R1 2002 is er

Raul

Die hard MF'er
5 jun 2001
840
1
Nieuw-Vennep
r12002.jpg
 
Dat zwarte stuk kuip is niet mooi. Net of ie een onderkuipje heeft ofzo. Maarja de nieuwe R1 zal ook wel in andere kleuren te vinden zijn... ik vind de nieuwe Fazer600 (2002 model) meer verbeterd dan de nieuwe R1 :)

Maar dat is mijn mening.
 
Ik vind em wel erg overdreven op het eerste gezicht. Maar er is nog een kans dat ik hem mooi begin te vinden.
 
152 pk valt tegen? :)

Ik heb natuurlijk weer geen idee wat die oude had maar ik vond het er wel grappig uitzien dat zinnetje.
 
152 pk 104,9 NM 174 kg

Valt zwaar tegen jah... |( aangezien mijn R1...dus het oude model al 150 pk had...en de mijne wel aan die 152pk zal zitten met mn racedemper...hij is wel hoekiger geworden...is opzich wel mooi...maar ik bennet er niet mee eens dat ie groter oogt...hij is wel mooi...dat wel, maar of ik mijn huidige R1+14000 piek ervoor over zou hebben... :?
 
Ik vind achterlicht R6 ook mooier...maar ik zou wel willen weten hoe die Deltabox III aanvoelt...vinnem wel leuk, maar is nie genoeg vooruitgegaan \ '(
 
Wat hadden jullie dan willen hebben? Een nieuwe R1 met 170 pk op het achterwiel die 140 kilo (incl brandstof en olie) weegt, met alle oude gadgets erop en eraan tegen een schappelijke prijs (iets van 27.000 piek)

Ik vind hem erg mooi en gedurfd en het zal zeker een hit worden, alleen niet zo erg als de eerste introductie van de R1.

Nog even doorsparen en flink wat ervaring opdoen, dan hoop ik hem wel over anderhalf jaar onder mijn reet te voelen. Alleen ben ik er nog niet helemaal uit welke kleur het word. Ik vind die zilveren ineens wel erg mooi
 
Valt zwaar tegen jah... |( aangezien mijn R1...dus het oude model al 150 pk had...en de mijne wel aan die 152pk zal zitten met mn racedemper...hij is wel hoekiger geworden...is opzich wel mooi...maar ik bennet er niet mee eens dat ie groter oogt...hij is wel mooi...dat wel, maar of ik mijn huidige R1+14000 piek ervoor over zou hebben... :?

Hij moet volgens de beschrijvingen vooral op het rijwiel gedeelte en gewichts verdeling vooruit zijn gegaan.
lees dit maar:

While three pounds less weight and two additional horsepower don\'t sound like much, according to one Yamaha representative who has ridden the bike, the new body work makes the new R1 feel much smaller and lighter. Handling should be significantly different, with different steering geometry and the engine more than 10mm higher in the frame than last year\'s model. You may recall that Aprilia raised the engine height of its Mille to improve handling, as well.

To make the new R1 handle better, Yamaha focused on user-friendliness, a must in this mega-horsepower class. Throttle response is said to be very linear, and handling improved with a more rigid frame (called Deltabox III) and beefier, 43mm forks (last year\'s were 41mm). The new styling can be seen in these photos, but the \"tiny\" feel of the new bike will have to be experienced by riders.

Yamaha already had a titanium muffler, and the new R1 has a titanium exhaust header as well. The LED taillight follows the lead of Yamaha\'s own R6 last year.
Yamaha concentrated on losing weight where it counted most -- unsprung weight. The wheels are lighter to improve acceleration, braking and overall handling.

Other touches include a removable subframe (almost demanded by racers) and a programmable shift light (again, similar to the Mille).

To sum up Yamaha\'s goals, it wanted the new R1 to have better handling and smoother, stronger acceleration. Moving the mass of the machine closer to its \"rolling axis\", and giving it an ultra-compact feeling, were means towards this end. We can\'t wait to ride the new bike.
 
:9 :9 :9 :9

Helemaal die Die zwart-zilvere is :} :} :9~ :9~

Alleen dat achterlicht is minder \ '( Daar kon je de R1 vaak aan herkennen (Fazer toch ook geloof ik ?) en was erg mooi \ '(

En wat nou \'152 pk...valt tegen\'...Ik mag dan wel een leek zijn, maar ik weet wel dat het HEEL veel is, en echt wel genoeg....Als je een snellere motor wil moet je maar een Hayabusa nemen of een ZX12R. Hayabusa vind ik toch iets mooier, maar de R1 vind ik mooier dan de ZX12R.
 
Laatst bewerkt:
Zoals gewoonlijk wen ik snel aan de nieuwe stijl. Ik moet dan ook zeggen dat ik \'m nu toch wel mooi vind. Vooral de Zilver/zwarte... erg apart :9~
 
En wat nou \'152 pk...valt tegen\'...Ik mag dan wel een leek zijn, maar ik weet wel dat het HEEL veel is, en echt wel genoeg....Als je een snellere motor wil moet je maar een Hayabusa nemen of een ZX12R. Hayabusa vind ik toch iets mooier, maar de R1 vind ik mooier dan de ZX12R.
Waarschijnlijk valt het hem tegen, omdat de Suzuki GSXR1000 meer heeft.
 
Waarschijnlijk valt het hem tegen, omdat de Suzuki GSXR1000 meer heeft.
Inderdaad en daarom ben ik verbaasd dat de 2002 R1 niet meer PK\'s heeft dan de GSX-R1000, had toch verwacht dat ze die qua specs zouden verslaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan