoop, want ze hebben er niet zomaar vervangende busjes ingezet, maar eerst alles op maat gekotterd.

Het koste me vorig jaar € 160,- voor 2 schijven, maar het remt weer als een jeko.


aan zo iets dacht ik ook al..
ik zal eerst maar ff de schijven eraf halen en dan kijken wat er aan de hand is toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan