R1 25 kw

Drzaadberg

MF veteraan
31 jul 2004
4.477
0
Eindhoven (Noord Brabant)
oke mensen ik weet da di al vaak besproken is maar ik wil het ff over een hele andere boeg gooien!!!!

ik ben van het weekend bij safe motors in son geweest en heb daar geinformeerd na een R6 op 25KW.
De verkoper wis dit zelf nie duz heeft even gebeld met iemand (???) en die wis mij na het gesprek te vertellen dat dit helaas niet mogelijk was MAAR voor een R1 bestond dit kitje wel!!!!
wat duz helemaal van de zotte is want wie stuur je nou met een klein A-rijbewijs weg op een 1000 cc motor oftewel een R1

maarjah ff nog een vraag weet iemand wel een andere manier om een R6 als 25 kw te krijgen?
graag zouk dit willen weten
mzzl silvan
 
oke mensen ik weet da di al vaak besproken is maar ik wil het ff over een hele andere boeg gooien!!!!

ik ben van het weekend bij safe motors in son geweest en heb daar geinformeerd na een R6 op 25KW.
De verkoper wis dit zelf nie duz heeft even gebeld met iemand (???) en die wis mij na het gesprek te vertellen dat dit helaas niet mogelijk was MAAR voor een R1 bestond dit kitje wel!!!!
wat duz helemaal van de zotte is want wie stuur je nou met een klein A-rijbewijs weg op een 1000 cc motor oftewel een R1

maarjah ff nog een vraag weet iemand wel een andere manier om een R6 als 25 kw te krijgen?
graag zouk dit willen weten
mzzl silvan

de tering!, niet weer zo'n geweldig verhaal he.

R6 is vast wel te begrenzen (hoewel ik voor de r1 zou gaan)
 
Laatst bewerkt:
Het voordeel van de R1 is, onderin zal die ongetwijfelt sterker zijn dan een R6, en dat merk je ook begrenst (niet lang maar tot 4000 toeren ofzo merk je het wel, en dan zal die wel wat sterker zijn dan de R6, ook begrenst), en als je onbegrenst mag kan je behoorlijk gaan knallen!

Ikzelf heb nu een ZXR 750 op 25kw (uitdraai op 25.2kw, maar hij had testbank anders ingesteld zodat ie op 24.8kw staat (andere meetmethode)). En je merkt onderin helemaal NIX, alleen bovenin de toeren issie zwakker. De R1 zal begrenst z'n topvermogen (de 25kw :P ) dus ook op lagere toeren afgeven, wat opzich prettiger rijd omdat je niet hele tijd veel toeren hoeft te draaien voor maar 25kw te halen.

Het is net wat je zelf wilt. R1 kan je wel mee knalle als je van die 25kw af bent :P
 
Het is net wat je zelf wilt. R1 kan je wel mee knalle als je van die 25kw af bent :P

lekker dan. van 34 pk naar 150.
en als het de eerste generatie r1's is, is het helemaal van de zotte om daar op te gaan rijden als je vol vermogen mag.
 
lekker dan. van 34 pk naar 150.
en als het de eerste generatie r1's is, is het helemaal van de zotte om daar op te gaan rijden als je vol vermogen mag.

jah das zker waar, maar lekker is het wel, toch? ;)

Lekker is een ruim begrip. Ut is lekker dat je meteen meer vermogen hebt zonder geld uit te geven, tis minder lekker als je het meteen probeert te gebruiken |(

Dus keuze is aan hem zelf. Je kan, als je de R1 op 25kw kan zetten, de R1 ook als je zwaarder mag op 98PK zetten met duits setje. Ga je daar maar eens aan wennen, en als je dat gewent bent pas echt vol.

Misschien een slimmere oplossing?
 
Kicke, dit is zeker alleen mogelijk voor de niet injectie modellen kortom het 2004 model valt af :( maar toch ik weet niet welke allemaal injectie zijn... Kan iemand mij dan vertellen voor welke R1 dit geld ???
 
Volgens mij is dat un foutje hoe kan je nu een R1 begrenzen ik heb wel gehoord dat je een R6 kan begrenzen maar heb zelf ook geïnformeerd bij de dealer en die zegt ook dat het niet kan.
(wou namelijk eerst ook een R6 25k omdat ik had gehord dat dat kon niet dus)
 
het kan alleen bij motoren met een Carb , Motoren met injectie kunnen bijna niet tot niet terug gebracht worden.
 
Waarom zou je een injectie fiets niet kunnen terug tunen :?
De 25 kw modificatie is immers meestal een inlaatrubber dat een restictie heeft dus lijkt me niet zo'n probleem...

Wat betreft de R1: Waarom een R1, zo'n fiets is ZWAARDER dan een R6 dus hij zal minder presteren met een 25kw set... |( nog afgezien van het feit dat zo'n fiets gewoon weg geen beginners fiets is... B|
 
Is het handig om een hayabusa op 25kw te zetten?
Nee, al zijn er mongooltjes zat op het forum die dat wel een goed idee vinden. Over het algemeen kan je alles tot en met 600cc goed terug voeren. Motoren als de R1, ZX10R, ZX12R, Hayabusa, GSXR1000, GSXR1100, GSXR750, zijn dus niet aan te raden als een 25kw motor. Technisch gezien kan het wel, maar ik garandeer je dat het voor geen meter zal rijden.

uit de FAQ O-)

R6 op 25kw is al gekkenhuis, R1 is dus puur voor de pats. Geestelijk ben je dan idd niet gezond, maar gelukkig is dit NL dus het zal uiteindelijk wel lukken als je een verzekeraar ook zo gek krijgt...
 
Ikzelf heb nu een ZXR 750 op 25kw (uitdraai op 25.2kw, maar hij had testbank anders ingesteld zodat ie op 24.8kw staat (andere meetmethode)).

Om dat soort truc's te voorkomen is het nu dus ook verplicht een orginele set van de importeur te laten monteren en heb je dus ook niet te maken met vermogensbanken waar aan gerommeld kan worden.
 
Dat 25KW is zowiezo een belachelijk gebeuren, ze kijken naar je leeftijd (op je 21e mag je gewoon voL!!!!!) En niet naar je rijgedrag. :r
25KW is gewoon TE weinig! Was BasE al zei dat je dan van 34 naar 150pk kan.....Waarom doen ze gewoon niet tot 400 vol ofzo? Een volle 400 is helemaal niet zo wild. Stelletje randhonden daar in Brussel. :(

Maar een R1 25KW lijkt me heel apart...en bij het stoplicht al helemaal als je tegen een Bora GTI moet. ;)
 
Dat 25KW is zowiezo een belachelijk gebeuren, ze kijken naar je leeftijd (op je 21e mag je gewoon voL!!!!!) En niet naar je rijgedrag. :r


Tuurlijk, of 25kw voor IEDERE beginner.
Ik moest beginnen met 25kw, mijn vader tegelijkertijd met volwaardig rijbewijs.
Alleen pa durfde bijvoorbeeld niet te remmen en knalde door rood, midden een kruispunt op. ( niet dat 25kw dat zou oplossen :P )
 
Dat 25KW is zowiezo een belachelijk gebeuren, ze kijken naar je leeftijd (op je 21e mag je gewoon voL!!!!!) En niet naar je rijgedrag. :r
25KW is gewoon TE weinig! Was BasE al zei dat je dan van 34 naar 150pk kan.....Waarom doen ze gewoon niet tot 400 vol ofzo? Een volle 400 is helemaal niet zo wild. Stelletje randhonden daar in Brussel. :(

Maar een R1 25KW lijkt me heel apart...en bij het stoplicht al helemaal als je tegen een Bora GTI moet. ;)

400 niet zo wil een kennis heeft een 400 bandit een top van 230 op de teller en dat ding trekt harder dan een 25kwtje.
met 25 kw heb je zelfs al moeite met inhalen die 400 niet
 
In den beginne schiep men de 25kw categorie en was het niet vanzelfsprekend om af te voeren. Het was gewoon de bedoeling om te kiezen uit de bestaande, vaak chopperachtige, 250cc modellen. Ik begon ook met zo'n lijk en haalde 130km/u met vastlopers, gebroken kabels...

Toen men met afvoeren begon steeg die snelheid naar 160-180, wat volgens mij helemaal NIET de bedoeling was van de wetsontwerper *D
(betere stroomlijn, meer koppel etc)

Ik hoor nu topsnelheden van tegen de 200...
 
Lekker he, dat gevoel, rijden op een supersport, met de meest extreme houding, en dat een harley davidson je op de linkerbaan inhaalt, en dat je machteloos toe moet kijken
 
400 niet zo wil een kennis heeft een 400 bandit een top van 230 op de teller en dat ding trekt harder dan een 25kwtje.
met 25 kw heb je zelfs al moeite met inhalen die 400 niet

Ik snap niet echt wat je zegt.
EDIT: Ik bedoel, wat heeft het met mijn reactie te maken? Natuurlijk trekt een volle 400 sneller dan een 25kw?? :? ? Maar ik vind 400cc en 65pk een goed begin. (en niet de achterlijke 35pk)
 
Ik snap niet echt wat je zegt.
EDIT: Ik bedoel, wat heeft het met mijn reactie te maken? Natuurlijk trekt een volle 400 sneller dan een 25kw?? :? ? Maar ik vind 400cc en 65pk een goed begin. (en niet de achterlijke 35pk)

nee oke sorry niet helemaal goed gelezen doe ook zoveel tegelijk |( .
Ja inderdaad gewoon 400 vol vermogen of die 25kw iets opschroeven naar bv 30kw, want veel motoren zitten vaak net boven die 25kw.
 
achja mensen het is allemaal wel wa he da 25KW gedoe maar afijn om ff op wa antwoordt terug te komen van mensen
IK ben nie zo gek om een R1 aanteschaffen hoor ten1ste veel te veel cc na mijn idee en ten 2de wa moe je met zoveel cc als je der nie mee weg kan
daarom gaak kijken of na een R6
ofwel na een GSX-R600 en ik denk da het de laatste wordt maarjah ik kon het nie laten om dit kromme verhaal ff met jullie te delen })
 
Ik wilde eerst een R6, maar na navraag bleek deze niet officieel op 25kW te zetten zijn. Er zijn wel dealers die het doen, maar er bestaat een redelijke kans dat je er problemen mee gaat krijgen...

Ik heb daarom gekozen voor een ZX-6R :] , daar is wel een officiële beperking voor. Deze bestaat uit een restrictor-setje, welke door de importeur geleverd wordt. Erin laten zetten door een erkende dealer, nieuw kentekenbewijs en klaar is kees !! ;)

R1 lijkt mij niet mogelijk, volgens mijn info kan R6 dus wel (officieus).

Suc6!
 
Terug
Bovenaan Onderaan