R1 99 vs R1 2004

Arno7804

Rookie
29 aug 2012
6
0
Heelsum
Ik heb pas mijn 99er R1 verkocht en een R1 van 2004 aangeschaft.
Nu had ik onder die van 99 een compleet akrapovic systeem met een dunojet kit goed voor +/-170 pk volgens de dynorun.
Nu rijd ik op de R1 van 2004, maar het lijkt wel of deze niks sneller is!
Ook wheeliet hij niet zo snel als mijn oude!

Hoe is het verloop bij een 2004 R1?
Alleen in de 1 maakt hij powerwheelies bij ongeveer 8000 toeren, is hij wel goed afgesteld vraag ik me af.
Is hij echt zo braaf geworden vergeleken met de oude nerveuze R1? Ik had veel meer ervan verwacht....
 
Laatst bewerkt:
Absoluut niet.
De 2004 heeft t.o.v. de eerdere modellen een bak power meer. In de 2 op het achterwiel naar de 200 is geen probleem.
Ik denk dat een beetje afstellen wonderen doet.

Ps.
Wel positief bankje trouwens, een 99er met 170pk. aan het wiel.
 
Laatst bewerkt:
Dude de 04 is veel sneller, de oude is een koppel beest met totaal ander v.bak verhoudingen. bij de 04 komt het vermogen veel later erin maar loopt langer en harder door.

De 99 wil alleen maar omhoog, dat is leuk maar niet snel. Zet ze naast elkaar in een sprint en je ziet het verschil.

99 r1 = funbike
04 r1 = racebike
 
Bedankt voor de reakties zover.
Het zal wel aan de afstelling liggen dan, het voelt ook alsof er veel meer uitgehaald kan worden.
Heeft iemand de instellingen voor mij, ik meen dat je dat via dat boordcomputerje kan veranderen.
De montuer zij dat de brandstof op 4 stond en dat dat erg rijk is, hoe kom ik in dat display?
 
Terug
Bovenaan Onderaan