R1 2002-2003 start niet meer

harld_damen

MF'er
24 mrt 2009
181
1
alphen
Hallo,

Na een stuk gereden te hebben start mijn R1 uit 2003 niet meer. De pomp draait wel, maar doet niets en het lampje van de FI brand.

Maar wat ging er vooraf:
De slangen en klep die aangesloten zit aan je cilinderkop bij elke uitlaatpoort is verwijdert en afgedopt. Het uitlaatsysteem is vervangen door een akropovic systeem, de exup-klep motor is blijven zitten.

Als ik de motor voorheen starte, sloeg deze heel moeilijk aan (vooal als deze koud was). Door tijdens het starten gas te geven starte hij wel.
Tijdens het rijden merkte ik wel dat de motor onderin het toeren gebied echt te weinig vermogen had, maar bovenin het toerengebied was het prima.
Als ik dan mijn gas los liet en de motor liet uitrollen, dan klapt mijn uitlaat (backfire?).

De bovengenoemde symtonen zijn voor een carbarateur motor wel mogelijk, maar deze heeft injectie!!

Gisteren was ik aan het rijden, toen ik moest afremmen en terugschakelen, kneep ik de koppeling in. Toen voelde ik dat de motor stiel viel, dus ik de koppeling weer op laten komen. Maar hij bleef niet fatsoenlijk lopen. Tevens flipte mijn dashboard, deze viel uit bij een laag toerental en gaf soms ook rare waardes aan, zoals hi bij de tempratuur.
Daarna met koppeling en gas "gespeeld" zodat de motor bleef lopen en weer goed gas gegeven op een recht stuk. Dat ging prima.

Maar toen moest ik weer afremmen en had weer hetzelfde probleem. De motor viel stil en kreeg hem niet meer gestart.

Alvast bedankt voor jullie reactie's
Ik ga dinsdagavond proberen de foutcode uit te lezen, kan iemand kort beschrijven hoe ik dat moet doen?

groeten,
Harld
 
bedankt voor alle reactie's

Ik heb vanavond het een en ander uit gezocht.
Eerst zag ik dat bij de motor de witte draad naar de ecu was onderbroken en aan de massa was aangesloten. Dit zal het slecht starten hebben verklaart.

Daarna zag ik ook dat mijn accu maar 10 volt gaf, door er een accu parralel op aan te sluiten kon ik de motor starten.
Maar ik meet niet meer dan 12,5v op de accu als de motor loopt, ook valt de motor stil als ik 1 pool los haal.

Daarna heb ik de weerstand van de spoelen gemeten die de stroom opwekken. Maar mijn multimeter gaf een hogere waarde aan door de weerstand van de draden.

Wel heb ik opgemerkt dat de stekker die van de spoelen komt, niet meer vast haakte.
Deze heb ik vast gezet.

De motor start nu prima, dus even afwachten of het nu goed blijft.

groeten harld
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan