R1 2004 / 2005 / 2006 (deel 4) !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de nieuwe motoplus staat de verwachte R1 2007

helaas heb ik geen scanner, maar kijk zeker ff want ziet er rete goed uit :}
 
Vandaag een Wilbers schokdemper door HK Suspension er onder laten leggen :} :}

Sorry dat ik het zeg, maar wat is zo'n standaard schokdemper dan baggerzooi, als je eenmaal met aftermarket spul heb gereden :+

full
 
Die in de motoplus ziet er veeel beter uit, maar dit heb ik ook nog gevonden op internet, sorry als ie al ergens staat


1953_ctr_gr.jpg
 
kan er wel mee leven...... vind hem niet lelijk maar wel misschien beetje TE futuristisch... moet dan aan de benelli's denken de cafe racer enzo.. (voorkant)
 
kan er wel mee leven...... vind hem niet lelijk maar wel misschien beetje TE futuristisch... moet dan aan de benelli's denken de cafe racer enzo.. (voorkant)
idd te futuristisch,meer yamaha UFO R1 maar het is gelukkig maar een verwacht model
 
In de nieuwe motoplus staat de verwachte R1 2007

helaas heb ik geen scanner, maar kijk zeker ff want ziet er rete goed uit :}

Hm, vind je? Smaak is natuurlijk persoonlijk, vind de R6 met de lelijke luchthapper en bespottelijk lelijke kentekenplaathouder niet mooi. De getoonde R1 heeft eveneens een soortgelijke luchthapper en veel te scherp getekende spleetoog koplampen. De kuip is ook veel te hoekig met tig luchthappertjes/uitlaten.

We zullen zien of het inderdaad een gewone 16 kleps kop wordt die zou worden gebruikt. Kijk je naar de nieuwe Fireblade en ZX10R dan zie je dat nieuwe motoren nauwelijks nog in vermogen stijgen of wezenlijk lichter worden, de enorme stap die in 2004 is gemaakt (+20 pk) zie ik niet nogmaals gebeuren voor 2007. Nu is ook te begrijpen waarom Yamaha nog een jaar heeft gewacht, de stap was "te groot" die in 2004 is gemaakt.

Wat vinden jullie MF-lezers, moet een R1 zijn vloeiende lijnen behouden of moet het een hoekig futuristisch ontwerp worden? Persoonlijk vind ik om een voorbeeld te noemen een 916 stukken mooier dan het latere 998 model.
 
Hm, vind je? Smaak is natuurlijk persoonlijk, vind de R6 met de lelijke luchthapper en bespottelijk lelijke kentekenplaathouder niet mooi. De getoonde R1 heeft eveneens een soortgelijke luchthapper en veel te scherp getekende spleetoog koplampen. De kuip is ook veel te hoekig met tig luchthappertjes/uitlaten.

We zullen zien of het inderdaad een gewone 16 kleps kop wordt die zou worden gebruikt. Kijk je naar de nieuwe Fireblade en ZX10R dan zie je dat nieuwe motoren nauwelijks nog in vermogen stijgen of wezenlijk lichter worden, de enorme stap die in 2004 is gemaakt (+20 pk) zie ik niet nogmaals gebeuren voor 2007. Nu is ook te begrijpen waarom Yamaha nog een jaar heeft gewacht, de stap was "te groot" die in 2004 is gemaakt.

Wat vinden jullie MF-lezers, moet een R1 zijn vloeiende lijnen behouden of moet het een hoekig futuristisch ontwerp worden? Persoonlijk vind ik om een voorbeeld te noemen een 916 stukken mooier dan het latere 998 model.


weet niet welke R6 je bedoelt maar de R6 2006 is rete mooi!!! mooiste 600c die er nu op de weg rijdt :D
 
weet niet welke R6 je bedoelt maar de R6 2006 is rete mooi!!! mooiste 600c die er nu op de weg rijdt :D

Zoals ik al zei, dat is persoonlijk. Dan zal je de nieuwe R1 wel erg mooi gaan vinden, ik houd het op mijn "oude" 2006 R1SP. Vind het wel jammer dat ze terug gaan naar hoekige en scherpe lijnen, zoals zo vaak komen oude vormen weer terug, nog een paar jaren wachten en we krijgen weer de schreeuwerige strepen en kleuren combinaties...bah. Geef mij maar een onopvallende wolf in schaapskleren ;) .
 
Hm, vind je? Smaak is natuurlijk persoonlijk, vind de R6 met de lelijke luchthapper en bespottelijk lelijke kentekenplaathouder niet mooi. De getoonde R1 heeft eveneens een soortgelijke luchthapper en veel te scherp getekende spleetoog koplampen. De kuip is ook veel te hoekig met tig luchthappertjes/uitlaten.

We zullen zien of het inderdaad een gewone 16 kleps kop wordt die zou worden gebruikt. Kijk je naar de nieuwe Fireblade en ZX10R dan zie je dat nieuwe motoren nauwelijks nog in vermogen stijgen of wezenlijk lichter worden, de enorme stap die in 2004 is gemaakt (+20 pk) zie ik niet nogmaals gebeuren voor 2007. Nu is ook te begrijpen waarom Yamaha nog een jaar heeft gewacht, de stap was "te groot" die in 2004 is gemaakt.

Wat vinden jullie MF-lezers, moet een R1 zijn vloeiende lijnen behouden of moet het een hoekig futuristisch ontwerp worden? Persoonlijk vind ik om een voorbeeld te noemen een 916 stukken mooier dan het latere 998 model.

je hebt gelijk dat ze met het hoekige niet te ver moeten gaan, maar als de nieuwe R1 wat invloeden van de R6 zou krijgen (zoals in de motoplus) zou nog zeer mooi zijn, maar dan moeten ze ook niet verder dan dat gaan.

ik vraag me sowieso af waar het nog heen moet gaan, NOG meer vermogen NOG scherpere lijnen.

maar tis idd een kwestie van smaak, die ZXR6 die ook in t blad staat vind ik mega lelijk
 
M'n R1 heeft vandaag een 20.000km beurt gehad, en net helemaal gewassen. *O*

Nu ff m'n bagage inpakken en dan ben ik weg voor een weekendje Eifel :W :W :W
 
Zoals ik al zei, dat is persoonlijk. Dan zal je de nieuwe R1 wel erg mooi gaan vinden, ik houd het op mijn "oude" 2006 R1SP. Vind het wel jammer dat ze terug gaan naar hoekige en scherpe lijnen, zoals zo vaak komen oude vormen weer terug, nog een paar jaren wachten en we krijgen weer de schreeuwerige strepen en kleuren combinaties...bah. Geef mij maar een onopvallende wolf in schaapskleren ;) .

Ja die R1 SP is ok rete mooi maar ik vind de R6 2006 en deze helemaal niet op elkaar lijken of iets samen hebben! ... R6 is gewoon strakker geworden richting de R1 misschien nog ff iets strakker!! gewoon mooie lijnen en deze zogenaamde R12007 heeft gewoon voorkant van een custom ofzo of een benelli cafe racer.

Benelli_TNT_Cafe-Racer_stpz.jpg

Benelli_TNT_Sport_stpz.jpg


als je het mij vraagt lijkt hij er wel op! :X maar te futuristisch maar moi wel leuk ;)
 
Om het geheel een beetje op elkaar afgestemd te krijgen heb ik dit maar besteld,volgende week af te halen bij TweewielerServiceVeghel }) [Spammodus off]

full



Hoort dus hierbij :Y

full
 
Om het geheel een beetje op elkaar afgestemd te krijgen heb ik dit maar besteld,volgende week af te halen bij TweewielerServiceVeghel }) [Spammodus off]

(Afbeelding)


Hoort dus hierbij :Y

(Afbeelding)

Ziet er goed uit Martin, lijkt veel op die onder de SP zit, enkel de veervoorspanning is over dwars gezet maar dat kan misschien met de jouwe ook wel. Kun je tijdens het rijden de zaak verstellen (totaal onnodig maar wel geinig). Zal wel wat mogen kosten neem ik aan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan