r1 2001.. olie lampje brand bij warm rijden.

2wheel_robbie

Die hard MF'er
23 mei 2003
392
0
Huizen
het olie lampje gaat bij het warmrijden na 5 min: 10 tot 20 sec branden..
daarna niet meer.
komt dit doordat bij het warmrijden de olie nog wat dik is en overal in je blok overal blijft plakken?
Hebben meer mensen dit meer hun R1 (2001)?
 
Laatst bewerkt:
Olielampjes gaan bij R1's vrij snel branden, zodra 't nivo ook maar iets beneden 't maximum staat gaat 't lampje al branden.
Gewoon zorgen dat het olienivo altijd op maximum staat.
Het is een nivolampje en geen oliedruklampje, niks aan de hand dus. :)
 
Laatst bewerkt:
Is een Yamaha kwaaltje.

Zoals gezegd idd de sensor die vrij hoog zit.

Na het rijden standaard ff kijken en zolang ie net onder MAX. staat is er niks aan de hand.

Ik check na elke rit omdat ik het eerder altijd wel geloofde.
"Lampje brand toch immers altijd en er zit altijd genoeg olie in", tot het eens niet het geval was en er dus te weinig in zat |(
 
het olie lampje gaat bij het warmrijden na 5 min: 10 tot 20 sec branden..
daarna niet meer.
komt dit doordat bij het warmrijden de olie nog wat dik is en overal in je blok overal blijft plakken?
Hebben meer mensen dit meer hun R1 (2001)?
yep.Dat heb ik ook.In dat geval zit je op het randje.Daarom heb ik altijd een plast flesje met 100 cc olie bij en giet er dan onmiddellijk ongeveer de helft in.Dat het lampje brand en weer uitgaat heeft volgens mij te maken met de hellingshoek van je motor(bergaf).Waarom het niet onmiddellijk brand bij de start
is mij ook een raadsel.
 
yep.Dat heb ik ook.In dat geval zit je op het randje.Daarom heb ik altijd een plast flesje met 100 cc olie bij en giet er dan onmiddellijk ongeveer de helft in.Dat het lampje brand en weer uitgaat heeft volgens mij te maken met de hellingshoek van je motor(bergaf).Waarom het niet onmiddellijk brand bij de start
is mij ook een raadsel.

Hoe op het randje :?

Mijne brand ook tijdens wegrijden en gaat op een gegeven moment uit.

Zo ook gister. Weer thuis niveau gekeken en zat net onder max. randje.

Wanneer het wel en niet aan-uit gaat, heb ik ook nooit kunnen achterhalen.
Geen peil op te trekken :P
Gaat iig uit als de motor goed warm is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan