R1 2004 (deel 2)

Bij TTL motoren in Roosendaal,ik heb de voeding met 2 "scotch" blokjes van de bestaande draaden af gehaalt,zodat de stekker in tact blijft,je kunt hem zo op de plaats neer leggen waar het org. relay zit.

Let wel.....deze relay werkt alleen in dien voor de normalen knippers zitten,dus geen leds voor.
 
Vraag, ik was eerder van plan de catalysator eruit te rammen. Dit om de PowerCommanderIII USB goed te kunnen instellen en vanwege de hitte die de cat produceert.

Als je de cat eruit haalt krijg je echter meerdere diameters in de pijp, niet echt raadzaam voor een onverstoorde flow.

Past de Y-pipe van b.v. Akrapovic, Bos of Laser op de originele dempers en linkpipe. Zo ja, wat kost deze?
 
R1Phrankey, zie net je post op R1 2004 (deel 1). Ik zie de OEM stekker maar wat zijn die twee gele draden zonder stekkers?

Moet je nu wel of niet gaan klooien met weerstanden of een relais?

Als ik het goed begrijp blijft rood altijd branden ongeacht het knipperlicht, wat gebeurt er als je remt en b.v. rechtsaf wilt afslaan, brandt links dan fel rood en rechts minder rood én fel oranje knipperend?

Wat zie je als je de alarm knipperlichten aan zet?

Hoe is de afwerking van het "glas", net zo prefect als het origineel? Je ziet het glas immers aan de buitenkant... Zo, boel vraagtekens :) .
 
Vraag, ik was eerder van plan de catalysator eruit te rammen. Dit om de PowerCommanderIII USB goed te kunnen instellen en vanwege de hitte die de cat produceert.

Als je de cat eruit haalt krijg je echter meerdere diameters in de pijp, niet echt raadzaam voor een onverstoorde flow.

Past de Y-pipe van b.v. Akrapovic, Bos of Laser op de originele dempers en linkpipe. Zo ja, wat kost deze?

Y-pipe van Akrapovic past op standaard link pipe en originele dempers.
Je kan nl de Akra's slip-on met en zonder kat vervanger monteren.
Y-pipe van Akra kost dacht ik iets van € 145,00
Misschien dat Patrick dit beter weet. :+
 
Y-pipe van Akrapovic past op standaard link pipe en originele dempers.
Je kan nl de Akra's slip-on met en zonder kat vervanger monteren.
Y-pipe van Akra kost dacht ik iets van € 145,00
Misschien dat Patrick dit beter weet. :+

Vond dit op de Akra-homepage:

"The Y-connecting tube can be ordered as an option, which expands the basic configuration as follows: The basic system continues with the optional Y- connecting tube, which is conical and made of stainless steel. The Akrapovic Y-connecting tube replaces the stock Y- connecting tube where the catalytic converter is located. The catalytic converter cannot be mounted in the Akrapovic Y- connecting tube. The link pipes and the Y-connecting tube are attached with free-floating joints secured with metal tensioning springs, as is the joint between the Y-connecting tube and the collector."

"The difference is minimal, with the advantage going to the option with the optional Y-connecting tube, which is slightly better in the middle of the rpm range."

Als ik het zo zie win je 0,79 kg vanwege de kat, wordt ie iets beter in het middengebied maar scheelt het vermogen op top minimaal.

Wel gek, er staat dat de optional Y-connecting tube past tussen de standaard dempers en link pipe maar dat deze met veertjes is bevestigd i.p.v. klemmen maar waaraan worden die veertjes dan vastgemaakt, standaard zitten er immers geen oogjes aan de pijpen?

Edit: zie net in de PDF-file dat met "metal tension springs" een soort metalen spanbandjes worden bedoelt, waarschijnlijk passen de originele klemmen dus ook wel. Y-link pipe art.nr. 102661 (L-Y10SO6). Morgen eens informeren wat het precies kost...
 
Laatst bewerkt:
Interessant project Rene.
Mij benieuwe hoe het eind resultaat is.
Ben ook zoekende voor een aftermarket pipe
Keep us informed :}
 
Ik heb de cat eruit gehaald.
Scheelt inderdaad wat gewicht, maar ja: dat heb ik gisteren tijdens een ritje niet gevoeld haha

Wat ik wel merk is dat de geluidstoename nagenoeg nihil is. Het is dat ik weet dat de cat eruit is, maar anders zou je het niet merken.

Merk ik verschil in vermogen ?? Weinig verschil, de motor lijkt wat beter op te pakken: ietsje beter aan het wheelien te krijgen 8-) mijn grote hobbie. Dus zoals ik nu na een kort ritje kan inschatten lijkt het middengebied iets levendiger geworden te zijn.

Overigens heb ik gewoon de cat eruit gemept, ik denk dat ik minder last heb van die verschillende diameters, dan van de extra weerstand van de cat.
 
De bij het achterlicht geleverde 10 ohm weerstanden zijn te klein. Het blijft inderdaad snel knipperen. Zoals Largeproject schrijft: De enige goede oplossing is een belasting onafhankelijke weerstand. Bij TTL te koop. Ik ga er ook eentje aanschaffen en dan die extra weerstanden wegmikken.
 
R1Phrankey, zie net je post op R1 2004 (deel 1). Ik zie de OEM stekker maar wat zijn die twee gele draden zonder stekkers?

Moet je nu wel of niet gaan klooien met weerstanden of een relais?

Als ik het goed begrijp blijft rood altijd branden ongeacht het knipperlicht, wat gebeurt er als je remt en b.v. rechtsaf wilt afslaan, brandt links dan fel rood en rechts minder rood én fel oranje knipperend?

Wat zie je als je de alarm knipperlichten aan zet?

Hoe is de afwerking van het "glas", net zo prefect als het origineel? Je ziet het glas immers aan de buitenkant... Zo, boel vraagtekens :) .

De OEM stekker is voor het achterlicht/remlicht.
De 2 gele draden zijn voor de knipperlichten. Je hebt dus geen -draad meer nodig, de leds maken allemaal contact op de printplaat en daardoor maken de knipperlichten ook gebruik van de zwarte min-draad van het gewone achterlicht.
Je hebt dus geen OEM stekker voor de knipperlichten !!

Klooien met een relais is geen punt: die prik je zo om, gewoon eentje met 2 pennetjes: had ik ook al op mijn vorige R1. Het relais zal niet passen op je standaard connector, maar even 2 korte stukkies draad en de gewone DHZ kabelstekkertjes passen er zo in. No prob!

Ik heb het achterlicht gisteren bij daglicht bekeken.
Het gewone achterlicht ziet er netjes uit. Je ziet dat er heel veel LED's inzitten. Remlicht is ook prima.
Voor de knipperlichten zijn veel gele LED's gebruikt, niet de mega-high power leds, maar gewoon veel 'normale' LED's. Hierdoor heb je geen overstraling naar de andere zijde en is het toch goed zichtbaar. Ook met remmen naar mijn idee. Ik zou het graag een keer zien vanaf een afstandje als ik er achter rijd, maar da's lastig :+

De afwerking van het glas is gewoon perfect, zoals ook al op de foto is te zien.
 
Hier een piccie om een idee te krijgen van het aantal led's. niet geheel duidelijk maar in ieder geval meer dan de 12 stuks van het origineel.

full
 
Hou "ons" ff op de hoogte :+

Na enige discussie kwam men tot de conclusie dat de Akra Y-pipe tussen de originele spullen moet passen. De kosten zijn 130 euro en het pijpje is voorradig. Er werd bevestigd dat alleen het middengebied ervan profiteert, de deuk wordt dus kleiner rond 7k tpm. Het grootste voordeel is natuurlijk dat het niet meer zo heet onder je achterste wordt én dat je de PCIIIUSB beter kunt instellen, o.a. zuiniger en beter oppakken in lagere toeren.
 
Ik heb nog een ander piccie gevonden, hier zijn de LED's wat duidelijker zichtbaar.

full
 
Zegt me zo niks.
Ik heb een rood/wit/zwart MJK pakkie.
Maar er rijdt er nog zo eentje rond. Zelfde kleur pakkie, zelfde motor, kenteken 1 nummertje verschil *D
Ik heb een zwart/wit/rode Arai helm, die andere kerel een grijze arai, homemade design.
 
Zegt me zo niks.
Ik heb een rood/wit/zwart MJK pakkie.
Maar er rijdt er nog zo eentje rond. Zelfde kleur pakkie, zelfde motor, kenteken 1 nummertje verschil *D
Ik heb een zwart/wit/rode Arai helm, die andere kerel een grijze arai, homemade design.
Die kerel die ik zag schat ik rond de 42 denk!! :)
Ik dacht dat hij met die R1 was... :?

Ik blauw/wit/zwart MJK pakkie "Spectra" ;) Sharkhelm replica van..Foggy :)
 
Laatst bewerkt:
Die kerel die ik zag schat ik rond de 42 denk!! :)
Ik dacht dat hij met die R1 was... :?

Ik blauw/wit/zwart MJK pakkie ;) Sharkhelm replica van..Foggy :)

jij hebt de andere 'Rode R1' rijder gespot :+
Ik ben wat jonger en zie er ook wat jonger uit, al zeg ik het zelf O-)
 
jij hebt de andere 'Rode R1' rijder gespot :+
Ik ben wat jonger en zie er ook wat jonger uit, al zeg ik het zelf O-)

Whahaha.. dan ben ik waarschijnlijk nog jonger!! *D

Maar heb jij een idee wat ik voor een Yamaha R6 van 2002 kan vragen met 16.000km op de teller! Wil eerst kijken of ik hem particulier kan verkopen, en anders kijken wat ik er voor terug kan krijgen bij aankoop van een R1. En ga eerst kijken bij MCR offcorse! 8-) Heb zo'n idee dat particulier er moeilijk vanaf kom. En bij inruil niet bijzonder veel voor terug krijg. Hij is nog helemaal orgi, alleen zit z'n 3de nieuwe achterband op! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan