R1 1999 verlichting display werkt niet

JulianR1

MF'er
20 feb 2013
41
0
hallo allemaal,

Ik ben sinds kort eindelijk eigenaar van een R1 uit 1999, dit is mijn eerste motorfiets.
Wat een geweldige machine is het, wat een power!

Nu zag ik laatst, toen ik in het donker is een rondje snelweg ging pakken, dat de display verlichting niet werkt. Van de toerenteller wel, maar niet van de snelheidsmeter.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op moet lossen. Heb nog totaal 0% ervaring met sleutelen aan een motorfiets.

Alvast bedankt!

Groetjes julian
 
waarschijnlijk is er gewoon een lampje stuk wat onder je snelheidsmeter zit.
ik weet niet of je er makkelijk bij kan bij een r1 maar normaal gesproken kan je de onderkant van de tellerbak schroeven en de lampjes vervangen.


~[edit] te langzaam getypt maar goed wat er al gezegd werd dus
 
Laatst bewerkt:
ja dat het het lampje was dacht ik ook, had al met het ruitje lopen kloten, maar dan kom ik er niet bij om de achterkant eraf te schroeven. dus dan de hele voorkuip er maar is af schroeven.

en heb je een idee waar ik zo een WPHB kan vinden?

Thanks!
 
ja dat het het lampje was dacht ik ook, had al met het ruitje lopen kloten, maar dan kom ik er niet bij om de achterkant eraf te schroeven. dus dan de hele voorkuip er maar is af schroeven.

en heb je een idee waar ik zo een WPHB kan vinden?

Thanks!

Zoeken via google en mp doet wonderen;). Ik kreeg hem bij aanschaf van de vorige eigenaar.
 
Is het al gelukt met de teller en lampjes?

Zo niet; De teller zit met zijn achterkant vast met 3 schroeven aan het topkuip frame. Ik weet zelf niet meer hoe ik die precies heb los gehaald, maar volgens mij moet het al lukken als je het ruitje los schroeft (mbv. een haakse kruiskop- of korte "knop" kruiskop schroevendraaier).
Als je de hele topkuip hebt los geschroefd dan is het helemaal een fluitje van een cent!

De tellerunit dus verwijderen door de 3 schroeven los te draaien en vervolgens de rest van de schroeven aan de achterkant losdraaien en dan heb je de behuizing van elkaar.
Op de printplaat zitten dan (ik dacht) 3 kleine steeklampjes. Die onder het display moet je dan vervangen
 
@Red Bull

bedankt voor je duidelijke omschrijving, ik had het ruitje er al een keer afgehaald en inderdaad met een normale schroevendraaier kom je er niet bij, dus zal ff opzoek gaan naar een korte kruiskop.

ga van het weekend (als het weer is niet sneeuwt;) )is een poging wagen

bedankt!
 
In het weekend zou het weer gaan sneeuwen hoor! Bij ons heeft het vandaag zelfs al een paar keer gesneeuwd.

Welke omgeving woon je? Als je bij me in de buurt woont vind ik het ook geen probleem om even te helpen. Het juiste gereedschap heb ik ter beschikking.
 
hallo allemaal,

Ik ben sinds kort eindelijk eigenaar van een R1 uit 1999, dit is mijn eerste motorfiets.
Wat een geweldige machine is het, wat een power!

Nu zag ik laatst, toen ik in het donker is een rondje snelweg ging pakken, dat de display verlichting niet werkt. Van de toerenteller wel, maar niet van de snelheidsmeter.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op moet lossen. Heb nog totaal 0% ervaring met sleutelen aan een motorfiets.

Alvast bedankt!

Groetjes julian






http://www.blackbears.ru/manual/files/Yamaha_YZF-R1_'99_Parts.zip
 
Terug
Bovenaan Onderaan