r1 2002 start niet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
30 jun 2009
85
0
Goedeavond.

Ik heb een lastig probleem:

schade op mijn r1, dus tank wisselen. Oude tank eraf, nieuwe erop, aangesloten zoals het hoort, maar nu start hij niet meer. Brandstofpomp werkt wel, hij "gooit hem goed rond" motor heeft compressie maar hij start gewoonweg niet, terwijl hij dit voordat ik de tank wisselde als een zonnetje deed.

Iemand enig idee???????
 
Je heb er toch wel benzine in gedaan :+ ,niet toevallig ergens iets verkeerd
aangesloten,of ergens een stekker per ongeluk losgetrokken?
Anders ff de bezine leiding loshalen en kijken of er wat uitkomt als je de motor start,
kijk er wel mee uit want er staat aardig wat druk op,of een aftapschroef van
een carb losdraaien en kijken of er benzine in de vlotterbak zit.
 
Laatst bewerkt:
jaja er zit benzine in, dodemansknop staat ook niet aan.

Heb geprobeerd mijn oude tank weer aan te sluiten maar dan start hij dus ook niet meer.

En dingen verkeerd aansluiten kan eigenlijk niet, alles past maar op 1 plaats en de 2 vacuumslangen kunnen niet omgewisseld worden vanwege de lengte.

Als ik een aantal keren heb geprobeert te starten en ik trek de benzineslang eraf spuit de benzine er idd uit, vol in mijn oog.........

Wat ik zo vreemd vind is dat hij gewoon goed startte en liep voor de tank eraf is gegaan. Er kan gewoonweg niet veel veranderd zijn, een tank wisselen is nu niet bepaald hersenchirurgie toch?
 
Je heb er toch wel benzine in gedaan :+ ,niet toevallig ergens iets verkeerd
aangesloten,of ergens een stekker per ongeluk losgetrokken?
Anders ff de bezine leiding loshalen en kijken of er wat uitkomt als je de motor start,
kijk er wel mee uit want er staat aardig wat druk op,of een aftapschroef van
een carb losdraaien en kijken of er benzine in de vlotterbak zit.

Tis een injectiefiets.

TS: Tank omhoog en zorgvuldig alles nakijken, en kijk anders eens of ie vonkt.
 
ik zal er morgen de luchtfilterbak eens afhalen en ook de zekeringen checken, maar ik vind het zo gek dat door het wisselen van de tank dit ineens zo is. Van mijn tl1000r heb ik de tank ook diverse malen eraf gehad, zonder ooit een enkel probleem........
 
en toen? wat heb je gedaan? wat was precies het probleem met die koppeling???

d,r zit een soort balletje oid als afsluiter in..ik had de koppeling net niet ver genoeg doorgedraaid..enz.pomp werkte ook, net als bij jou..nadat ik ,m loshaalde en nog eens vastklikte deed ie het weer..

check ook ff of je een knik in de slang hebt of dat ie ergens afklemt ofzo
 
je bedoeld die koppeling welke je aan beide kanten in moet knijpen op hem erop te zetten? Moet die helemaal tot aan de benzinepomp geduwd worden? Nu zit ie er ongeveer een cm vrij van. Wat is dat een ongeloofelijk kutding zeg! Krijg je bijna niet los en niet vast. Heb m met een waterpomptang in moeten knijpen om hem eindelijk los te krijgen. Is het dat denk je??? Zou helemaal geweldig zijn!!!!!
 
je bedoeld die koppeling welke je aan beide kanten in moet knijpen op hem erop te zetten? Moet die helemaal tot aan de benzinepomp geduwd worden? Nu zit ie er ongeveer een cm vrij van. Wat is dat een ongeloofelijk kutding zeg! Krijg je bijna niet los en niet vast. Heb m met een waterpomptang in moeten knijpen om hem eindelijk los te krijgen. Is het dat denk je??? Zou helemaal geweldig zijn!!!!!

OMG |(

Als je ff rustig kijkt voordat je begint te breken... :X
 
Ja benzine komt eruit. Heb ook gedacht dat het aan de tank zou liggen, maar met mn oude tank (waar hij voorheen perfect mee startte) doet hij het ook niet. Zou het kunnen dat het slangetje met de snelkoppeling niet ver genoeg aangedrukt zit (zoals ik hierboven beschreef?)
 
Die "switch" is niet te resetten. Zo'n ding doet niets meer dan de brandstoftoevoer uitschakelen nadat de fiets onder een grotere hoek dan 65° komt te liggen. Zet je de fiets weer overeind dan schakelt het ding zélf alles weer terug in.
Ding is overigens gewoon door te meten met een multimeter en moet bij een grotere hoek gewoon andere waardes qua voltage uitsturen (én die specificaties staan weer keurig in de servicemanual vermeld).

Het lijkt me eerder dat TS die branstofleiding gewoon niet goed gemonteerd heeft (snelkoppeling moet "klikken" bij bevestiging) waardoor de leiding niet "open" is.

>> Klikkerdeklik<< Hiermee zou je er toch een héél eind mee uit moeten komen, desnoods via de "service-mode" van je electronica.

Pagina "7-21" gaat over die Lean Angle Switch, 3-4/6 over hoe je de tank moet plaatsen/verwijderen én 2-45 laat de "routing" van je leidingen zien.
 
Laatst bewerkt:
precies,door met een tang te knijpen kan de koppeling iets ontzet zijn en niet goed meer willen dichtklikken, klikken hoor je cht, ts, wellicht toch nog ff naar kijken.

trek ander de slang bij de injectie los nadat je de koppeling hebt dichtgeklikt,kijk of daar sap uitkomt..
 
Ik ga het nog een keer met die koppeling proberen, in ieder geval mijn hartelijke dank voor alle hulp en het service-manual, dat is ook heeeel makkelijk. Ik houd jullie via deze topic op de hoogte!

Nogmaals mijn hartelijke dank mannen!!!!!!!!!!
 
Die servicemanual kun je overigens beter ook even off-line beschikbaar maken anders blijf je aan het downloaden ;)

File - Save-As... Als je 'm in beeld hebt, óf rechtermuisklik op die link van me en dan "Save target as...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan