R1 2003, doe ik hier verstandig aan........

Rob Roelofs

Die hard MF'er
12 feb 2004
487
0
Ottersum
Goededag, vraagje aan de deskundigen......
Heb onlangs mijn R1 verkocht en heb nu voornemens
een andere R1 te kopen, nl. een R1 grijs-zwart
met 3200km op de teller van bj. 2003.
Nu blijkt er nog fabrieksgarantie op te zitten (werd mij verteld),
maar hoe zit dit dan na overschrijving van kenteken ofwel 2e eigenaar.
Graag ben ik ook benieuwd naar evt. kinderziektes in dit model....,
en evt. dingen waar ik bij aankoop specifiek op zou moeten letten.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

M.vr.gr.
RR
 
garantie blijft gewoon behouden na verkoop , ik heb ook een gsxr van een half jaar oud gekocht en daarna een garantie gevalletje gehad was geen probleem ..
 
ik heb net ook een motor gekocht van april 2004 (zx10r) echter mij werd verteld dat hier maar één jaar fabrieksgarantie aanwezig is.

Misschien dat op de r1 langere termijnen geld, anders zou ik dat maar es natrekken.

Bij de aankoop is het verstandig na te gaan waarom dit ding al met zo weinig kilometers al wordt aangeboden. Is het leuke afgeragte demo, ex schade etc.

Let ook op de datum van kenteken deel 1 in relatie tot de werkelijke leeftijd van de motor. (ivm ex schade en buitenland)
 
Laatst bewerkt:
Goededag, vraagje aan de deskundigen......
Heb onlangs mijn R1 verkocht en heb nu voornemens
een andere R1 te kopen, nl. een R1 grijs-zwart
met 3200km op de teller van bj. 2003.

M.vr.gr.
RR

he rob das een koopie,misschien schade fiets geweest :? ,kinderziektes heeft tie niet,stuurt een stuk beter als het oudere model van 2001 :] als je die had.
kheb zelf een R1 2002 .
cu
 
Heb zelf nu een R1 03, ben hem nog aan het inrijden maar ik ben nu al onder de indruk! Veel vermogen, ook bij lage toeren; goede gasreactie (inspuiting); is lichter en stuurt ook lichter dan de RSV 01 welke ik hiervoor had; heeft alleen wat minder stuuruitslag, dus ik moet wat meer nadenken voordat ik hem de garage induw.

Die prijs klinkt goed, voor een overjarig model met de kop d'r af. Zou idd wel even kijken waarom hij nu al weggaat, er kunnen altijd addertjes onder het gras zitten.

Bestel overigens gelijk maar een ander ruitje en overige leukigheidjes, heb zelf de ruit bij marcomoto besteld (light smoke MRA dubble bouble), als hij binnen is kan ik eindelijk de toerenteller weer zien tussen 6000 en 11000. Nu alleen nog een manier vinden om het schakelschema om te draaien. En ik moet overigens nog een ander icoon maken, maar dat komt nog wel... *D
 
"overdracht" garantie: Bel Yamaha Nederland die kunnen het je exact vertellen.
 
Ik heb wel eens gehoord dat de R1 de neiging heeft om uit de versnelling te schieten. Dit was wel bij circuitgebruik.
Klopt dat??
 
ik heb net ook een motor gekocht van april 2004 (zx10r) echter mij werd verteld dat hier maar één jaar fabrieksgarantie aanwezig is.

Misschien dat op de r1 langere termijnen geld, anders zou ik dat maar es natrekken.

Bij de aankoop is het verstandig na te gaan waarom dit ding al met zo weinig kilometers al wordt aangeboden. Is het leuke afgeragte demo, ex schade etc.

Let ook op de datum van kenteken deel 1 in relatie tot de werkelijke leeftijd van de motor. (ivm ex schade en buitenland)

dacht dat de garantieperiode voor alle fabrikanten 2 jaar is, kan het ook mis hebben, honda geeft iig 2 jaar fabrieksgarantie, en die garantie is niet persoonsgebonden maar motor gebonden, zijn ze verplicht te doen. Maar dat je maar een jaar garantie heb is vrij kort lijkt me. zou eens navragen bij kawa.
 
R1 2003 is een hele fijne fiets. Nooit problemen gehad met de versnellingen. Af en toe lastig om van de 1 in de twee tezetten; kwestie van wennen.

Is echt niet duur! Hen afgelopen zaterdag mijn R1 ingeruild voor een 2005 R1 (besteld) Ik kreeg meer terug voor mijn "oude R1".......

Dus.......doen! :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan