RempageR1
Die hard MF'er
Avond,
Ik heb een compressie probleem met m`n R1. Hieronder de compressie metingen die ik heb uitgevoerd. Deze zijn met een warme motor (na zo`n 20 KM)
Meting 1: Zonder olie, met een grote tang over het startmotor relais (motor draait dan iets langzamer)
Meting 2: Zonder olie, met een sleutel over het startmotor relais (motor draait dan snel)
Meting 3: Met olie, met een sleutel over het startmotor relais (motor draait dan snel)
Cylinders 1 2 3 4
Meting 1 12.3 12.9 14.5 13
Meting 2 12.5 13.9 15.2 14
Meting 3 12.5 14.4 15 14.5
De compressie dient minimaal 13.5 bar te zijn, maximaal 14.5 en een max. verschil van 1 bar.
Het lijkt er dus op dat:
Cylinder 1 niet ok is.
Cylinder 2 ok is.
Cylinder 3 vol roet zit (te hoge compressie),
Cylinder 4 ok is.
Ook vindt ik het vreemd dat de meting van cylinder 1 telkens een beetje anders is. Zo kwam deze bij Meting 1 de eerste keer op 11.5 uit. Na nog een keer meting 1 gedaan te hebben, kwam deze op 12.3 uit.
Later heb ik trouwens nog een meting met koude motor gedaan, die ziet er als volgt uit:
14.5 15 16 15
Ik heb een compressie probleem met m`n R1. Hieronder de compressie metingen die ik heb uitgevoerd. Deze zijn met een warme motor (na zo`n 20 KM)
Meting 1: Zonder olie, met een grote tang over het startmotor relais (motor draait dan iets langzamer)
Meting 2: Zonder olie, met een sleutel over het startmotor relais (motor draait dan snel)
Meting 3: Met olie, met een sleutel over het startmotor relais (motor draait dan snel)
Cylinders 1 2 3 4
Meting 1 12.3 12.9 14.5 13
Meting 2 12.5 13.9 15.2 14
Meting 3 12.5 14.4 15 14.5
De compressie dient minimaal 13.5 bar te zijn, maximaal 14.5 en een max. verschil van 1 bar.
Het lijkt er dus op dat:
Cylinder 1 niet ok is.
Cylinder 2 ok is.
Cylinder 3 vol roet zit (te hoge compressie),
Cylinder 4 ok is.
Ook vindt ik het vreemd dat de meting van cylinder 1 telkens een beetje anders is. Zo kwam deze bij Meting 1 de eerste keer op 11.5 uit. Na nog een keer meting 1 gedaan te hebben, kwam deze op 12.3 uit.
Later heb ik trouwens nog een meting met koude motor gedaan, die ziet er als volgt uit:
14.5 15 16 15