r1 2002 loopt warm ???

joostie

MF'er
11 jun 2009
203
0
Beek en Donk
Heb net mijn ''nieuwe" motor opgehaald.

Als ik rijd blijft de temperatuur perfect, maar als ik stilsta loopt deze vrij snel op tot 100 graden.

Is dit normaal? ( mijn blade's deden dit niet)


gr Joost
 
Als hij niet veel verder oploopt dan die 100°C en het systeem niet overkookt dan is er niets aan de hand. De fan zou rond die temperatuur aan moeten slaan en hem rond de 100°C moeten houden.

Bij veel nieuwere motoren is dit zo, omdat de hogere temperatuur van het koelwater zorgt voor een betere warmtewisseling . Op oudere motoren werden vaak overbemeten radiateurs/koelsystemen gebruikt waardoor de temperatuur nooit zo hoog of in ieder geval niet zo snel opliep.
 
Laatst bewerkt:
Dan doe ik nog een duit in het zakje. De temperatuur van mijn Fireblade loopt ook aardig hoog op als ik lang stilsta in deze hitte :). Ook wel tegen de 100 graden, howel er geen fatsoenlijke meter op zit.
 
Bij mijn blade loopt de temperatuur wel tot boven de 100 graden op. Temperatuur loopt op tot 103 graden.. dan slaat de fan aan. Warmer dan 106 heb ik nog nooit op het display zien staan. Volgens het werkplaatshandboek wordt het bij 122 graden pas problematisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan