R1 2000 MCE?

Slip

MF veteraan
23 mrt 2005
4.838
37
Tiel
Ik ben vandaag bij motorcentrum eindhoven gaan kijken voor een R1 uit 2000 met +/- 30.000 km op de teller (nu weet ik dat het de oude groenen motoren is). En voor mijn R6 kreeg ik ook een mooie prijs terug (4500 euro) aanstaande vrijdag ga ik een proefrit maken. Alleen nou weet ik dat het motorcentrum eindhoven is en dus vraag ik aan jullie een aantal tips waar ik op moet letten bij de R1 of is er iemand uit de buurt die verstand heeft van motoren (echt verstand) /R1's en mee wil om te kijken / te rijden?

Hoe kan ik zien of het een geknepen duitse motorfiets is, staat dat op de papieren?
 
Wat CapireXRS250 zegt, er zwerven veel verhalen over opgeknapte en teruggedraaide motoren die ze als prachtig 2e handsje verkopen...
 
Ja, die verhalen ken ik allemaal wel. Maar m'n vorige motor komt er ook vandaan an die is wel goed.
 
Ja, die verhalen ken ik allemaal wel. Maar m'n vorige motor komt er ook vandaan an die is wel goed.


Dan heb je waarschijnlijk geluk gehad.

Maar het is gewoon een feit dat de reputatie van die zaak niet goed is. B|

als ik jouw was dan had ik gewoon nog even verder gekeken want een r1 uit 2000 daar wordt je onderhand mee dood gegooid.

:]
 
als je iemand meeneemt die er wat van kent komt het wel goed. ben zelf tevreden over de service daar,als je 2de hands onderdelen bestelt.
 
Dan heb je waarschijnlijk geluk gehad.

Maar het is gewoon een feit dat de reputatie van die zaak niet goed is.

als ik jouw was dan had ik gewoon nog even verder gekeken want een r1 uit 2000 daar wordt je onderhand mee dood gegooid.

Ik heb de motor ook nogniet gekocht, maar de prijs ervan is iig goed (6950 euro) en zo vind je ze niet veel en zeker niet met volledig akra systeem.
 
Ik heb de motor ook nogniet gekocht, maar de prijs ervan is iig goed (6950 euro) en zo vind je ze niet veel en zeker niet met volledig akra systeem.

Vind het een hoop geld als ik eerlijk mag zijn , voor een r1 van 6 jaar oud
 
www.erikvanlent.nl, maar dan is 'ie +/- 2 uur met die motor bezig en dan gebeurt het binnen 5 dagen, of kun je tijdens een proefrit zo langskomen?. Zo lang willen ze die motor niet kwijt denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag bij motorcentrum eindhoven gaan kijken voor een R1 uit 2000 met +/- 30.000 km op de teller (nu weet ik dat het de oude groenen motoren is). En voor mijn R6 kreeg ik ook een mooie prijs terug (4500 euro) aanstaande vrijdag ga ik een proefrit maken. Alleen nou weet ik dat het motorcentrum eindhoven is en dus vraag ik aan jullie een aantal tips waar ik op moet letten bij de R1 of is er iemand uit de buurt die verstand heeft van motoren (echt verstand) /R1's en mee wil om te kijken / te rijden?

Hoe kan ik zien of het een geknepen duitse motorfiets is, staat dat op de papieren?
Is het nog wat geworden?

Als het een ingevoerde en vermoedelijk geknepen motorfiets is kun je dat testen op een dyno bank. Volgens mij kun je dat op de papieren niet zien. De mijne is ook een ingevoerde maar die is netjes teruggebracht naar het orginele vermogen. Is al getest onder verschillende omstandigheden. Heeft gemmiddeld 135pk aan het achterwiel met een mooie koppel kromme.

Als ze jou dat ding willen verkopen willen ze je vast wel tegemoet komen door hem op een bank te zetten. Vraag wel even of je er bij mag zijn, neem een camera mee en post het even hier 8-) .

Er gaan over meer bedrijven rond dat ze schade fietsen verkopen. Mijn vorige motor kwam ook bij een berucht bedrijf weg (kwam ik te laat achter). Het achterwiel stond wel recht maar niet in lijn met het voorwiel. Zat een centimeter of 7/8 uit lijn. Ik deed 3000 km met een achterband. Mijn R1 rij ik nu makkelijk 5000 mee (bt 014) en die heb ik ook eerst gecontroleerd!!!!
 
Vertel eens wat meer over de motor. Want ze hebben mijn R1 2000 schadefiets opgekocht vorig jaar. Dus misschien was het wel de mijne.
 
Het is een rood-wit-zwarte R1 uit 2000 met een Titanium akrapovic demper. Er stond ongeveer 29.000 km. op de teller en stond -toen ik er vorige week vrijdag was- er pas 1,5 week. Op dit moment staat 'ie niet meer op de site.
De motor zelf zag er nog goed uit.
 
www.erikvanlent.nl, maar dan is 'ie +/- 2 uur met die motor bezig en dan gebeurt het binnen 5 dagen, of kun je tijdens een proefrit zo langskomen?. Zo lang willen ze die motor niet kwijt denk ik.

Eerlijk zeggen dat je hem even wilt laten checken, als ie niets te verbergen heeft zal ie denk ik geen problemen maken.. als ie dat wel doet, weet je zoiezo al genoeg.. :+
 
Is niet de mijne, als hij er niet al te veel aan veranderd heeft. Ik had een blauwe met BOSS demper en 36.000km als ik me niet vergis. En hij zal er waarschijnlijk niet al teveel aan gedaan hebben, want ikzelf vond 'm eigenlijk helemaal niet zo total loss.
 
Terug
Bovenaan Onderaan