R1 2003 of fireblade 2002

Status
Niet open voor verdere reacties.

drestar

Die hard MF'er
5 dec 2015
477
1
Ik vroeg mij af welke beter zou rijden en lichter zal sturen.

de yamaha 2003 of de blade 2002 ?


ik moet nu kiezen tussen deze 2 motoren, graag advies,
 
ik zou eerst maar even zoeken welke het meeste problemen oplevert.
 
kan ik niks over vinden helaas.

lees alleen dat de R1 van 98 feller is en 2003 model wat tammer door de injectie en dat het injectiesysteem de blade 954 verbeterd is tov de 929
 
kan ik niks over vinden helaas.

lees alleen dat de R1 van 98 feller is maar bakproblemen had en 2003 model wat tammer door de injectie en de bakproblemen verleden tijd zijn.en dat het injectiesysteem de blade 954 verbeterd is tov de 929
 
Aangezien het je eerste motor is: Geen van beide.

Maar al die tips in "eerste motor?" draadjes die schrijven we graag voor jan lul hoor. Ik zou voor een Hayabusa gaan. Je wil graag toch een paar jaar vooruit kunnen met zo'n fiets.
 
Mijn advies:
Voor een Arpilia RSV Mille/1000 gaan
Of Ducati 998, Kawasaki Ninjaaaa, Hayabusa(rood=sneller, wel verlengde achterbrug want de heletijd wheelies maken gaat ook vervelen)
 
Heb beide niet gereden maar de Blade staat bekent om zijn sublieme rijeigenschappen. Zeker de 954 schijnt erg goed te sturen. Ik rij de 2004 en die schijnt minder te sturen dan de 954. En ik vind de mijne al erg goed en makkelijk sturen. Maar als je twijfeld zou ik eerst gaan proef rijden. Kijken wat bij je past.
 
Ze gaan beide geen 300. Dat je het ff weet. Om teleurstelling te voorkomen zegmaar.
_O-
Idd.

Maar hoezo MOET je kiezen? Staat er iemand met een geweer tegen je hoofd? Ik zou gewoon gaan proefrijden, en het is natuurlijk afhankelijk van de staat. Een R1 zou (theoretisch misschien, ik weet het niet) wel beter moeten kunnen sturen, maar als het een oude frikandel is met lekke voorvorkkeeringen, sponzige remmen en verrotte achterschokdemper, dan zou ik 'm lekker laten staan
 
Laatst bewerkt:
motoren zien er beiden goed uit,
en ik heb 2 aanbiedingen nu maar als ik te lang wacht dan komt er naturlijk een andere koper op de proppen.aan reacties van niet kopen als eerste motor en weet nog wel wat anders heb ik niks!
jullie kennen mij verder tenslotte verder ook niet en ik maak zelf wel uit welke motor ik wil kopen dus graag on topic blijven A.U.B!!
 
motoren zien er beiden goed uit,
en ik heb 2 aanbiedingen nu maar als ik te lang wacht dan komt er naturlijk een andere koper op de proppen.aan reacties van niet kopen als eerste motor en weet nog wel wat anders heb ik niks!
jullie kennen mij verder tenslotte verder ook niet en ik maak zelf wel uit welke motor ik wil kopen dus graag on topic blijven A.U.B!!
L*L (de middelste letter mag je zelf invullen....
 
Hans uut Zwolle, vul je zelf maar in L*L
 
Laatst bewerkt:
Ik vind persoonlijk de 2002 blade mooier dan de 2003 R1.
Qua specs doen ze voor de gewone sterveling meer dan ze aankunnen. Kun jij daadwerkelijk een van de twee motoren tot de max rijden. Koop dan de H2 r ofzo. Je weet wel die kawa die te belachelijk voor woorden is.

Koop wat je mooi vind, beide motoren zijn voorzien van meer dan genoeg vermogen!
 
Zal je toch zelf moeten bepalen welke je beter vind. Wat de een fijn/goed vind, vind de ander weer niets. Anders reden we toch allemaal op dezelfde motor? Die motoren kunnen sowieso meer dan dat jij kunt. Ga er maar vanuit dat jij de beperkende factor bent en niet de motor. (maar dat geld voor de meeste hier, mijzelf included)
 
Zal je toch zelf moeten bepalen welke je beter vind. Wat de een fijn/goed vind, vind de ander weer niets. Anders reden we toch allemaal op dezelfde motor? Die motoren kunnen sowieso meer dan dat jij kunt. Ga er maar vanuit dat jij de beperkende factor bent en niet de motor. (maar dat geld voor de meeste hier, mijzelf included)


dat is inderdaad waar,proefrijden op beiden zou het beste zijn
maar ik probeer vooraf zoveel mogelijk info te verzamelen omdat proef rijden niet altijd mogelijk is.ik moet sowieso al ver gaan rijden voor een motorfiets te kopen omdat er hier in de buurt geen aanbod is van het type motor wat ik zoek en heb ook geen zin om stad en land af te gaan rijden om enkel een motor uit te proberen en dan weer met lege handen weer naar huis te gaan.
 
Beide goede motoren. Het gaat er alleen nog om welke na 14 of 15 jaar er nog het beste bij staat.
Of weet je in je hart al welke je wit? Kies dan die.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan