R1 2001 valt weg in lage toeren

MCQUEEN

MF'er
13 mei 2011
115
0
Juist nieuwe bougies gestoken,even gereden (in file)in eerste bij vertrek vallen de toeren weg en moet ik echt met koppeling werken om vooruit te geraken,
iemand enig idee ?
groeten
 
ja,daarom dacht ik even bougies verwisselen,heb daarnet nog even gereden,en niets ondervonden,toen ik terugkwam 80 graden,had hij het weer even,id dit een gedacht,alleen bij warme motor ?
 
2001 R1 Model is nog met carb's dus aan de injectie zal 't niet liggen, maar ik had met m'n 2008 R6 destijds ongeveer 't zelfde. Met koude motor liep 't ding 100% maar als 't blok op temperatuur kwam dan was er onder de 4000 toeren amper meer mee te rijden.

Lag destijds aan een bobine die niet helemaal "fris" meer was in 't laagspanningsdeel waardoor er één cylinder onder in de toeren gewoon niet altijd meer mee deed.
 
natte doek tegen de uitlaten houden, kan je controleren of ze allemaal meedoen of niet

Kun je doen, maar beter pak je een infrarood thermometer om te kijken welke cylinder er minder goed mee komt. Natte doek/vinger werk is vaak "Auw..." en je weet nóg niks omdat die dingen best snel op temperaturen komen waarbij jij 't verschil niet meer voelt ;)
 
Laatst bewerkt:
is er geen andere oplossing,anders moet ik men motor half demonteren,kan je zoiets bewijzen bij proef,heb namelijk nog garantie op men moto,volgens dealer die bougies vernieuwde (tegen betaling)reden verzopen motor is er niets meer aan de hand met de moto,was nog maar net weggereden daarstraks bij dealer en t was al van dat zie eerste topic hierboven ik snap het niet meer hoor,waqt kan ik doen
 
is er geen andere oplossing,anders moet ik men motor half demonteren,kan je zoiets bewijzen bij proef,heb namelijk nog garantie op men moto,volgens dealer die bougies vernieuwde (tegen betaling)reden verzopen motor is er niets meer aan de hand met de moto,was nog maar net weggereden daarstraks bij dealer en t was al van dat zie eerste topic hierboven ik snap het niet meer hoor,waqt kan ik doen


als je garantie hebt dan terug gaan en zeggen dat de motor het niet goed doet :Y
 
is er geen andere oplossing,anders moet ik men motor half demonteren,kan je zoiets bewijzen bij proef,heb namelijk nog garantie op men moto,volgens dealer die bougies vernieuwde (tegen betaling)reden verzopen motor is er niets meer aan de hand met de moto,was nog maar net weggereden daarstraks bij dealer en t was al van dat zie eerste topic hierboven ik snap het niet meer hoor,waqt kan ik doen

Als je nog garantie hebt op die fiets dan moet je inderdaad niet moeilijk willen gaan doen. Apparaat terug naar de dealer en melden dat 't alleen met warme motor gebeurd...

Laat 't ding eens stationair opwarmen tot de fan's aanspringen... geheid dat 't probleem dan ook al speelt zónder dat je gereden hebt.
 
is er geen andere oplossing,anders moet ik men motor half demonteren,kan je zoiets bewijzen bij proef,heb namelijk nog garantie op men moto,volgens dealer die bougies vernieuwde (tegen betaling)reden verzopen motor is er niets meer aan de hand met de moto,was nog maar net weggereden daarstraks bij dealer en t was al van dat zie eerste topic hierboven ik snap het niet meer hoor,waqt kan ik doen

:? Ik ben het nu even kwijt.
1) Je hebt garantie
2) Je hebt een motor die slecht loopt waarmee je terug gaat naar de dealer
3) Je moet betalen voor nieuwe bougies ???
4) Nu wil je bewijzen dat het nog steeds prut is.

Gewoon teruggaan naar dealer, vertellen dat het nog steeds but is en laat hem dan maar bewijzen dat het komt omdat hij verzopen is en waarom hij verzopen is.

Moet niet gekker worden _O-
 
:? Ik ben het nu even kwijt.
1) Je hebt garantie
2) Je hebt een motor die slecht loopt waarmee je terug gaat naar de dealer
3) Je moet betalen voor nieuwe bougies ???
4) Nu wil je bewijzen dat het nog steeds prut is.

Gewoon teruggaan naar dealer, vertellen dat het nog steeds but is en laat hem dan maar bewijzen dat het komt omdat hij verzopen is en waarom hij verzopen is.

Moet niet gekker worden _O-

Niet die fiets daar neer zetten met de melding: "Hij doet 't niet....", daar kan een dealer ook gewoon niets mee in dit geval.

TS constateerd dat 't pas optreed als de motor op temperatuur is, dat scheelt nogal met niet goed lopen terwijl "koud".
 
Niet die fiets daar neer zetten met de melding: "Hij doet 't niet....", daar kan een dealer ook gewoon niets mee in dit geval.

TS constateerd dat 't pas optreed als de motor op temperatuur is, dat scheelt nogal met niet goed lopen terwijl "koud".

Mja, ik mag aannemen dat TS dat ook zo doet.
Des te meer vind ik het dan frappant dat de dealer het afdoet met verzopen.
Verzopen met een warm blok........heeft de dealer toch iets laten liggen sé!
 
Terug
Bovenaan Onderaan