R1 1999 houdt in

nic1964

geblokkeerd account
28 okt 2007
110
0
Brunssum
Ik heb laatst een engels R1 via belgie ingevoerd.
Hij is van 1999, alle papieren en kenteken nu binnen.
Bij de proefrit merkte ik al dat hij in de 1e en tweede versnelling als ik langzaam rij dwz tot 1500 toeren de motor schokt, daarna heeft hij even nodig en bij 2000 toeren gaat ie perfect.
Bij een koude start wordt de 4e cilinder ook niet meteen warm, heb de bougies nagelopen alsmede de bobines.
ik heb het vermoeden dat de stationairsproeier dichtzit, maar kan het ook zo zijn dat de carbs gesynchroniseerd moeten worden want het lijkt mij een brandstofprobleem.

iemand nog een hint?
 
Het is helemaal geen groot probleem, al was het de bobine so what, het is een prachtmachine met weinig km's voor heel weinig geld want in engeland is het echt interessant invoeren, dus ik vraag allen maar een hint alvorens ik alles los haal
 
Ik heb laatst een engels R1 via belgie ingevoerd.
Hij is van 1999, alle papieren en kenteken nu binnen.
Bij de proefrit merkte ik al dat hij in de 1e en tweede versnelling als ik langzaam rij dwz tot 1500 toeren de motor schokt, daarna heeft hij even nodig en bij 2000 toeren gaat ie perfect.
Bij een koude start wordt de 4e cilinder ook niet meteen warm, heb de bougies nagelopen alsmede de bobines.
ik heb het vermoeden dat de stationairsproeier dichtzit, maar kan het ook zo zijn dat de carbs gesynchroniseerd moeten worden want het lijkt mij een brandstofprobleem.

iemand nog een hint?


is 1500 toeren niet wat weinig? is bijna stationair. zelfs als ik heel zuinig / normaal rijd kom ik niet eens onder 2500 touren. en bij het optrekken geef je zowieso toch wel iets meer gas dan 1500 toeren of zie ik dat verkeerd ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan