R1 2002 is er

Op Dinsdag 18 september 2001 10:44 schreef www.raul.nl het volgende:To make the new R1 handle better, Yamaha focused on user-friendliness, a must in this mega-horsepower class. Throttle response is said to be very linear, and handling improved with a more rigid frame (called Deltabox III) and beefier, 43mm forks (last year\'s were 41mm).

Precies Frits en Rev...dat was dus ook mijn verwachting...

enne :j :j :j userfriendliness.....dat hebben ze van \'98 naar \'99 al gedaan...is en is daarna gebleven...hij is tammer geworden...minder agressieve reactie op het gas...minder extreem...terwijl ik juist daar niet opzit te wachten...

is ongeveer zelfde verhaal als de eerste Fireblade...was ook super-agressief...en lekker zenuwachtig...en die is ook steeds meer tammer geworden....meer naar VFR kant op...begrijp me niet verkeerd, is heeeeleeee fijne machine...VFR ook...maar een R1 en soortgenoten horen nou eenmaal agressief te zijn...voor mensen die een user friendly fiets zoeken wil ik ze graag doorverwijzen naar VFR ed.
 
Eerst eens rijden en dan zien we wel,de poweropgave valt wel tegen.
Het uiterlijk is even wennen maar lelijker is hij er zeker niet op geworden. :z
 
Op Dinsdag 18 september 2001 15:45 schreef Maximum het volgende:Precies Frits en Rev...dat was dus ook mijn verwachting...

enne :j :j :j userfriendliness.....dat hebben ze van \'98 naar \'99 al gedaan...is en is daarna gebleven...hij is tammer geworden...minder agressieve reactie op het gas...minder extreem...terwijl ik juist daar niet opzit te wachten...

Ho ho, dat is niet gebeurd van \'98 naar \'99, toen is er niets veranderd aan gasrepons ed, dat is gedaan met het nieuwere 2000 model.
Ik heb gelukkig een \'99
 
Het verhaal van motormaniacs over de \'oude\' R1 is leuk...die gasten staan \"strak van de adrenaline\", hehe!
 
De nieuwe schijnt nog verder \"rijdersvriendelijk\" te zijn geworden (zie motormaniacs). Men gaat nu meer uit van controle a la Fireblade.

Kortom beheersbaar vermogen. Is op zich niets mis mee, zolang het maar veel vermogen is, en dat zit toch wel snor :) .
 
Je hebt gelijk Gizz...was van \'99 naar 2000...maar ik vind dat ze op zn minst de GSX hadden moeten evenaren...liever voorbij blazen...nou wordt het gewoon van mijn huidige R1 iets bijzonders maken...strakke kleuren, en wat tune werk :)
 
Op de previewfoto\'s vond ik het een anorexiafiets en dat gevoel is gebleven (niet mooi dus).

Een GSXR1000 heeft meer in alle opzichten behalve gewicht en is toch nog goed te berijden (dat lees ik in ieder geval in alle tests).
 
Jeps...de GSXR blijkt een hele fijne snelle goeie enz enz enz machine te zijn...alleen ik vind hem er niet uitzien...heel ordi...net als de 600 en de 750... :r
 
Ho ho, dat is niet gebeurd van \'98 naar \'99, toen is er niets veranderd aan gasrepons ed, dat is gedaan met het nieuwere 2000 model.
Ik heb gelukkig een \'99

My thoughts exactly :P
( ik kan mijn \"I am with stupid\" icoontje nergens vinden :( )

stupid3.gif


\'k heb hem gevonden voor je helldesker :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Echt een heel mooie fiets :9~ En nu maar sparen.....

Die blauwe uitvoering met die witte vlakken had ik nog niet gezien (in de Motor staan alle nieuwe modellen) die si net als die zilvere errugg gaaf. 152 pk te weinig vermogen??? Mwahh ik kan het er wel mee doen.
 
Mjah....kom op man 152 pk, hoe hard wil je dan rijden ? 380 ??? Ik zou toch echt wel tevreden zijn met 152 pk hoor...
 
Hmm, heb het artikel in Motor over de nieuwe R1 ook gelezen.
Hij levert in het lage en midden gebied meer koppel.
En betere handelbaarheid is toch belangrijker, want je moet een flinke jongen zijn wil je zo\'n R1 goed kunnen temmen, en te weinig hebben aan die 150pk\'s...

Vind helaas de laatste jaren de kleurenstellingen er zo op achteruit gaan bij Yamaha. De oude Wit/rode R1 is super mooi (zoals Bosco te koop aanbied op dit forum), alsook de blauwe variant.

Ze hadden hem bijv. in een geheel nieuwe kleur kunnen verzinnen. Mat zwart/grijs met hier en daar wat wit. Helemaal rood à la GP500
Of oranje :)
 
Jeps...de GSXR blijkt een hele fijne snelle goeie enz enz enz machine te zijn...alleen ik vind hem er niet uitzien...heel ordi...net als de 600 en de 750... :r
Jij vind het wel leuk he.. living on the edge..
een lief modje z\'n fiets zo beledigen :( ;(
 
Jij had de oude GSX Pooh...die was tenminste lekker agressief met zn bolle kont en dubbele koplampe...niet zoals ze er nu alle 3 uitzien....
en jah...live life day to day...on the edge...zou me nerges anders thuisvoele...
 
Terug
Bovenaan Onderaan