R1 2004 / 2005 / 2006 (deel 4) !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net terug van Kroon,veer was dus voor mijn gewicht én gebrek aan lengte dus idd veel te stug :P
Heeft er nu een 75 i.p.v. een 90 kilo veer ingefrot.
Verder nog de tip gekregen om voorspanning zo af te stellen dat ik slechts 5 tot max 10 mm negatief overhoudt,zit namelijk een "trucje" in de shock die het stempelen/stuiteren onder remmen tegen gaat :}

We zullen het wel zien hoe het uitpakt nu,ga iig weer lol hebben @ Spa :}

Martin, standaard zit er op de SP een Öhlins 01093-31/95 L265 veer op, ik neem aan dat dit 95 kg betekend? Ik weeg schoon aan de haak 80 kg, lijkt je dat dit de juiste veer is voor mijn gewicht?
 
He kerel! Zekers jammer, maar misschien heeft het tijd nodig. Maar ik moet zeggen dat nu ik vaker op het circuit ben gaan rijden, de zin daarnaar alleen maar toeneemt en de straat alleen maar minder interessant wordt...juist dan ervaar je ook het verschil in veiligheid. En op een gave circuitdag met leuke foto's (als je ze krijgt dan tenminste :X ...) en een leuk DVD'tje erbij kun je lang teren..

Weet je al wat je zelf gaat doen met circuitrijden? Misschien een idee om een keer in te schrijven voor een circuitdag om eraan te proeven? Ik weet dat je bang bent om die gave gele R1 te beschadigen, maar als je netjes geconcentreerd je lijntjes rijdt, valt het risico redelijk mee.

Misschien tot de 20e dan! En hou je haaks he ;)
Hoi Peter,

ik heb er nog aan gedacht om me in te schrijven voor een circuitdag, maar ik weet hoe ik zelf ben als ik dan op de baan zit kan ik toch niet rustig gewoon de lijnen rijden, ik zou er dan ook voor gaan. En zoals je al zegt ik ben te bang om mijn r1 op te vouwen op het circuit.

Als alles volgend jaar zou doorgaan wat betreft circuitrijden dan word het hoogstwaarschijnlijk wel weer een r1 aangezien ik dan toch al een hoop onderdelen dubbel heb zoals de wielen, tank en uitlaatsysteem enz.

We zullen het wel zien volgend jaar, kan ook zijn dat ik ineens een paar maanden in Nieuw Zeeland zit (mijn zus gaat daar volgend jaar een jaar wonen met haar gezinnetje).

veel plezier de 20-ste.

Groeten aan Karin

Bjorn
 
Hallo allemaal,

Ben nog redelijk nieuw hier en dit is dus mijn R1! Net 3 maandjes nieuw van de dealert (overjarig model) en nu ca 4000 km op de klok.

Afgelopen maandag op Assen geweest en goed voor een 2.06. Vorig jaar met CBR600F3 op oude circuit een 1.46 gereden.

A.s. woensdag naar Zandvoort, ben benieuwd.


Heb de volgende mods:
- Puig race kuipruitje (smoke)
- YEC Crash protectors op blok en achterburg
- YAMAHA Soloseatcover
- Acumen DG8
- Cristal clear achterlicht (smoke) met geintegreerde knippers
- 2mm verhoogde achterveer
- YAMAHA kleine kentekenhouder

Nu nog een termignoni of akrapovic volledige uitlaat + PCIII USB, dan is ie wel af.

LateR1

En niet te vergeten die spuugdure origineel Yamaha paddock stands!!! Had er het geld niet meer voor en heb Kern Stabi's aangeschaft.

Edit: veel plezier met je nieuwe bike, ik had precies dezelfde (kleur en diverse mods) en die is me uitstekend bevallen :) .
 
Laatst bewerkt:
Weet je al wat je zelf gaat doen met circuitrijden? Misschien een idee om een keer in te schrijven voor een circuitdag om eraan te proeven? Ik weet dat je bang bent om die gave gele R1 te beschadigen, maar als je netjes geconcentreerd je lijntjes rijdt, valt het risico redelijk mee.

Misschien tot de 20e dan! En hou je haaks he ;)


Tot een anderen joker je der vanaf kegelt(afgelopen maandag met een maat van me gebeurd),das nou precies de reden waarom ik geen circuit dagen rij,zijn der altijd bij die zich Rossie in spé wanen en het vreemde is dat heb ik niet als ik op de ring rij,misschien komt dat omdat ik daar kan spiegelen.
 
Martin, standaard zit er op de SP een Öhlins 01093-31/95 L265 veer op, ik neem aan dat dit 95 kg betekend? Ik weeg schoon aan de haak 80 kg, lijkt je dat dit de juiste veer is voor mijn gewicht?



René...........,ik heb géén idee,op mijn veer staat 1093-21/75 waarvan dus de 75 voor de kilo's staat.Je zult dus mét pak,laarzen en helm wel iets van een 20 kilo zwaarder zijn dan mij..........,zo tellend zoú 95 kilo goed moeten zijn maar lengte is blijkbaar ook van belang.Hoe verder je naar achter zit hoe zwaarder men telt.
Weet ook niet of je dezelfde raceschokbreker hebt? Er zijn 2 types Öhlins leverbaar voor de R1 namelijk.Tijd zal het leren in jouw geval.........,tegen dat je er écht mee rijdt zijn we waarschijnlijk een jaar verder :?
Hopelijk heb je hem nog niet op naam gezet?
 
Weet het nog niet wat ik moet betalen, maar vandaag wel weer lekker gereden. Blij dat ik het papiertje weer terug heb. :Y :Y

Zo ben ook blij voor je man, spannende tijden geweest!
Vanaf morgen 4 mooie dagen zeker met de 4 daagse? Moet helaas werken in de avonduren anders had ik zeker je bod aangenomen!
 
BTW ben weer back in town.

Ja glijer.....heerlijke bochten gezien en godverrrr :( niets te huur.

Maar betere vakantie geweest!

Wanneer gaan we weer samenkomen? Wat dachten jullie van niet aankomend maar volgend weekend!
 
Dank voor alle goede wensen, ben zeker aan het genieten van m'n nieuwe fiets..!

Ok foto's van Ad zullen dus nog even duren... 8-)
Hier alvast een foto die een maat heeft gemaakt, 10 juli, circuitdag Assen, nieuwe Strubben. Wel een lastige bocht. Belangrijk is om niet te vroeg op het gas te gaan, maar wachten tot je de R1 in een keer in een rechte lijn de Veenslang op kan knallen.

full


LateR1
 
BTW ben weer back in town.

Ja glijer.....heerlijke bochten gezien en godverrrr :( niets te huur.

Maar betere vakantie geweest!

Wanneer gaan we weer samenkomen? Wat dachten jullie van niet aankomend maar volgend weekend!

*O* Welkom terug *O*

Ik hoop dat je weer lekker bent uitgerust 8-)

Ik kan volgend weekend :] maar kunnen beter een nieuw topic maken voor een meeting.

:W
 
René...........,ik heb géén idee,op mijn veer staat 1093-21/75 waarvan dus de 75 voor de kilo's staat.Je zult dus mét pak,laarzen en helm wel iets van een 20 kilo zwaarder zijn dan mij..........,zo tellend zoú 95 kilo goed moeten zijn maar lengte is blijkbaar ook van belang.Hoe verder je naar achter zit hoe zwaarder men telt.
Weet ook niet of je dezelfde raceschokbreker hebt? Er zijn 2 types Öhlins leverbaar voor de R1 namelijk.Tijd zal het leren in jouw geval.........,tegen dat je er écht mee rijdt zijn we waarschijnlijk een jaar verder :?
Hopelijk heb je hem nog niet op naam gezet?

1093-21/75 vs 1093-31/95 is duidelijk qua kilo's maar geen idee waar die 21 of 31 voor staat. Zoals je zegt, ik merk het wel als ik ooit rijd, ga dan wel bij Kroon langs, is toch in de buurt. Geen idee v.w.b. het type, er zit een stangetje onderaan waarmee je de rijhoogte 10 mm kan verstellen, mogelijk heeft het andere type die mogelijkheid niet. Heb net gemeten dat een complete motoruitrusting 8 kg weegt dus dan kom ik op 88 kg, lijkt me aardig in de buurt van het compromis wat door Yamaha is bedacht door er een 95 kg veer op te zetten, met 1,78 m zit ik ook redelijk gemiddeld dus dat komt wel goed. Weeg jij maar 60 kg, je lijkt wel Dani de 2e :+ !

Ik heb besloten de motor nog niet op naam te zetten, eigenlijk moet je 12 weken in het gips voor een 4-corner handoperatie, bovendien is het schippersbotje gehalveerd en is de kom van het spaakbeen (na een eerdere mislukte operatie) beter pas gemaakt. Al met al betekent dit dat ik pas v.a. 8 augustus kan beginnen met een intensieve revalidatie. Stel dat het heel voorspoedig zou gaan en ik drie weken later zou kunnen rijden dan is het nog maar twee maanden tot de wintertijd in gaat, i.v.m. mijn verzekering mag ik dan niet meer rijden (zomertijd dekking). Allemaal als, als, dus het lijkt me slimmer de pols/hand met rust te laten en te wachten tot volgend voorjaar, liever een 2006 SP in 2007 op naam zetten dan een 2006 SP waar misschien 500 km mee is gereden, overigens zit er wel een 2006 kenteken bij, daar zorgt de importeur voor maar de garantie gaat natuurlijk pas in als hij op naam wordt gezet.

Zal ergens in de winter contact opnemen met Paul Ritzen, rijd hem wel in op de bank, is ie gelijk los als ik kan/mag rijden eind maart 2007.

Zondag na 47! weken maar weer eens kijken op de Ring, de toerist uithangen met kennissen 8-) .
 
Ja jammer dat de 5e sessie niet geklokt is, daar had ik denk ik wel mn snelste ronde in zitten... Ga je de 17e aug. ook naar CRT op assen?

Ik heb sinds een week de sleutel van ons nieuwe huisje. Ben dus iedere dag aan het klussen.
Helaas heb ik mijn motorseizoen dus op Assen al afgesloten.
Na de verhuizing moet ik 2 maandjes naar het buitenland, daarna is het weer hartje winter. -O-
Ik hoop op nog een Zandvoort dagje / avondje tussen de verhuizing en buitenland. Daar kan ik alleen niets op lannen.
We zien het wel.
Jij (/jullie) in ieder geval nog veel plezier toegewenst.
 
He Bjorn,

Ik denk dat het begint rond ca 9.00u (eerste groep) en dan tot rond 17.00u ergens?

Precies weet ik het niet omdat ik iemands inschrijving heb overgenomen en het informatiesetje er niet bij heb. Ik weet alleen dat ik rond 7.15-7.30u aanwezig moet zijn voor keuring en inschrijving.

grt.
Peter
 
Gisteren heelijk op Assen geweest :Y Het was een CRT, hier niks geleerd maar lekker geknald :Y Werd de hele tijd opgehouden door de deelnemers die iets minder snel waren en inhalen was verboden... B|

Laatste sessie werd ik na 2 rondes onder begeleiding 'losgelaten' *O* *O* *O* en kwam weer in druk verkeer. Toch ingehaald :X en achter een 'vrije' marshall aan gereden. Deze begreep het wel en nam me op sleeptouw. Toen ging die echt lekker.

Was lekker warm daar, maar geen gripproblemen.

Ad Kievit nog gesproken over z'n foto's :( Hij ging ze nu echt opsturen(vorige keer niet echt :X :X )
 
Gisteren op Zandvoort geweest (Horeon circuitdag). Ook superlekker gereden daar. Maar was te warm om alle sessies voluit te gaan...was dus fink zweten... 8-)

Hier wat foto's (met dank aan motorfoto.nl)!

full


full


full


full


LateR1
 
Laatst bewerkt:
Ja, zo te zien staat je vering veel te hard. Mijn achterband (Michelin Pilot Power) ziet er nog steeds netjes uit na 4 sessies op Assen en 3 op Zandvoort...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan